ik mag een grotere pony erbij zoeken en kopen, en nou heb ik al wat rondgekeken. ik was op zoek naar een pony van rond de 1.50, een echte sportpony.
ik kwam uit op een connemara stoeterij, en daar stond een leuke merrie, bijna 5, pas een jaar onder het zadel, springgefokt, vader 7x kampioen van ierland en moeder eerste premie merrie.
klinkt fantastisch natuulrlijk, ze is ook een plaatje on te zien en mee om te gaan....
totdat je erop zit.
ze heeft bijna geen evenwicht, ik heb haar nu een paar keer in de bak gereden, die behoorlijk kuilerig enzo is, en steeds als ik in een wat zachter gedeelte kom springt ze aan in een enorm stoterige galop.
schudden met dr hoofd etc. omdat ze snel door die stukken heen wil waa ze het wat lastiger vind.
draven gaat niet, tenzij met veel druk op de teugels...
stappen gaat hard, haltjouden prima.
hoe langer ik rijd, hoe beter het draven gaat, dat wel...
nu hebben ze er nog een, een 4 jaruge ruin, helaas niet echt een mooi hoofd, hij is helemaal gruisbruin met een wit met gruis en bruin hoofd...
wel is hij echt heel erg lief, maar niet ingereden.
ze zijn beiden niet verkersmak, maar nu mag ik kiezen waar ik mee verder wil..
verder oefenen met de merrie, of helemaal opnieuw beginnen met de ruin?
ik wil later wedstrijden gaan rijden, en veel buiten.
denken jullie dat ik niet zo snel moet opgeven (heb er pas 2x opgezeten en ze wordt nu maar 1x in de week gereden door iemand) of met de ruin moet proberen??
lekker lang verhaal, maarja...
alvast bedankt voor eventuele reacties!!!!