Paardenverzekeringsvraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Paardenverzekeringsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 21:15

Eigenlijk zoek ik voor een kennis een paardenverzekering voor een korte termijn, maar die vind ik nergens op de diverse verzekerings sites.

Maar is dat eignlijk nodig dat ze dat zoekt, vervalt niet iedere verzekering bij verkoop??

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:10

Volgens mij krijg je niet de premie terug over de periode na de verkoop van het paard. Wel kan je het paard verkopen incl verzekering en alleen de verzekering overzetten op de naam van de nieuwe eigenaar. Zo ver ik weet ga je de verzekering aan voor een periode van minimaal een jaar.
Probeer anders hippoverzekering. Die is dacht ik nieuw weer begonnen, misschien dat die nog wat anders doet dan de andere.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 00:30

jawel hoor !
bij Interpolis krijg je premierestitutie na verkoop.
( naar verhouding)
zelfs 2 weken na melding, super snel dus

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 08:33

Bij Friesche kan je tijdelijk verzekeren, maar bne je goedkoper als je dit voor een half jaar doet. Dan stopt de verzekering automatisch
Bij interpolis krijg je idd restitutie na verkoop. Dat is wel mooi.
Iedere verzekering stopt als je aangeeft dat je je paard verkocht hebt, maar bij anderen krijg je dus geen geld terug zover ik weet en dat kan best schelen!

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:38

Ook bij amev krijg je premierestitutie na verkoop. Heb het zelf meegemaakt en binnen een maand stond het bedrag op mijn rekening.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:43

OK hartelijk bedankt
Nog een vraagje is Hippo nu helemaal los van Amef of is het nog Amef Hippo???

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:50

ik zou je de Friesche niet aan bevelen als je een western paard hebt.
ik heb daar al verschillende malen mee in de klins gelegen.
quarters paint en appaloosa's zijn geen paarden volgens hun maar ponies en die verzekeren ze voor hooguit € 1500,-
zelf zou ik gaan voor interpolis daar doen ze niet moeilijk en bekijken het paard als paard zijnde en beoordelen hem op de aanschaf prijs.
ik zou de friesche onderlingen dan ook adviseren om eerst hun keurmeesters eens een opleiding te laten volgen in het beoordelen van paarden rassen en er niet een stel "veekoopmannen of gepensioneerde boeren"op af te sturen.
voor de goede orde niet om te discrimineeren ik zelf ben boerin !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:52

Niet van toepassing het gaat hier niet om een western paard, maar om een springpaard van vrienden van me