Ik ben van plan mijn paard of zaagsel te gaan zetten? Ik wil wel een goed merk hebben, Dat niet zo stinkt en stoft.
Welk merk hebben jullie en wat vinden jullie ervan? Wat zijn de voor en nadelen ervan?
Huisvrouw
Geplaatst: 20-01-05 17:22
Ik weet niet het merk maar mijn paard staat op vlasstro. Geen idee wat het kost.
felicity
Geplaatst: 20-01-05 17:24
Ik heb mijn ratten op vlas zitten. Ik koop een zak bij de groothandel en daar kost 5.75
Madelief28
Geplaatst: 20-01-05 17:34
Allspan (ofzoiets) wij kopen ze per 20 in..dan betaal ik 4,50 per baal
saskia23
Geplaatst: 20-01-05 18:31
plospan geloof ik
Roselie
Geplaatst: 20-01-05 18:37
Plospan....7 euro dacht ik...ja veel geld..grrr
Anoniem
Geplaatst: 20-01-05 18:44
lignocel Is van beukenhout
_Anke_
Geplaatst: 20-01-05 18:46
Hempparade hebben wij gebruikt, maar dat was best prijzig!!
Terotalover
Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-05 19:04
En wat vinden jullie van dat merk Ik wil wel een goed merk hebben dat niet teveel stoft en niet zo erg stinkt..
Serendipity1
Geplaatst: 20-01-05 20:02
Allspan idd. Bij ons op stal waren ook altijd van die enorme flutbalen, voor de helft gevuld met lucht. Misschien gewoon een paar soorten proberen, en die nemen die jij het fijnst vind?
Wij hebben op dit moment Plospan, bevalt goed. Ruikt lekker, en is absoluut niet stoffig. Enig nadeel vind ik dat de pakken nogal stevig geperst zijn, moeilijk "op te strooien" dus.
Losse hoefwand??? Hoeft helemaal niet aan zaagsel te liggen en een verkeerde zuurgraad. Kan misschien een verkeerde zuurgraad in jouw zaagsel zitten bij dat paard, maar dat heeft met de mest van dat paard te maken en ook met de voeding dus van dat paard. Al onze pony's hebben supergoede hoeven en we krijgen iedere keer weer van onze hoefsmid complimenten daarover. En overigens is onze hoefsmid ook afnemer van Plospan, hij heeft zijn pony's er ook op staan.
Ik ben vorige jaar, na 10 jaar zaagsel, overgestapt op vlas en dat bevalt me veel beter. Minder mest, minder reuk, composteert veel sneller dus kleinere mesthoop. Het scheelt mij (stallen) ongeveer 30 euro per maand. Er staat hier ergens een vlastopic, misschien moet je het eens doorlezen.
Wij hebben Plospan. Wat eerder gezegd wordt over de zuurgraad, daar kan ik alleen maar bij aansluiten. Echter onze stal heeft een laag plafond en mijn paard heeft stofallergie, dus krullen zijn de enige oplossing. Gelukkig staan de paarden overdag buiten bij ons. Maar al met al heeft mijn paard wel een losse wand achter. Hij heeft het al een jaar, en loopt als een kievit gelukkig. Maar nu ben ik wel met betadine scrub in de weer, want het kan niet eeuwig zo blijven. Dus als het niet nodig is, kun je je paard beter op een andere ondergrond zetten, want voor paardenhoeven is het niet goed