rustgever voor paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ebony2

rustgever voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 13:23

Help, Mijn paard is s'winters soms niet te hanteren. In de omgang gaat het nog wel maar zodra ik er op zit is ze eerst een kwartier aan het bokken en soms steigeren.Longeren van te voren helpt wel iets, maar ze moet even goed nog even uit razen als ik erop zit.Zomers is ze gewoon heel braaf. Ik voer haar al minimaal krachtvoer. Minder kan niet omdat ze best veel werkt en toch ook haar vitamines en mineralen nodig heeft. Wie weet of er iets in de handel is waar goed resultaat mee behaald word.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:05

niet aan die rotzooi beginnen..

RIJDEN DAT MOET JE DOEN..

neem les van iemand en geef dr eens flink op dr lazer weer ik veel..

maar begin niet aan die zooi..

want je onderdrukt het probleem zonder dat je de oorzaak daarvan weet..
dat is echt heel slecht...

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:35

jup vind ik ook wel, het zou al hééééél erg moeten zijn als ik mn paard ooit een soort "kalmeermiddel' moet geven..

nuja je rijdt dr blijkbaar wel veel, dus daaraan kan het niet liggen.. volgens mij zit er gewoon erg veel bloed in je paard. je zegt dat je haar longeert, zou het dan niet helpen als je 10min langer longeert?

als het echt nodig is kan je eens kijken voor kruiden, op de paardendrogist.. maar ik ben ook geen voorstander van die zaken..

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 00:35

Ik heb het ook gegeven, paard bleef te heet.
ben er nu achter dat het paard kissing spines heeft..........
gaat maandag naar de slager.
dus kijk eerst of er een oorzaak is.
Ik had beter naar de signalen van mijn paard moeten luisteren.
gelukkig heb ik hem altijd netjes behandeld......................

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 00:45

vind dit alles hierboven redelijk kort door de bocht moet ik zeggen. Zelfs een aantal grand prix paarden lopen op natuurlijke rustgever..
maar, inderdaad, kan langer longeren helpen? (omdat je zegt dat ze het 's zomers niet heeft, de meste rustgevers werken vooral tegen stress, niet tegen heetheid)
en ben het wel eens, is er lichamelijk geen reden? 's winters kunnen spieren/gewirchten meer pijn doen dan 's zomers...
en anders, voor meer info over rustgevers, pb maar even...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:07

mijn paard was heet door stress..........stress door angst voor pijn.
dus niet alles is kort door de bocht.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:13

ik zeg toch ook dat ze ook naar medische redenen moet kijken.
maar niet alle paarden zijn hetzelfde, er zijn zat paarden die heet zij omdat ze heet zijn.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 10:26

Bedankt voor jullie reactie's.Ik weet zeker dat het geen lichamelijke oorzaak heeft. dat heb ik natuurlijk eerst uitgesloten.En angst voor pijn of stress is het niet, ze is gewoon te fris.Als ze eenmaal is uitgeraasd gaat het prima. Ze loopt M2 en doet haar oefeningen uitstekend. Ik heb twee maal per week les dus daar ligt het echt niet aan hoor.Ik zet deze vraag niet zomaar op bokt.Ook stijfheid is het niet want ze krijgt natuurlijk eerst een goede warmup. ik weet echt wel waar ik over praat.Misschien dat iemand nog een andere oplossing weet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:34

Citaat:
Wie weet of er iets in de handel is waar goed resultaat mee behaald word.

de paardendrogist heeft diverse middelen. o.a. Easy Going en Relax, beide op kruidenbasis en je komt ermee door de dopingcontrole

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:37

zorgen dat je je paard veel regelmaat geeft en voldoende beweging ook in de zin van even lekker uitrazen.

Meestal is het in de winter zo dat paarden veel meer binnen staan en dus meer behoefte hebben om even lekker de benen te strekken, ook de frissere temperatuur speelt mee, paarden voelen zich daar aangenamer bij dan hele warme zomer temperaturen.

Ons paard is in de winter ook altijd hyperactief en moeilijker in de omgang, veel regelmaat werkt het beste, voer minderen hoeft niet altijd te helpen een paard dat wil bewegen/rennen wil dat ook nog met wat minder voer.

Kijk en vergelijk je trainingsschema van winter en zomer, het beste kun je ervoor zorgen dat je paard elke dag even los buiten komt of aan longe zodat hij even lekker kan vrij bewegen en uitrazen. Ook natuurlijk je training gewoon voortzetten en daarbij moet hij natuurlijk gehoorzamen. Je zult zien als je de regelmaat er in houdt dat je paard weet waar hij aan toe is (tijd voor hemzelf om rond te rennen en tijd voor jouw training) en hij gehoorzamer zal zijn.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:46

Ik vind ze hier boven erg kort de bocht en flink op hun lazer geven kan ook nog meer tegen werken. Ik heb die van mij ooit een drankje van valeriaan gegeven. Je hoeft het niet altijd te geven, mensen gebruiken het ook wel eens. En alleen het dolle wordt minder maar de werk lust blijft bestaan.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:27

Mijn paard komt alle dagen buiten. Als het mooi weer is in de wei en bij minder weer in de paddock.Aan tekort bewegen kan het echt niet liggen. Daarnaast werkt ze zes dagen in de week dus aan beweging en regelmaat komt ze echt niets te kort.