info over castaratie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

info over castaratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:30

Hallo

Wij hebben sinds een goede maand een shetlandertje erbij..maar het is een hengstje hij is nu nog 7 maanden oud dus nog niet oud genoeg voor een casteratie.. Maar als hij eenmaal wat ouder is willen we dat wel graga laten doen..ivb het in de wei staan bij een fjordenmerrie.
Maar waar doen ze zoiets? gewoon op stal of moet je naar een kliniek?
En wat zullen de kosten hier van zijn..en ga zo maar door...ik zou zoveelmogelijk info er over willen!

Groetjes Cindy

Nanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:36

Hoi,

Ik heb mijn shet ong 2 jaar geleden ook laten castreren. Hij was toen twee jaar en de DA heeft dat gewoon bij ons thuis gedaan, in het weiland (want het was schoon en droog). Het kostte toen € 75,-. De dagen daarna moest ik zijn temperatuur in de gaten houden (een thermometer dus in zijn kont: vond ie erg leuk uhum!!) en iedere dag 2x afspuiten met koud water.

Groetjes Nanya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:38

Nanya schreef:
Hoi,

Ik heb mijn shet ong 2 jaar geleden ook laten castreren. Hij was toen twee jaar en de DA heeft dat gewoon bij ons thuis gedaan, in het weiland (want het was schoon en droog). Het kostte toen € 75,-. De dagen daarna moest ik zijn temperatuur in de gaten houden (een thermometer dus in zijn kont: vond ie erg leuk uhum!!) en iedere dag 2x afspuiten met koud water.

Groetjes Nanya

Ok bedankt....enne hechten ze de wond? of blijft ie open?

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:40

Als de ballen al goed zijn ingedaald kan hij al gecastereerd worden. Prijzen zijn afhankelijk van de kliniek. Maar zal zo rond de 75 euro kosten(zoals hierboven al vermeld is). Alleen moet het weer wel wat mooier zijn bv in maart april.
Bel anders even met je DA die kan direct ook zeggen wat het kost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:42

Utrolig schreef:
Als de ballen al goed zijn ingedaald kan hij al gecastereerd worden. Prijzen zijn afhankelijk van de kliniek. Maar zal zo rond de 75 euro kosten(zoals hierboven al vermeld is). Alleen moet het weer wel wat mooier zijn bv in maart april.
Bel anders even met je DA die kan direct ook zeggen wat het kost!

ja heb al het een en ander ook gevraagt....( net ff gebelt ) en het klopt inderdaad dat het met goed weer moet gebeuren omdat het het beste is dat ie lekker de wei op kan dag en nacht omdat dat beter is voor het genezen?

__Nathalie__

als je het doet moet je het voor of na de zomer doen, als er geen vliegjes zijn anders heb je kans op infecties. Ik heb 140 euro betaald en hij is op de praktijk geholpen (paard van 1.60)

cijsalover

ik heb mijn pony laten casteren. dat kan gewoon inde paddock. het nadeel ervan was dat mijn paardje heel erg vals werd, om het zo maar te zeggen. daarom kan je er beter niet bij zijn. is mijn mening!!! het kost ong. 100 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:43

cijsalover schreef:
ik heb mijn pony laten casteren. dat kan gewoon inde paddock. het nadeel ervan was dat mijn paardje heel erg vals werd, om het zo maar te zeggen. daarom kan je er beter niet bij zijn. is mijn mening!!! het kost ong. 100 euro.

waarom vals?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:45

bij mijn tinker heb ik het ook laten doen... bij mij kon ik kiezen uit staant of liggend maar de DA zij dat het beter was om hem te laten staan.. het kosste mij ong. 100 euro .. de wond laten ze open..... en ik moest juist niet afspuiten..... en moest veel wandelen om gezwellingen te voorkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:50

suusje26 schreef:
bij mijn tinker heb ik het ook laten doen... bij mij kon ik kiezen uit staant of liggend maar de DA zij dat het beter was om hem te laten staan.. het kosste mij ong. 100 euro .. de wond laten ze open..... en ik moest juist niet afspuiten..... en moest veel wandelen om gezwellingen te voorkomen...

Waarom hechten ze zo'n wond dan niet? 9 misschien klink ik beetje dom maar heb helemaal geen ervaring met hengsten die gecastereerd moeten worden...m'n 1e hengstje Knipoog )