wie traint volgens nh zijn paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shana

wie traint volgens nh zijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 18:03

piep

wie traint er zijn paarden met de nh methode !

ik ben met mijn veulen heel veel gaan wandelen aan de hand en heb met haar grondwerk en enge dingen training gedaan !

wie traint zijn paard ook op deze manier ?

veel van mijn vrienden begrijpen niet waarom ik zoveel met mijn veulen ging wandelen , ze vinden het nutteloos en tijdrovend maar ik vind het juist heel erg belangrijk om de basis te leggen en vertrouwen te krijgen en daarom ben ik benieuwd wie het ook zo doet ?

groetjes

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:07

Ik wil er graag mee beginnen, maar niet zonder hulp. En aangezien er hier in de buurt niemand is die me kan helpen, schiet ik niet echt op...

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:27

Ik ga er mee beginnen. Mijn paard is al gewoon beleerd maar ik wil graag een goede band met hem krijgen.
En wandelen met een veulen is toch gewoon hartstikke leuk Lachen. Laat je veulen wel lekker veulen zijn en ga niet de hele dag zitten oefnen Knipoog.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 19:21

Shetfan schreef:
Ik ga er mee beginnen. Mijn paard is al gewoon beleerd maar ik wil graag een goede band met hem krijgen.
En wandelen met een veulen is toch gewoon hartstikke leuk Lachen. Laat je veulen wel lekker veulen zijn en ga niet de hele dag zitten oefnen Knipoog.

mijn veulen is nu al 3 jaar en 8 maanden hoor , maar ik heb haar als veulen gekocht en ik heb haar op die manier getraind !
wat je zegt over laat je veulen ook veulen zijn is een belangrijk punt dat dikwijls vergeten wordt , het is goed om je veulen al dingen te leren maar het grootste deel van haar veulenjaren moet ze met soortgenootjes in de wei kunnen spelen !

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:27

Shana: Ik vind het een hele goede manier en ik vind het zeker niet overbodig om met je veulen veel te wandelen, als het grondwerk goed is word het rijden er alleen maar beter van. Het gaat immers om de relatie toch en als je paard je vertrouwd doet hij ook veel meer voor je. En ik ben het ook met je eens wat betreft veulen zijn, ik vind eigenlijk ook dat je een paard pas op zijn 4e in moet rijden, men zegt wel dat hij dan echt langer mee gaat! Gewoon lekker blijven wandelen dus.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:42

Mijn paard is nu 20 jaar en met hem wandel ik ook veel Knipoog , niet om hem op te voeden, maar puur voor de ontspanning, hij vind het heel leuk en ik ook.

We hebben shetlanders (alle leeftijden en veulens) en hiervoor heb ik een D-pony gehad met allemaal wandel ik regelmatig, ze vinden het leuk en dan ben ik ook blij. Ze leren netjes naast je te lopen en bv als ik stil sta dat hun automatisch ook stil staan dat soort simpele dingetjes, die bv met andere trainingen goed van pas kunnen komen.
Daarnaast zijn ze door al dat gewandel superverkeersmak Haha!

Als andere het onzin vinden, dat mag dat, maar ik vind het zeker geen onzin en bij mijn eigen paard/ponys zie ik dagelijks wat het effect ervan is, die is altijd positief.
Mijn eigen conditie is er ook goed door, ook niet onbelangrijk Bloos

Maar wat heeft dat met NH te maken als ik vragen mag? ik laat mn pnys ook aan enge dingen/materialen wennen en doe leuke oefeningen op de grond, valt ook niet mee om op een shet te klimmen als je 1.72 m bent Tong uitsteken , maar doe je dan aan NH?
Laatst bijgewerkt door cissie op 20-01-05 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:45

Ik heb met pijn paard als veulen/ jaarling veel gewandeld!! Ze is nu bijna 4 en totaal niet bang voor bussen etc. Ze heeft wel een super goed vertrouwen in mij, waardoor ze als je maar rustig tegen haar praat,als ze wat eng vind, dan gaat ze ook wel door Haha!:D:D

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:49

ik heb zelf nog geen paardje beleerd ofzo maar mijn paardje is wel heel erg goed beleerd.
ze zijn er ook constant mee gaan wandelen overal naartoe enzo en ze heeft nergens bang van en ze hebben ook van in begin voeten opgenomen en met water voetjes enzo afgespuit en ze heeft ook geen schik van water integendeel...
vind het wel een heel goede manier. die dat het belacgelijk vinden laat ze zeggen,je bereikt er heel wat mee

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:14

Je paardje beleren met behulp van NH is volgens mij de enig juiste manier. Het is meer een way of life met je paarden. NH is simpelweg uitgaan van hoe een paard in elkaat zit en daar gebruik van maken in de manier waarop je hem beleerd of met hem omgaat. Je komt veel minder problemen tegen en problemen los je veel gemakkelijker op. Een beetje meedenken met je paard is wel zo handig

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 20:32

leuk dat zo veel mensen ook op deze manier trainen !

inderdaad is nh leren luisteren naar je paard en hem beleren zonder agressie en ervoor zorgen dat je paard plezier heeft in zijn " werk " en de dingen die je vraagt doet omdat hij het wil voor je doen en niet omdat hij moet !