Vergunning nodig voor buitenstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Vergunning nodig voor buitenstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:01

Omdat wij over een maand of 2 gaan beginnen met het zetten van een nieuwe buitenstal (wordt 3.5mx7m), vroeg ik mij af of we hier een vergunning voor aan moeten vragen.
De stal wordt van hout, eerst zouden we gaan metselen (papa is metselaar/timmerman), maar mijn vader had meer zin in hout, omdat hij geen zin had in de fundering Haha!. En mij maakt het eigenlijk niet uit, de stal die Ivanka nu heeft, is ook van hout en bevalt mij wel goed! En die is ook made by my daddy Party!!.

De stal wordt hoogstwaarschijnlijk geplaatst op de plaats waar nu een bijna-in-elkaar-stortend-krot staat. De stal die hiervoor in de plaats gebouwd wordt is groter dan die stal.
De stal opzich wordt niets bijzonders, gewoon een 2-paardsstal zegmaar. Geen poetsplaats, wasplaats of wat dan ook. Gewoon een 'simpele' buitenstal.

Maar ik vroeg mij dus af of hier een vergunning voor aangevraagd moet worden bij de Gemeente. Bij mijn vorige stal hebben we dat niet gedaan, waarom weet ik niet, daar heb ik toen zelfs ook helemaal niet over nagedacht. Maar omdat deze stal geheel voor mijn kosten wordt en voor mij dus ook behoorlijk duur is, heb ik er geen zin in dat de gemeente die afbreekt "omdat er geen vergunning voor aangevraagd is".

Dus, om een lang verhaal kort te maken: Heb je een vergunning nodig voor het zetten van een buitenstal van 3,5 x 7 meter?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:18

ik zou zeker even de gemeente bellen, wat wel of niet kan het worden wel grote complexen en een bouwstop is zo gegeven door de gemeente en vooral al omdat de stal groter wordt dan de bestaande stal.
je kan het proberen maar je zal het dan weer helemaal af moeten breken als de gemeente er niet mee akkoord gaat en dan gaan ze juist moeilijk doen over de bouwvergunning want dan loop de kans dat het wel een gemetselde stal moet worden met alle voorwaarden die de gemeente steldt
gewoon even bellen met openbare werken in informeren "stel dat ik mijn stal wil vernieuwen want de oude stort in. mag ik het dan zo doen of moet ik dan nog aan voorwaarde voldoen" als ze er in trappen en ze zeggen "ja dat mag wel hoor"vraag dan met wie je gesproken hebt en of hij dat even schriftelijk wil bevestigen, dan sta je altijd sterk

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:22

Alles waar een dak op zit heb je een vergunning voor nodig, ook bijv. overdekte stapmolen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:28

Ik dacht juist dat je voor zo'n stalletje geen vergunning nodig had, als er geen fundering onder zat. Maar zeker weten doe ik het niet.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:29

Hm, ik denk idd dat het verstandig is dat ik maar eens ga bellen naar de gemeente. Dan weet ik het iig zeker Knipoog!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:01

Ja je moet absoluut even gaan vragen of die vergunning nodig is. Want straks staat je stal, mag het niet, kan je hem weer afbreken.
Er zitten allemaal eisen vast, dus een vergunning heb je wel nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:02

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 08:58

Thanks RK, dat was nog eens handig!
Volgens die site heb je hier idd een vergunning voor nodig, straks maar eens bellen als ik uit school kom dan...