Welke trailer? Advies gevraagd...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Welke trailer? Advies gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:23

Hallo,

Binnenkort heb ik genoeg bij elkaar gespaard om een trailer aan te schaffen, dus nu ben ik al een beetje aan het rondkijken. Ik weet alleen nog niet zo goed waar ik moet beginnen, dus wellicht heeft iemand ideeen.

Eerst maar mijn budget. Dat zal zo rond de 2500-3000 gaan liggen en eigenlijk liever iets lager. Ik zal binnenkort waarschijnlijk maar voor mijn E gaan, waardoor het papieren gewicht van de trailer niet meer zo veel uitmaakt, maar wat betreft mijn auto zit ik rond een max eigen gewicht van de 700kg, totdat ik mijn auto kan upgraden (is nu even niet anders; die Landrover kan ik nu echt niet meer betalen).

Ik ben erg gecharmeerd van de Ifor Williams 1.5 paards. De oudere modellen hebben een eigen gewicht van 700kg, dat wordt krap, maar kan net. De Ifor Williams heeft er een van '95 voor 2750 euro, dus dat houd ik maar even aan als richtprijs.

Verder heb ik niet zoveel eisen. Qua vloer betreft zweert de een bij het een en de ander bij het ander, wat is nu beter en waar moet je bij bvb en gietvloer of een houten vloer met rubber matten op letten?

Als ik mijn budget ietsje verder op zou schroeven zou ik eventueel een nieuwe Atec aan kunnen schaffen, of een van een jaar of 2 oud.

Een andere optie die waarschijnlijk binnenkort mogelijk wordt is om de helft van een 2 paard volpoly Sluis te kopen, waarvan ik weet dat 'ie gewoon goed is, met een eigen gewicht van 680 kg, dus dat zou met 1 paard ook nog wel achter de auto kunnen. Mijn paard heeft hier al meerdere keren ingestaan en het is gewoon een fijne trailer.

Iemand ideeen? Suggesties en opmerkingen van harte welkom Lachen

Bedankt alvast...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:30

Kijk eens naar de Atec Technoline, die hebben een eigen gewicht van 580 kilo Haha!
Afbeelding

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:44

Wij hebben een paar weken terug ook een trailer gekocht, tweedehands maar in perfecte staat voor 1500 euro. Het is een Wijer en hij bevalt perfect *LOL*
Dus ik weet niet of je persee een nieuwe wil, maar een goeie tweedehands kan dus ook een uitkomst zijn. En dan kun je altijd (hebben wij ook gedaan) de kleine dingetjes die je d'r niet aan bevallen laten veranderen bij een dealer

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:48

Als je eisen en wensen opschrijven alle folders aanvragen van de diverse merken zowel kijken voor nieuw als 2de hands. En dan beslissen je kan vaak wel een dealer een poot uittrekken is mij ookgelukt Haha!.

Wilde zelf een witte hoge 2de hands trailer uiteindelijk kocht ik een nieuwe Henra Amazine witte extra hoge trailer. Wat een genot is. De keuze op nieuw is vooral gevallen ivm met de bodem. Ik wilde graag een onderhouds vrije en een dealer dichtbij Haha!.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:51

atec olympialine, echt een supertrailer

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:10

Misschien eens bij BK trailers informeren of zij niet een 1.5 paards trailer uit de lease terugkrijgen. Is ook misschien een optie.

Ik zweer bij de Ifor. maar dat weet je.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:55

Hoeveel mag je auto trekken? denk dat je daar eerst naar moet kijken. De Ifor is al snel te zwaar, en een tweepaards al helemaal. Het gaat er namelijk niet om hoeveel de trailer met je paard weegt, maar wat het max laadvermogen is. Die zal bij een 2 paards een flink stuk hoger liggen dan bij 1,5, logisch want er moeten 2 paarden in kunnen. Dus die zal ook al snel te zwaar zijn.
Wij hebben ook eerst naar de nieuwe goedkopere versies gekeken, maar zijn uiteindelijk toch bij een 2ehands beland tegen ongeveer die prijs, gewoon omdat er toch dingen (details) beter waren.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:51

Tweedehands ik inderdaad ook een goede optie. Anders moet je gewoon eens bij bedrijven gaan kijken wat je voordat geld kan kopen en aan de hand daarvan een beslissing maken. Weet dat ze bij Van der Horst in Montfoort leuke 2e hands en nieuwe hebben staan. Heb daar namelijk zelf mijn trailer ook vandaan (lekker dichtbij voor mij *LOL* ) en is niet ver van Amsterdam vandaan.