Ik heb mijn ruiterbewijs gehaals in 1997, in 1999 is deze verlopen, De stichting recreatie ruiter heeft toen de acceptgiro voor de verlenging naar het verkeerde adres gestuurd (er staat een verkeerd adres bij KNHS in het systeem, een medewerker vertelde mij dat hij daarheen is gestuurd) en ik ben zelf ook nalatig geweest om hem te verlengen.
Nu ga ik dus verhuizen naar een gebied waar je een Ruiterbewijs nodig hebt. Helaas kan ik volgens de KNHS mijn ruiterbewijs niet verlengen en moet ik deze opnieuw halen. Ik baal hier flink van want dan moet ik dus verplicht op cursus bij een manege en voor alleen die cusrus al 147 euro betalen, enkel een examen kan hier in Noord Holland niet. Ik rijd btw al zo een 19 kaar en heb dus helemaal geen zin in de cursus tussen (niet banketstaaf bedoeld) manege kinderen en penny's.
Ik zit dus te denken om het gewoon niet te doen en dan een boete te riskeren. Mijn vraag is dus of iemand weet hoe hoog die boete is en wat de maatregelen dan verder zijn, en of er erg streng gecontroleerd wordt.
Mijn andere vraag is of iemand weet of het mogelijk is om alleen een los examen te doen (net als vroeger zeg maar dat je gewoon een cursus boek mee krijgt voor de theorie) Wel met eigen paar duiteraard.
sry voor lange verhaal heb een beetje moeite met beknopt typen
maar ik denk dat je dan de beste info krijgt*