Mest eten.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Mest eten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:57

Ik heb een shetje en zag net toen mijn fjord poepte liep me shet er naartoe en at zo een hele keutel op daarna zat hij er nog wat in te happen !
Het is een ruintje van 3 jaartjes oud, vaak komt mest eten toch alleen bij veulens voor als ze melk of mineralen tekort hebben?
Wat betekent dit voor mijn shet en wat kan ik er aan doen? Verward

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:11

Mijn verzorgpony heeft dit een paar weken geleden ook gedaan. Ik heb voor hem een rode mineralen liksteen gekocht en ik geef hem zeewier door z'n eten. De liksteen is na 2 weken al bijna op!
Hij eet in ieder geval niet meer z'n eigen mest op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:14

Soms is het tekort aan vitaminen en mineralen, daar kan je een liksteen voor geven of zeewier door zijn voer mengen. Het kan ook zo zijn dat hij het doet uit verveling. Een van mijn ponies heeft het ook gehad, en hij had echt een gebrek aan vitaminen en mineralen. Als het door de verveling komt zou je hem bijv. een voerbal kunnen geven waardoor hij langer bezig is met eten en er wat moeite voor moet doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:23

toevallig van de week net geleerd dat dieren vaak mest eten om bepaalde bacterien in hun darmen weer op peil te brengen.
die zitten in de mest en als ze die eten komen ze zo weer in hun darmen waar ze zich vasthechten en zo hun werk kunnen doen met het verteren van eten.

extra kuurtje met alle vitamines en mineralen kan geen kwaad denk ik.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 20:00

Dank jullie wel ! dat wordt weer een mineralen steen Lachen