Wat zouden jullie doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Wat zouden jullie doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 13:25

De eigenaar van onze verzorgpaarden hadden nog een zadel erbij belooft, dat is al bijna een jaar geleden. We, ik en mijn vriendin, hadden een ponykamp georganiseerd en het geld is aan die eigenaar gegeven en hij zei dat hij daarvan een nieuw zadel zou kopenn

Maar nu hebben we nog steeds geen zadel en als we er naar vragen. Zegt hij dat hij nog geen tijd heeft gehad om een nieuwe te kopen.
Dit vinden wij heel vervelend en we weten ook niet zo goed hoe we het voor elkaar moeten krijgen. Iemand ideeen????

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:39

Vragen of je dan zelf een zadel mag gaan kopen? Jullie hebben ook het geld ingezameld als ik het goed begrijp. En ik weet niet of jullie ouders hebben die wel eens op stal komen, maar die kunnen er natuurlijk ook over beginnen als jullie niet echt serieus genomen worden....

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:54

je kunt het geld terug vragen en er zelf een zadel van kopen... jullie hebben het tenslotte ingezameld

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:17

ja mischien kunne we dat ook wel
maar we zijn beide niet echt een held in dat soort dingen ( verlegenheid) we weten niet hoe we het moeten vragen enzo het is toch wel een beetje brutaal

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:18

Toch gewoon vragen, jullie hebben tenslotte voor het geld gezorgd. Van uitstel komt afstel...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:37

Ik sluit mij aan bij de rest.
Trek je stoute schoenen aan en ga erom vragen.
Jullie kunnen het.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:51

ga naar hem toe en zeg dat je een leuke winkel weet, waar jullie dan samen heen kunne gaan. en dat je even ene afspraak met hem wilt maken.
dan kan ie geen nee meer zeggen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:52

Gewoon er naar toe gaan en vragen. Je hebt zelf dat geld bij elkaar verzameld dus moet je gewoon naar hem toe gaan.
Je kan het!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:57

Zoek zelf inderdaad alvast een leuk zadel uit in de ruitersportzaak voor een leuk prijsje. Vraag of hij meegaat, dat je het kan laten zien.
Vraag anders om het geld, dat je hem zelf gaat kopen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 11:39

Okay, we gaan met hem praten. We hebben ook al eens een paar ( grote stapel eigenlijk) zadels van internet afgehaald bij marktplaats en daar zou hij naar bellen, Wat hij nog niet heeft gedaan.
Maar we zulen dan nog wel een keer met hem praten. En vragen of we zelf een zadel mogen kopen met ons geld maar hij zou wel moeten bij betalen. We hebben maar ong 60 euro

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:43

Succes OK dan!
Als het niet lukt kun je altijd nog gaan klagen dat het zadel wat jullie nu hebben niet helemaal goed meer ligt (paard is breder geworden door meer spieren Knipoog) Leugentje om eigen bestwil toch? En jullie hebben recht op dat nieuwe zadel omdat jullie dat geld hebben ingezameld

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 11:55

haha, dat zou ik kunnen proberen.
Maar ik denk dat hij dan gaat kijken en dan toch wel weer zegt van ach het valt wel mee. Want er zijn twee redenen waarom wij een nieuwe zadel willen;
- is makkelijker voor ons. Want wij moeten nogal wat paarden berijden vind ik en dan kunnen er twee tegelijk. En het is gezelliger!!
- Op een ligt het zadel dat we nu hebben totaal niet.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:37

wemkelover schreef:
haha, dat zou ik kunnen proberen.
Maar ik denk dat hij dan gaat kijken en dan toch wel weer zegt van ach het valt wel mee. Want er zijn twee redenen waarom wij een nieuwe zadel willen;
- is makkelijker voor ons. Want wij moeten nogal wat paarden berijden vind ik en dan kunnen er twee tegelijk. En het is gezelliger!!
- Op een ligt het zadel dat we nu hebben totaal niet.

Die laatste is reden genoeg voor een nieuw zadel.
Anders kun je alleen maar zonder zadel rijden, want een zadel wat niet goed past zorgt alleen maar voor problemen voor de paardenrug.
Heeft hij daar niet wat op te zeggen?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:40

DjunDjun schreef:
Die laatste is reden genoeg voor een nieuw zadel.
Anders kun je alleen maar zonder zadel rijden, want een zadel wat niet goed past zorgt alleen maar voor problemen voor de paardenrug.
Heeft hij daar niet wat op te zeggen?

Daar ben ik het mee eens. Als het zadel niet past kan het alleen voor problemen zorgen

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:43

amen Haha!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 14:41

Hij heeft overal altijd wel een antwoord op terug. Hij zal wel zeggen dat het best meevalt, ondertussen schuift het zadel wel alle kanten op.
Het paard heeft er nogniet last van, maar ik heb zon zwaar vermoeden dat dit niet te lang moet duren.
En dan zegt hij weer van ja, als ik tijd heb kijk ik voor een ander zadel. En zo gaat het de hele tijd door..........

Net zoals met ontwormen heeft ie ook wel weer een antwoord op klaar;
in het wild worden ze ook niet ontwormt !! Verward En dan kan ik wel zeggen dat dit het wild niet is, maar............ het dringt niet door.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:40

In het wild overleven ze dan ook niet allemaal.
Misschien een goede vraag aan hem:'Wilt u dan misschien een keer tijd maken zodat het paard zijn rug niet verpest word in de tijd dat hij maar zit te wachten tot hij eindelijk fijn kan rijden?'
Klinkt wat grof, maar iets in die trant misschien?
Het moet op een of andere manier tot hem door gaan dringen dat het zo niet verder kan.
Je mond iets verder opentrekken, zonder dat je onbeleefd word. Zodat hij weet waar hij aan toe is.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:51

Een dag afspreken dat jullie smaen gaan.