Hulsebos dressuurzadel, welke keuze leersoort??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaziah

Hulsebos dressuurzadel, welke keuze leersoort??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 16:30

Zoeken naar een goed zadel, is geen gemakkelijke opgave gezien de ruime keuze in aanbod.

Ik heb gekozen voor een Hulsebos dressuurzadel. Teminsten in zoverre dat ik een meetafspraak heb gemaakt. Als ik de topics die over dit merk doorlees, ben ik toch een beetje huiverig.... Maar goed, ik hoor ook wel weer anders dus vandaar toch de stap genomen.

Nu zit ik weer met een ander dilemma! Voor welk leersoort kan ik het beste kiezen. Ik wil een duurzaam zadel, wat mede afhankelijk is van het leersoort. Ik zit te denken aan Schneider leer, zie onderstaande link

http://www.hulsebos-zadels.com/LEER.html

Wie heeft ook voor deze keuze gestaan, en is (on)tevreden??

Verder zit ik te denken aan het model WB3, ook iemand?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:34

ik ken heel veel mensen met hulsebos zadels en heb er nog nooit slechte dingen mee meegemaakt.
van leersoorten heb ik zo geen verstand. maar ik denk dat hulsebos zelf je daar goed ik kan adviseren.
ga eens bij hun op alle modellen zitten, dan weet jij waar jij het prettigst in zit. staar jezelf dus niet blind op 1 model. de ene persoon zit lekker in een heel diep zadel en de andere weer in een iets vlakker zadel.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 16:39

Dat klopt helemaal. Op dit moment heb ik ook een diep zadel,
vandaar. Deze heb ik ong. een jaar geleden gekocht (Imperial Riding) Maar eigenlijk was deze van het begin af aan al te groot voor mij (17,5 inch) Ik pas beter op een 16.5 / 17 inch.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 18:35

niemand verder??

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:55

Heb een Hulsebos, maar ik heb geen idee wat voor leersoort ik heb! Ik heb toen een bruine gekozen en heb hel erg lang op het leer moeten wachten, het kwam uit engeland.

Ben overigens heel erg happy met dat zadel!

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:03

ik heb geen ervaring met hulsebos maar ik vind het bufaloleer echt niet mooi. kalfsleer is super soepel maar slijt sneller. mij lijkt het schrumpf leer het fijnst omdat je daar niet zo snel over glijd, en ik kan je vertellen, glijden in een zadel is echt verschrikkelijk! Boos!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:11

Ik heb kalfsleer maar ik heb het zadel nog maar een paar maanden dus ik kan niets vertellen over de slijtage. Het leer wat jij bedoelt zat op het leenzadel wat ik had en dat was ook lekker stroef.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:36

Volgens mij heb ik Schneider. Ik ben erg tevreden over mijn zadel, ik heb hem nu ongeveer een jaar.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:36

Ja maar als je het zadel te veel vind glijden kan je beter een rijbroek kopen met leren kont, ik heb een jaar op een hulsebos zadel gereden met kalfsleer, en geloof me, dat is echt het mooiste en soepelste leer. Het zit ook heerlijk en van glijden had ik geen last. Maar idd het is minder slijtvast op de (wat mij betreft HELE) LANGE termijn. Ik denk ook dat kalfsleer de duurste leersoort is van allen maar ik vind het het dubbel en dwars waard.

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:52

Tja, dus ook weer verschillend.... Zal blij zijn als dit hele zadel avontuur achter de rug is... Tjee wat een opgave. Nou zal me ook nog even laten informeren door Hulsebos zelf. Jullie horen het wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:53

Ik heb schneider.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:50

Volgens mij heb ik Schneider, het is een mooi vlakke leersoort, glijdt niet en ziet er na 4 jaar nog steeds heel mooi uit.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:30

Mijn Hulsebos is van bruin kalfsleer en nu een jaar oud.Blijft heel mooi en is inderdaad lekker soepel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:51

Mijn Hulsbos is bijna 5 jaar oud en ik heb Schrumpfleer. Het is nog heel erg mooi. Mijn moeder heeft een bruine met volgens mij buffaloleer en dat vind ik minder mooi om te zien maar het past wel bij het zadel en dat zadel is ook nog steeds goed.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:57

Ik denk dat je op het moment dat je de wb3 en de wb4 beide probeerd, je voor de wb4 gaat. Haha!

Probeer alles rustig. Ik heb goede ervaringen met de zadels, met de service iets mindere.

Hou er wel rekenin mee (tenzij je zwart wil) dat niet elke leersoort in elke kleur te verkrijgen is.

Ik heb zelf een bruin met london/oranje onderlegd, kalfsleer. Ben er erg blij mee Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:59

dit topic hou ik in de gaten.. ik ben namelijk zelf ook van plan om er 1 te kopen.. *LOL*