keuze tussen 2 pony's maar wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

keuze tussen 2 pony's maar wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:27

Het verhaal gaat zo;
ik mag een grotere pony erbij zoeken en kopen, en nou heb ik al wat rondgekeken. ik was op zoek naar een pony van rond de 1.50, een echte sportpony.
ik kwam uit op een connemara stoeterij, en daar stond een leuke merrie, bijna 5, pas een jaar onder het zadel, springgefokt, vader 7x kampioen van ierland en moeder eerste premie merrie.
klinkt fantastisch natuulrlijk, ze is ook een plaatje on te zien en mee om te gaan....
totdat je erop zit.
ze heeft bijna geen evenwicht, ik heb haar nu een paar keer in de bak gereden, die behoorlijk kuilerig enzo is, en steeds als ik in een wat zachter gedeelte kom springt ze aan in een enorm stoterige galop.
schudden met dr hoofd etc. omdat ze snel door die stukken heen wil waa ze het wat lastiger vind.
draven gaat niet, tenzij met veel druk op de teugels...
stappen gaat hard, haltjouden prima.
hoe langer ik rijd, hoe beter het draven gaat, dat wel...

nu hebben ze er nog een, een 4 jaruge ruin, helaas niet echt een mooi hoofd, hij is helemaal gruisbruin met een wit met gruis en bruin hoofd...
wel is hij echt heel erg lief, maar niet ingereden.
ze zijn beiden niet verkersmak, maar nu mag ik kiezen waar ik mee verder wil..
verder oefenen met de merrie, of helemaal opnieuw beginnen met de ruin?
ik wil later wedstrijden gaan rijden, en veel buiten.
denken jullie dat ik niet zo snel moet opgeven (heb er pas 2x opgezeten en ze wordt nu maar 1x in de week gereden door iemand) of met de ruin moet proberen??
lekker lang verhaal, maarja...
alvast bedankt voor eventuele reacties!!!! Haha!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:31

Doorzoeken. Net zo lang tot je het paardje tegenkomt waar je je goed op voelt. Dat had ik ook met Bayo. Had al 8 paarden of zo gehad, maar hierop voelde het onmiddelijk goed. En ik heb er bijna 6 maanden later nog geen spijt van gehad.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:40

Ik zou ook nog nar verdere paarden gaan kijken, er zullen er gerust wel meer zijn. Kijk trouwens op www.sporthorses.nl ! daar kan je invullen wat je zoekt en zo krijg je wat advertenties voor je neus en soms zitten daar ook wel leuke pony's / paarden bij

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:43

Verder kijken. Over beide klink je niet erg positief en ik neem aan dat je toch wel een tijd met die pony wil doen (en niet binnen een maand verkopen omdat het niet klikt). Van wie moet je tussen deze 2 kiezen? Je zou eventueel nog een keer op de merrie kunnen gaan rijden maar dan ergens in een vlakke bak, weet je ook meteen hoe ze op vreemd terrein is enzo.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:45

Als je toch besluit voor de merrie te gaan, laat haar dan wel goed nakijken door de dierenarts (is zo wie zo verstandig, bij welke pony je ook koopt), de verschijnselen die ze vertoont betekenen misschien dat ze lichamelijk niet helemaal in orde is...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:48

Ik zou ook verder zoeken. Er zijn vast wel paarden die wel helemaal aan jouw eisen voldoen. Veel succes ermee en laat je het weten wat je doet?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:51

als ik echt moest kiezen zou ik voor de ruin gaan, maar ik weet niet je ervaring, mogelijkheid tot het krijgen van begeleiding enzovoorts. ik heb nou eenmaal niets met merrie's, geen idee waarom.

maar idd, ik zou eerst verder kijken, je klinkt nou niet bepaald positief over 1 van beiden. als je dan toch een paardje erbij mag, zorg dan dat het vanaf dag 1 aanspreekt!