Hengstenvlecht.Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Hengstenvlecht.Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 17:40

ik werd vandaag helemaal gek van mezelf...ik ben wel 2 uur bezig geweest om uberhaupt een beginnetje te krijgen van een hengstenvlecht bij sjors...

heeft iemand misschien tips..of fotoos hoe het in zijn werk gaat??
ik ben je eeuwig dankbaar Lachen

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:13

Whaha claudia, ik weet precies hoe je je voelt.. zo ben ik ook een tijd ermee bezig geweest Tong uitsteken je moet gewoon blijven oefenen, 3 kleine strengen pakken en beginnen met een gewone vlecht (ik vlecht nu onderlangs omdat ik dat makkelijker vind) (je doet de rechter over de middelste, de linker over de middelste (die dus eerst rechts was Haha!), en dan ga je weer rechts eroverheen en dan pak je bij je linkse plukje een plukje van de manen erbij.. en zo ga je door Knipoog en strak aantrekken en blijven oefenen Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:16

ik ga het een keertje proberen bij mn 1,5 jarige, die heeft zoooo'n lange manen *LOL*
iig, die heeft ze nu nog, als ze 2,5/3 is gaan ze eraf....dan heeft ze net als de andere paarden hier korte manen, 1,5 handbreedte, ideaal voor invlechten voor wedstrijden Haha!

maar ben wel benieuwd naar tips enzo want ik heb het al jaaren niet meer gedaan!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:23

PB Jen eens, die kan dat heeeeel mooi!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:24

als je wil oefenen kun je eerst de alle manen van je pony in gelijke staartjes verdelen met eleastiekjes, zodat je snel een pluk kan pakken tijdens het vlechten. Dat is makkelijker omdat je dan de vlecht niet los hoeft te laten om ene plukje te gaan pakken. Als dat eenmaal goed lukt kun je gewoon gaan vlechten en met een beetje oefening wordt het steeds makkelijker! Als je pony hele pluizige manen heeft is het ook extra gemakkelijk om de manen eerst even nat te maken en dan pas te gaan vlechten. Succes!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:31

het is best heel simpel, ik deed het altijd met de fries van de manege 's zomers..
het werkt eigenlijk gewoon zoals invlechten alleen pak je nu niet van 2 kanten een pluk maar van 1 kant.

je begint bovenin de manen met 3 plukken, daar vouw je een stukje vlecht mee. zodra je met het stukje wat bij het begin van de manen begint, pak je een nieuwe pluk haar mee, dan vouw je de andere 2 strengen en pak je bij de 3e wéér een pluk haar mee.. steeds zo doorgaan en straktrekken enzo..

ik denk niet dat het zo duidelijk is, maar de bedoeling is goed Knipoog

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:40

ik doe het vanaf de zijkant of een vlecht er boven op! Als ik em van de zijkant doe ga ik er naast staan, maar als ik een vlecht er boven op doe ga ik eer op zitten! Als je een vlecht er boven op doet is het het mooist als je onderlangs vlecht!
Je moet het idd gewoon veel oefenen wil je een mooie krijgen, ik begin met 3 plukken en pak er steeds in geoede verhouding plukken bij!!
suc6 ermee!!!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 18:47

ik ga maar weer aan de slag dit weekend Lachen

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:09

er zijn al een paar topics over geweest ook met foto's als je de zoekmachines gebrukt vindt je ze wel en daar staat het ook voor gedaan Lachen

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 20:29

Ellie schreef:
er zijn al een paar topics over geweest ook met foto's als je de zoekmachines gebrukt vindt je ze wel en daar staat het ook voor gedaan Lachen

dat heb ik dus gedaan maar kan echt weinig vinden Verward

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:52

als je foto's zoekt , kijk in m'n profiel, mijn tinker heeft standaard een hengstenvlecht erin Lachen