Correct paspoort is onmogelijk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huisvrouw

Correct paspoort is onmogelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 17:32

Sjonge ik ben echt hopeloos! Mijn paard komt uit Zweden en is een geregistreerde merrie bij het stamboek daar maar dat snappen ze niet bij het KNHS. Eerst kreeg ik een paspoort waarin stond dat mijn paard in Doorn was geboren en ras onbekend. Ik heb werkelijk ALLE papieren die ik heb opgestuurd maar ze snappen het gewoon nog steeds niet.
Ik heb dus weer het paspoort opgestuurd. Vervolgens stond erin dat het paard in Zweden was geboren (niet de plaats uiteraard) maar de vader en moeder stonden nu weer niet genoteerd. Dus weer teruggestuurd. Nu heb ik'm weer terug maar nu staat er bij ras: Zweden.....nooit van gehoord...
Inmiddels ben ik 15 euro verder want ik stuur'm steeds aangetekend op want dat adviseren ze. Ik heb weer gebeld en nu moet ik'm weer terug sturen.
Herkennen jullie dit? Ik heb nu nog steeds een paspoort wat niet klopt en een half jaar verder. Ik vertik het om het nogmaals op te sturen of zouden jullie dit wel doen?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:44

Nee eigenlijk niet. Mijn paspoort komt dan ook niet bij de KNHS vandaan maar bij het mérensstamboek. Over de KNHS heb ik wel meer klachten gehoord.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:47

Tja... het makkelijkst is gewoon om een paspoort aan te vragen voor een papierloos paard en daarnaast de papieren te houden, lijkt me.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:47

Zolang chipnummer en levensnummer kloppen ... is er toch geen probleem....

Je zou eens kunnen informeren bij een ander stamboek hoe die daar mee omgaan...
Of de KNHS veel fouten maakt, mischien wel maar er zijn ook andere stamboeken die fouten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:50

Mijn naam hadden ze toen fout geschreven maar dat mocht ik gewoon zelf veranderen..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:52

vind ik knap... je mag zelf nl geen wijzingen aanbrengen in het paspoort

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:01

Luckey schreef:
Mijn naam hadden ze toen fout geschreven maar dat mocht ik gewoon zelf veranderen..

Volgens mij mag je niks zelf veranderen in het paspoort, dat maakt een paspoort ongeldig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:11

Ik heb het NRPS-paspoort van mijn veulen ook twee keer terug moeten sturen hoor...Nu klopt alleen mijn adres niet, maar daar kan ik wel mee leven, blijf die rotzooi niet aangetekend opsturen Clown (en het moest ondertussen toch ook echt een keer naar de opfok ivm de entingen )

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:13

Ik het hetzelfde meegemaakt bij het NRPS, paspoort in april aangetekend opgestuurd met ontvangstbevestiging......in september had ik na 100 X bellen nog niets. Ik heb toen een aantal boze brieven gestuurd; en ja hoor binnen een week had ik het binnen.....echter met een compleet andere afstamming!!!!!!!
Weer aangetekend opgestuurd na 3 weken weer terug met juiste afstamming, gelukkig had ik copieen gemaakt als bewijs. Nu mis ik alleen de entingen...kost me dus toch nog veel geld omdat ik nu de basisenting weer opnieuw moet geven (had van die pag. geen copieen gemaakt).

Bij mij hadden ze overigens als verklaring dat er meerdere paarden zijn met hetzelfde levensnummer????

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:20

Dat is toch wel heel apart Maitu Verward levensnummer is toch uniek en aan het paard gebonden...(registratie bij de KNHS vond volgens mij voor de chip ook met het levensnummer plaats )

Mijn veulen was bij het tweede paspoort ineens hengst en had een compleet ander chipnummer...Eerste paspoort was de naam van het veulen en de vader fout geschreven en stond mijn zusje als F/E genoteerd ipv ikzelf.
Derde keer was alleen mijn adres fout, daar kan ik wel meeleven Clown

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:27

Ik wacht al tijden op het paspoort+papier van het KWPN. Dit moest je inleveren bij de chipper en die zou de rest regelen.
Hoe lang is het gebruikelijk dat je op je papieren moet wachten bij het KWPN?

En dat terwijl iemand die het op dezelfde dag, maar dan bij het NRPS heeft laten doen de papieren na 1 week al terug had.

Maar met fouten bij de KNHS heb ik wel ervaring. Bij mij was m'n voornaam vergeten op de startkaart. Dit heb ik maar zo gelaten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:50

Precies... is niet toegestaan om eigenhandig wijzigingen aan te brengen in een paspoort...

*jeuh, spelfout Haha! *
Laatst bijgewerkt door Alane op 20-01-05 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:53

Alane schreef:
vind ik knap... je mag zelf nl geen wijzingen aanbrengen in het paspoort

Ik heb toch echt het knhs gebeld.. en het mocht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:56

In het paspoort van Spike staat mijn adres foutgeschreven, en er staat in dat hij hengst is i.p.v. ruin terwijl hij in het paspoort wat ik opgestuurd naar het NSPS wel gewoon als ruin stond vermeld. Ik had gevraagd om hem op mijn naam te laten zetten, maar ik kreeg een compleet nieuw paspoort en bewijs van inschrijving bij het NSPS. En zijn chipnummer hebben ze er ook niet ingezet, terwijl die gewoon in het paspoort stond wat ik opgestuurd heb Scheve mond.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:09

Luckey schreef:
Ik heb toch echt het knhs gebeld.. en het mocht..

