Paard geschoren ,hoeveel dekens??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowan15

Paard geschoren ,hoeveel dekens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:12

Mijn pony is in oktober geschoren en kreeg al gelijk een fleece deken om en een winterdeken...Maar als het nou echt gaat vriezen..moet ik er dan nog eentje onder doen of niet Verward ??zit dat nou wel lekker voor dat beesie?? Scheve mond

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:15

Je bent een beetje te vroeg begonnen met 2 dekens, ik zou er geen derde deken op gooien.
Voelt je paard koud aan op zijn rug als je 's morgens op stal komt?

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:17

Kijk idd naar hoe je paard zich voelt, je merkt het vaak snel genoeg als ze het koud hebben! Mijn paard is half november geschoren, en vanaf toen liggen er 2 dekens op, en dat gaat prima. Omdat jij al eerder begonnen bent met 2 dekens zou ik even goed op je paardje letten, of ze het koud heeft of niet.

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:23

Als je pony in oktober is geschoren, dan begint zijn haar nu juist weer te groeien en zijn twee dekens juist een beetje veel van het goede.... Schijnheilig
Ik denk dat je een beetje mooie dag moet afwachten en er dan die fleece deken onder uit moet halen........ als het dan een keer 's nachts gaat vriezen, kun je hem er altijd weer onder doen Knipoog en heeft ie het zeker niet koud!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:23

uh mijne staat nu met winterdeken, onderdeken, en een wollen tussen deken er onder, is gewoon zo eentje die je terug vouwt, dus ook nog stukje hals er aan Schijnheilig

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:30

willem is geschoren in november en stond tot een week geleden met een fleece hals deken, winterdeken die door het wassen 200 grams zal zijn en een nieuwe highliner van 330 gram.
en nog heeftie hetgepresteerd net zon dikke teddy vacht te maken als voor het scheren Haha!
heb nu maar de fleece eronder vandaan gehaald en hij heeft het goed warm nu

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:31

Rockey, tref jij je paard 's morgens niet zwetend op stal aan?
Dat is toch bloedheet? De temperatuur komt 's nachts niet eens in de buurt van het vriespunt!

Rowan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:33

Nou ...mijn paard heeft het niet koud iig ...maar als ik die fleece eronder vandaan haal..dan krijgt tie het wel koud...Maar bedankt voor de tips..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:17

Mijn paard is geschoren en staat met 3 dekkens op.
Een hightliner van 550 gram, wollen zweetdeken met hals en daarover een regendek.
Mijn paard staat wel overdag buiten en heet het niet warm of koud onder deze dekens

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:31

Mijn E-pony is geschoren, staat in een buitenstal, met 4 dekens op.. een fleecedeken met hals, een 300 grams winterdeken, een 220 grams winterdeken en een dunne canvas... Maar die staat in een buitenstal, en dat is toch een groot verschil.

Staat jou pony in een binnen of in een buitenstal Verward

pascalli1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 07:58

mijn paard is geschoren en die staat met een fleecedeken en een dunne winterdeken erop dat is echt warm genoeg de winterdeken is 2 a 300 gram,meer zou ik er niet opgooien hoor krijg je ook weer zo een moeite met afbouwen.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:36

je moet goed kijken naar het weer, hoe dik zijn vacht is op de plek waar je hem niet hebt geschoren (meestal op de rug) en of de rug koud is.

als je het deken afdoet en zijn rug is koud, dan zou ik er een iets dikker deken opdoen.

Mijn paardje staat nu met een fleecedeken en een winterdeken, als het gaat vriezen leg ik er altijd mijn zomerdeken onder, en anders kan je altijd nog stro tussen beide dekens leggen op de rug, maar wel zorgen dat het onderste deken wel dik genoeg is dat het stro niet gaat kriebelen of prikken.. verder goed kijken wat het paardje zelf aangeeft.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:56

jeej wat een dekens zeg!
buddy is ook geschoren en staat onder een 300 grams, is erg warm zat, en als het echt gaat vriezen krijgt hij er wel een deken onder, maar tis nu best wel warm..

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:58

Inderdaad, wat hebben die veel dekens op.... Mijn één paard is in oktober geschoren en staat met een 300g winterdeken en daarover een Bucas Smartex Rain deken, dus gewoon fleece laag binnenin. Mijn pony is in november geschoren en die staat met 300g winterdeken en Bucas Smartex Rain en als het nog kouder wordt, gewoon een waterdicht winterdeken erover in plaats van de smartex. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ze in een soort nierdekenmodel zijn geschoren, maar dan van hun schoft, schuin naar de flank.
Als je paard in oktober werd geschoren zou ik niet beginnen met drie dekens op te leggen. Moest je merken dat ie het toch koud krijgt, zou je dat fleece deken kunnen vervangen door een wollen deken....