Leuke ideeën/artikelen stalblad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Leuke ideeën/artikelen stalblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:33

Wij hebben een stalblad wat eens in de zoveel maanden (zeer onregelmatig Knipoog ) wordt uitgeven. Ik heb met mijn grote mond gezegt dat ik het volgende stalblad wel maak! Het maken is niet zo probleem eerder waar haal ik leuke informatieve informatie vandaan! Informatie die voor iedereen van nut is en vooral welke leuk is om te lezen!

Dus ik heb de volgende vragen aan jullie:

Wat zouden jullie leuk vinden om te lezen in een "stalblad"?
Welke informatie is nuttig voor iedereen?
Welke onderwerpen zouden jullie het meeste aanspreken?
etc etc

Dus met andere woorden..... Help mij mee creatief te zijn Bloos

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:39

Weetjes over jullie stal, informatie over een paardenras van een paard uit jullie stal, misschien zoiets als: hoe doe je dit? En dan informatie geven over iets rijtechnisch? Dat zou ik in ieder geval leuk vinden en iets van een agenda.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:47

Hihi (misschien héél penny-achtig) maar je kan een paard van de maand verkiezing doen. Nagelbijten / Gniffelen
Of gewoon een artikeltje met info over één van de paarden die bij jou op stal staan. Ook een consumententestje over paardenshampoo kan leuk zijn (maar je kan beter gaan testen in de zomer).
Inderdaad kan een agenda ook nooit kwaad.
Ik krijg steeds meer ideeën. Tong uitsteken
Haha nou ik hoor het wel Knipoog
Als er veel ruiters zijn die van een buitenritje houden, kan je een artikel doen over 'de omgeving' of organiseer een gezamelijke buitenrit. Altijd leuk. Lachen

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:54

Emytje schreef:
Weetjes over jullie stal, informatie over een paardenras van een paard uit jullie stal, misschien zoiets als: hoe doe je dit? En dan informatie geven over iets rijtechnisch? Dat zou ik in ieder geval leuk vinden en iets van een agenda.

Dit soort dingen hebben mij voorgangers al gedaan Scheve mond Ik zal toch echt met iets anders moeten komen! Dames helpt mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:54

voorbeelden:
(verzorg)paard/pony van de maand
eigenaar/verzorger van de maand
puzzelpagina
een doe pagina (zoek een oude penny op Haha! )
ras omschrijving
rijstijl omschrijving
iets over vrijheids dressuur of longeren

wij hebben ook altijd: wist je datjes
Daarin staat info over of iemand een paard heeft gekocht of dat iemand al zo vaak van die pony is gevlogen etc en ook rare uitspraken die in de kantine gezegt worden!

succes

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:58

kizz_rianne"]
Hihi (misschien héél penny-achtig) maar je kan een paard van de maand verkiezing doen. Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

Ik zou dat heel leuk vinden maar ben bang dat we daar weer scheven gezichten door krijgen......

[quote="kizz_rianne"]
Of gewoon een artikeltje met info over één van de paarden die bij jou op stal staan.
[/quote]

Misschien leuk als iedereen een stukje schrijft over iemand andersman paard??? Zal dat werken?

[quote="kizz_rianne"]
Ik krijg steeds meer ideeën. Tong uitsteken
[/quote]

Ga door ga vooral door Knipoog

[quote="kizz_rianne schreef:
Als er veel ruiters zijn die van een buitenritje houden, kan je een artikel doen over 'de omgeving'

Dat is wel een leuke denk ik thanks!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:03

Lizz schreef:

wij hebben ook altijd: wist je datjes
Daarin staat info over of iemand een paard heeft gekocht of dat iemand al zo vaak van die pony is gevlogen etc en ook rare uitspraken die in de kantine gezegt worden!

succes

Dat hebben wij ook; kan je altijd erg om lachen! Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:24

een quiz/prijsvraag, idd artikel over de omgeving (met de ruiterpaden), een verkiezing van dingen bijvoorbeeld: liefste paard, vaakstvallende ruiter enz. Die uitspraken is ook leuk maar dat word wel flink verzamelen Tong uitsteken , je kan ervoor zorgen dat er meisjes inkomen die over hun lievelingspony vertellen van de manege. veel succes iig Tong uitsteken

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 22:26

BrittKitt schreef:
een quiz/prijsvraag, idd artikel over de omgeving (met de ruiterpaden), een verkiezing van dingen bijvoorbeeld: liefste paard, vaakstvallende ruiter enz. Die uitspraken is ook leuk maar dat word wel flink verzamelen Tong uitsteken , je kan ervoor zorgen dat er meisjes inkomen die over hun lievelingspony vertellen van de manege. veel succes iig Tong uitsteken

het probleem is dat we we een pensionstalling zijn en dat de gemiddelde leeftijd rond de 25 jaar ligt (ong)....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 08:42

Op onze internetsite (http://www.stalbaltus.com) pluiste ik de stambomen na van paarden en plaatste dan wat stukjes over beroemde voorouderen. Aangezien de meeste paarden familie van elkaar zijn kan je misschien een paar paarden gelijk pakken, met gezamelijke voorouders. Dit voorkomt jalourzie Knipoog. Op het ogenblik zijn de paarden een beetje op, dus ze staan niet meer op de site.

