Wanneer krijgen paarden wel letter achter hun naam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carzuel

Wanneer krijgen paarden wel letter achter hun naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 17:20

Sinds kort heb ik een paardje. Dus ik was benieuwd naar zijn achtergronden. En nu kom ik allerlei familie leden van hem tegen. Sommige wel met een Z achter hun naam en andere weer niet. Dus nu vroeg ik me af. Waarom mijn paardje wel een Z achter zijn naam heeft en weer een ander paardje niet. Hoewel ze wel van de zelfde familie zijn.

Ben benieuwd.....! Wat jullie er van vinden.

Toskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:25

z is een paardje gekweekt voor zangersheide , jou paard zal geen z hebben om dat hij niet ingeschreven is in zangersheide stamboek

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:25

Mijn Paard heeft ook een letter achter zijn naa, Nirvana S, de S staat in mijn geval voor de achternaam van de fokker.

Voor zover ik weet komt de Z veel voor als het Zangersheide stamboek paarden zijn..

Carzuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 17:31

Hij heeft wel een Z achter zijn naam. Maar hij is niet gekweekt bij zangersheide, ergens anders in Belgie. Dus het ligt niet aan de afstammeling.? Maar omdat hij ingeschreven staat bij Zangersheide? Hoe zit het dan als je een ander fokker hebt? bijvoorbeeld B of een F?

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:37

De letter er achter zegt niet zo veel, het is maar net hoe ze hem genoemt hebben... Er zijn fokkers die bv de Boer heten en dan vervolgens al hun fokprodukten een B meegeven... Maar goed een andere fokker heet dan bv Bekkers... en die geeft zijn fokprodukten ook een B mee..

Eigenlijk zegt het dus helemaal niks.

Paarden die gefokt of goedgekeurt zijn op zangersheide krijgen indd de Z. Maar misschien doen wel meer mensen dat!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:17

De Z geeft meestal aan dat ze ingeschreven zijn bij Zangersheide, bijv, nakomeling van Crown Z of een andere zangersheidehengst. Je paard hoeft daarvoor niet op de stoeterij zelf geboren te zijn. (en ook lang niet alles Zangersheide-paarden worden onder de stamboeknaam in de sport uitgebracht)

Andere letters worden meestal door de fokker toegevoegd Er ziet hier in de buurt iemand die geeft al zijn paarden de K mee, bijv. stability K.
FlairS hier op bokt heeft achter alle zelfgefokte paarden de S staan

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:22

Mijn paardje heeft een R. achter haar naam staan, alleen deze R. heeft geen betekenis. Maar alle paarden van haar fokker hebben dat!!!

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:26

goh, weet ik nu pas wat de "V" achter Prudence haar naam betekend, heeft verder dus geen betekenis.
de naam van de fokker is dus ook met een V

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:27

Mijn paard heeft een K achter zijn naam maar heb ook geen idee waar die voor staat.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:12

De Z is inderdaad van Zangersheide... Mijn paard heeft hem ook. Als het goed is heb je er dan ook stamboekpapieren van Zangersheide bij gekregen toen je hem kocht. Als hij de Z echt in de naam heeft is het tenslotte een officiël raspaard.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:33

maar stel ik fok een paard, mag ik er dan ook een Z achter zetten? lijkt me niet dat die Z gereserveerd is toch?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:37

Je mag gerust de Z erachter zetten, alleen staat die dan niet voor Zangersheide en zul je dus ook geen papieren hebben van Zangersheide Knipoog Tenzij je het aanbied bij Zangersheide en het wordt goedgekeurd, maar dat spreekt voor zich Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:47

Ik denk niet dat je een naam met een Z op kan geven voor een ander stamboek.

Als het een rasloos paard is zou het kunnen, maar het lijkt me wel erg vreemd als je dat zou gaan doen. Dan lijkt het mij dat je de indruk probeert te wekken een Zangersheide paard te hebben...

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:53

de bij ons op de manege gefokte paarden hebben allemaal een S achter hun naam van "sonniushof"
en ja... dat is ook de manege waar Concorde is gefokt! Hij heette vroeger Cupido S ... tenminste... die S weet ik dan weer niet zeker, maar ik dacht het wel... ( Concorde was paard van het jaar Haha! *trots*)

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:51

gomir schreef:
Andere letters worden meestal door de fokker toegevoegd Er ziet hier in de buurt iemand die geeft al zijn paarden de K mee, bijv. stability K.
FlairS hier op bokt heeft achter alle zelfgefokte paarden de S staan

Van die bepaalde fokker die overal een K achter zet die jij bedoelt koop ik liever geen paard ..