Binnenkort heb ik genoeg bij elkaar gespaard om een trailer aan te schaffen, dus nu ben ik al een beetje aan het rondkijken. Ik weet alleen nog niet zo goed waar ik moet beginnen, dus wellicht heeft iemand ideeen.
Eerst maar mijn budget. Dat zal zo rond de 2500-3000 gaan liggen en eigenlijk liever iets lager. Ik zal binnenkort waarschijnlijk maar voor mijn E gaan, waardoor het papieren gewicht van de trailer niet meer zo veel uitmaakt, maar wat betreft mijn auto zit ik rond een max eigen gewicht van de 700kg, totdat ik mijn auto kan upgraden (is nu even niet anders; die Landrover kan ik nu echt niet meer betalen).
Ik ben erg gecharmeerd van de Ifor Williams 1.5 paards. De oudere modellen hebben een eigen gewicht van 700kg, dat wordt krap, maar kan net. De Ifor Williams heeft er een van '95 voor 2750 euro, dus dat houd ik maar even aan als richtprijs.
Verder heb ik niet zoveel eisen. Qua vloer betreft zweert de een bij het een en de ander bij het ander, wat is nu beter en waar moet je bij bvb en gietvloer of een houten vloer met rubber matten op letten?
Als ik mijn budget ietsje verder op zou schroeven zou ik eventueel een nieuwe Atec aan kunnen schaffen, of een van een jaar of 2 oud.
Een andere optie die waarschijnlijk binnenkort mogelijk wordt is om de helft van een 2 paard volpoly Sluis te kopen, waarvan ik weet dat 'ie gewoon goed is, met een eigen gewicht van 680 kg, dus dat zou met 1 paard ook nog wel achter de auto kunnen. Mijn paard heeft hier al meerdere keren ingestaan en het is gewoon een fijne trailer.
Iemand ideeen? Suggesties en opmerkingen van harte welkom

Bedankt alvast...