Verder misschien een stukje over giftige planten, een activiteit dat jullie op stal hebben gedaan of gaan organiseren. Een agenda met verschillende evenementen in de buurt of landelijk.

De pen, een rubriekje dat iemand zich voorstelt en de pen dan weer doorgeeft aan een ander.

Een medische rubriek, bijv over mok of over voer.

Verder leuke foto's van de pensiongasten bezig met hun paarden.

succes!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 08:46

Of algemene informatie over verzorging bij paarden, bv gebitsverzorging bij paarden. Pling

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:25

ik geef de pen door aan...........
zo kan elke keer een andere stalgenoot zich eens voorstellen,en zijn/haar paard.
vaak ken je elkaar alleeen op paardengebied,en dan is het wel een s leuk om te horen,hoe iemands werk en gezinssituatie euit ziet.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:13

En al genoeg ideën???
Dingen uit een oude Penny halen is niet echt geschikt voor mensen rond de 25 Tong uitsteken

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 17:00

kizz_rianne schreef:
En al genoeg ideën???
Dingen uit een oude Penny halen is niet echt geschikt voor mensen rond de 25 Tong uitsteken

Tot nu toe hoor ik dingen die andere ook al gedaan hebben...... Haha!

En nee dingen uit de penny vallen denk ik niet in goede aarde Knipoog

Heeft niemand dan een leuk artikel of informatie liggen?????

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:13

Ik schrijf af en toe iets voor onse clubkrant, laatste stukje ging over arabieren (Anouar is de enige arabier op de manege en dat vinden de pennymeisjes prachtig) en heb een keer over NH gedaan en endurance. Je kan ook een stukje over Brooke doen.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:24

op mijn vorige stal hadden we ook een stalblad. Vaak ging het dan over paarden die stout hadden gedaan ofzo en dan op een humoristische manier. Was erg grappig.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:26

Nou ik heb hier nog wel wat liggen hoor... O:-) Hebben?
't is het krantje wat bij de FNRS hoort, krijg ik 4x per jaar toegestuurd, heb nu 2 nummers en er staan wel leuke artikelen in...
ik kan wel leuke dingen ervan scannen als je dat wilt???

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:10

Hm een x over azie..hoor er niet bij dus als exstra pagina?is wel leuk je voorganger nog niet gedaan! Haha!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 09:26

kizz_rianne schreef:
Nou ik heb hier nog wel wat liggen hoor... O:-) Hebben?
't is het krantje wat bij de FNRS hoort, krijg ik 4x per jaar toegestuurd, heb nu 2 nummers en er staan wel leuke artikelen in...
ik kan wel leuke dingen ervan scannen als je dat wilt???

Oh als dat zou kunnen!!!!!!!!!! OK dan!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:23

Weet niet of er ook gefokt wordt bij jullie op stal, anders misschien een stuk over kleurvererving, fokwaardes etc?

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:35

Moet ik even kijken of ik het blad terug kan vinden hoor (allemaal papieren liggen door elkaar in een grote hoop Nagelbijten / Gniffelen )
Vanavond stuur ik wel even iets via de PB. Lachen

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:04

Ik maakte ook altijd dat blad en vond dat echt heel erg leuk om te doen, het freubelen enzo.... maar omdat ik ziek werd ben ik daar mee gestopt en heb ik de pen doorgegeven.
Wij hebben altijd een stukje van de redactie
De Pen
Stel je voor
De Hooibalen fluisteren dat.....

Wij doen ook altijd een oproep aan iedereen om hun stukjes in te sturen.... en die kan je er ook in zetten.
Stukjes over paardenrassen, wedstrijden en uitslagen

Ik heb toendertijd een stuk over vrijheidsdressuur geplaatst tja en je kan niet altijd met andere ideeen komen je moet gewoon een logische volgorde houden
Wie weet willen er nog mensen in advertreren op oproepjes plaatsen.

Succes

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:25

wist-u-dattjes?
Een intervieuw met een stalgenoot, meestal ken je elkaar alleen van de paarden
Of met de smid/tandarts/dierenarts/boswachter? maakt zon man/vrouw toch persoonlijker en zou ik wel interessant vinden.
Een gein-verhaal met alle namen van paarden/mensen achterstevoren erin. Maar moeilijk om politiek correct te houden (scheve gezichten/jaloersheid is geloof ik wel een issue daar he?)

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:17

De scanner doet het niet. Boos!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 15:37

kizz_rianne schreef:
De scanner doet het niet. Boos!

oliebol dat is jammer! Maar heeft niemand dan leuke ideeën/ artikelen of aan te raden sites????