fluffy en tennisballen, hoe????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

fluffy en tennisballen, hoe????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 00:41

Ik heb van die rambopads voor onder het zadel (op de pony van mijn dochter, maar ik moet ze dus wassen .... )
Als je die pads vaak wast, hierzo naar 1 X rijden, worden ze dus dunner, de vulling gaat "plakken"

Had ik dus vanmiddag zo'n rambopad in de wasmachine zitten toen mijn nicht belde... we kregen het over dat dunner worden van die pads door veelvuldig wassen. Komt zij met als tip: 3 tennisballen, die helpen om dat dun worden tegen te gaan....

Dus nu mijn vraag, mijn nicht was er vrij onduidelijk in ...
Hoe werkt dat?
Ik heb die pad aan de waslijn gehangen, en maar gooien met die ballen tegen die pad aan... maar heb niet echt het idee dat hij er weer fluffy van geworden is dacht dat het mischien lag aan het aantal keer gooien... (had ondertussen de hond maar vastgelegd want die was net iets sneller met ballen ophalen) Zegt ze dat die ballen in de droger moeten... dussss die tennisballen maar in de droger gedaan en aangezet uiteraard lage temp tegen de krimp...
Maar die pad hangt nog steeds aan de waslijn en wordt er niet fluffy-er op
Iemand dus enig idee hoe lang die ballen in de droger moeten blijven?
(had mijn nicht al terug gebeld maar na mijn verhaal werd ze wat benauwd, aan de geluiden te horen ... en toen heb ik maar opgehangen)

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 00:42

Je moet de tennis ballen op 1 of andere manier in het pad vastmaken, dus alle 4 de punten goed strak aantrekken (met daarin de ballen) en dan wassen...
Werkt ook perfect bij jassen met een veren vulling!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 02:10

En hier ga je echt serieus op in???

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 07:38

Je hebt ook speciale balletjes voor in een wasmachine, die je ook kan gebruiken voor jassen, dekbedden, ed ... Die kan je gewoon los in je trommel gooien en dat is idd om klitten te voorkomen.
Kan me voorstellen dat tennisballen een soortgelijke werking hebben.

Twijfel alleen of ze eens het ding in elkaar geklit is het nog wat uitmaakt, volges mij moet je het vanaf de eerste keer doen. Dan blijven ze fluffy, eens ze niet meer fluffy zijn ga je ze niet meer fluffy krijgen.

Dacht ik zo

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 08:06

is dit serieus Verward

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 08:22

Vrees wel dat dit serieus is, alleen de tennisballen tip werkt echt alleen als je ze direct de eerste keer erbij in de wasmachine doet! Werkt ook echt goed bij donsjassen, en bij dit soort dekjes dus ook.

Ben alleen wel bang dat dit nu mosterd na de maaltijd is en dat dit dekje verziekt is....

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:29

Het heeft idd nu geen zin meer...
Maar dit is wel een tip voor de rest van de mensen.
En serieus het werkt!!!
Mijn kappa jas is ook gevuld met veren en daar doe ik ook altijd tenisballen bij en het werkt super

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:46

Als je de tennisballen in de droger doet en de pad hangt aan de waslijn lijkt het me toch niet echt serieus hoor!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:51

Belsje schreef:
Je hebt ook speciale balletjes voor in een wasmachine, die je ook kan gebruiken voor jassen, dekbedden, ed ... Die kan je gewoon los in je trommel gooien en dat is idd om klitten te voorkomen.
Kan me voorstellen dat tennisballen een soortgelijke werking hebben.

Twijfel alleen of ze eens het ding in elkaar geklit is het nog wat uitmaakt, volges mij moet je het vanaf de eerste keer doen. Dan blijven ze fluffy, eens ze niet meer fluffy zijn ga je ze niet meer fluffy krijgen.

Dacht ik zo

klopt inderdaad (en gewone tennisballen doen het trukje ook, maar dat is nu dus te laat)

vind je het heel erg dat ik plat lig van het lachen als ik me probeer voor te stellen hoe je daar met tennisballen tegen dat dekje hebt staan aangooien? Schijnheilig

edit: de ballen en de jas/dekbed/dekje/... moeten dus SAMEN in de machine

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:59

Ja geweldig, ik lag ook helemaal dubbel van t lachen toen ik dat las!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:09

ja het klopt...tennisballen los in de droger doen en het heleprogramma dat je af wil draaien met de tennisballen doen....het werkt egt goed!!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:18

wij doen dit met van die gebombardeerde jassen. Omdat na het wassen alles samengeklit zit.
wij steken de tennisbakken gewoon in de wasmachine bij het te wassen item.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:09

kimmie1 schreef:
Als je de tennisballen in de droger doet en de pad hangt aan de waslijn lijkt het me toch niet echt serieus hoor!

hahah, dat dacht ik ook ja... Tong uitsteken
en zie je d'r al gooien? Schijnheilig

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:10

ik gooi gewoon die tennisballen in de wasmachine als ik dat doe, het helpt goed voor alles met vulling (bodywarmers, vesten, ..)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:46

Sil, je hebt weer een zoals gewoonlijk niks van je nicht begrepen Haha!
Ik zal je komen helpen als ik weer bij je kom, doen we het dekje samen met de ballen in de droger... en moet je dan eens opletten Haha! Tong uitsteken

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:50

findi schreef:
wij doen dit met van die gebombardeerde jassen

Dat heeft denk ikw einig zin meer, als ze Gebombardeerd zijn Haha!