Wie heeft er ervaring met metalen omheining?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Wie heeft er ervaring met metalen omheining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:34

Ik ben (nog steeds Haha! ) aan het dubben waar ik mijn paddock/bakje mee af zal zetten. Ik heb voor tijdelijk twee dikke stroomkoorden boven elkaar. Op zich werkt dat prima, maar ik heb er zelf geen veilig gevoel bij. Nou zat ik te denken aan een metalen omheining. Die hebben ze bij ons achter ook rond de buitenbak en daar staan ook wel eens paarden in los. Die blijven keurig achter de omheining.

Mijn vraag is dus: wie heeft er (ervaring met) een dergelijke metalen omheining?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:17

ik!
op mijn eerste pensionstaling hadden ze metalen palen rond de bak zitten, idiaal, want paarden eten er niet aan.
alleen is er eens een meisje van een paard gevallen zo recht op zo'n balk, en die was behoorlijk gewond daarna..
metaal is wel erg hard....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:20

Hm ... ja dat is natuurlijk wel zo. Maar het alternatief is een houten omheining maar daar moet dan een stroomdraad voor ... weet niet hoe dat aankomt als je daarop valt? Stomme vraag misschien, maar heeft iemand daar toevallig ook ervaring mee??

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:42

Je zet natuurlijk geen stroom erop als je aan het rijden bent!! Metaal vind ik altijd eng, ook voor het paard!! Stel hij haakt met zijn been achter zo'n metalen paal, met stroomlint gaat dit los en is het paard zo weer vrij zonder veel schade. Wij hebben een bak met houten palen en dan van die rubberen dingen waardoor het lint zit aan de binnenkant. dit op 3 plaatsen, een laag ,een in het midden en een hoog. Als de paarden los in de bak staan zetten we er stroom op dmv de weideklok waaraan een draadje met handvat is bevestigd. We hebben een wei met een groot metalen hek en daar zijn al verschillende ongelukken mee gebeurd. Een paard hing eroverheen en kon geen kant op een ander lag vast met zijn been tussen het hek met rollen, en je weet metaal buigt niet mee, lint daarentegen schiet altijd los!!!!!