Dat had de KNHS nooit mogen zeggen .....

@Yaar: heb je het goede paspoort wel terug gekregen dan? Dat je niet zit met een paspoort van een ander paard...
Een paspoort wordt maar 1-mailg uitgegeven (uitzonderingen duplicaat) en er kunnen wel bladzijden worden toegevoegd maar de pagina's waar je paardje beschreven wordt zullen niet wijzigingen..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:11

Ik zou zelf naar Ermelo rijden en het ter plekke uitleggen,
dat lijkt mij in dit geval de enigste manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:26

Alane schreef:
@Yaar: heb je het goede paspoort wel terug gekregen dan? Dat je niet zit met een paspoort van een ander paard...
Een paspoort wordt maar 1-mailg uitgegeven (uitzonderingen duplicaat) en er kunnen wel bladzijden worden toegevoegd maar de pagina's waar je paardje beschreven wordt zullen niet wijzigingen..

Het is wel gewoon het 'goede' paspoort, want de rest klopt allemaal wel. Ik vond het ook al zo vreemd waarom ik dan meteem een nieuw paspoort krijg, als ik alleen mijn pony op mijn naam wil laten zetten. En het is echt gewoon een nieuw paspoort, want ik heb nog kopies van dat oude paspoort liggen hier thuis, en daar staat wel in dat hij ruin is, en zijn chipnummer staat er ook gewoon in. En ik weet ook 100 % zeker dat het geen duplicaat is. Alleen het is toch zo, dat als je gewoon je pony op je naam wou laten zetten, ze dat gewoon in het paspoort doen wat je hen toestuurd? Want daarvoor zijn tenslotte die bladzijde's waar alle (ex) eigenaren in staan. Maar ik krijg een heel nieuw paspoort toegezonden, en het blaadje van zijn entingen hebben ze er zo uit gescheurd en er wel weer in geplakt Verward

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 01:13

ik heb het ook gehad bij mij shetruin die is ook ingeschreven bij de KNHS. Hadden ze zijn naam verkeerd geschreven het paspoort is wel 3 keer die kan opgeweest. Totdat ik een boze brief er bij had gedaan toen kom het ineens wel op kosten van hun. (maar eerst moets het op mij kosten of de naam laten verandere of een hele nieuwe) het is echt zo moeilijk alles in 1 ker goed doen.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 08:12

gomir schreef:
Dat is toch wel heel apart Maitu Verward levensnummer is toch uniek en aan het paard gebonden...(registratie bij de KNHS vond volgens mij voor de chip ook met het levensnummer plaats )

Raar he Scheve mond

Voorheen heb ik alleen KWPN-ers gehad, en die hebben inderdaad lange levensnummers, dus dan zijn fouten minder snel te maken.

Het levensnummer waar het bij mij door fout ging was '140', twee hengsten hadden '140' blijkbaar. En wanneer het dan de Vader van de moeder betreft heb je ineens een heel ander papier.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 08:31

Maitu: je schreef dat je de entingen in je paspoort nu mist. Als je paard altijd correct geënt is, kan je gewoon aan je dierenarts vragen of hij dit in het paspoort vermeld: vaccinatiehistory correct (en evt. kan hij de data ook nog voor je terugzoeken). Met stempel en handtekening erbij is het dan wel goed hoor. Scheelt toch weer in de kosten...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 10:33

Gelukkig ik ben dus niet de enige. Zal wel een uitzondering zijn dat je je eigen paspoort mocht veranderen. Ik kreeg voor de correcties gewoon een sticker over de fout heen met een stempel. Mijn paspoort zit nu dus onder de correcties....ziet er ook niet echt knap uit!
Het chipnummer is wel altijd correct geweest. Zouden jullie het paspoort nogmaals opsturen of denken jullie dat het hopeloos is?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:33

Ik heb ook wel eens op een stamboekpapier zitten strepen en corrigeren zodat het voor de dames op het stamboekkantoor begrijpelijk was wat er verkeerd stond (krijg toch telkens een nieuw staamboekpapier Haha! )
Dat je dan in een paspoort iets mag veranderen zodat de paspoortuitgevende instantie dit goedkeurt (dmv stempel/paraaf) is geen probleem, eigenhandig iets veranderen en dit niet doorgeven mag niet.
Denk dat we dus beiden wat anders bedoelden Haha!

vwb de entingen, mijn DA vermeld dat pas sinds 2 jaar in het paspoort, ik gebruikte ook nooit geen entingsboekje...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:46

Och jee, dat is wel erg.
Ras: zweden... (hoezo ik weet er niks van).

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:52

knhs=dyslexie?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:55

MissSisa schreef:
Ras: zweden... (hoezo ik weet er niks van).

Er hing idd een groot vraagteken boven mijn hoofd. Verward Het staat er nog steeds. Schandalig! Wat voor een lui werken daar joh! Maar goed....zucht.