ik word knettergek van alle reacties die op hulpteugels worden gegeven, en op bokt zijn dat er veel... dus mss is het een goed plan om hier al je gedachten van hulpteugels te spuien
!!!En geef gerust commentaar op mijn gedacht
!Ik vind dat het moet kunnen, soms is het gewoon nodig, als je een jong paard hebt moet dat naar mijn zin eerst heeeeeel diep lopen, als ie maar met zn hoofd tussen zijn benen loopt... ik vind het dan veel makkelijker om ze op te richten, want door dat ze zo diep lopen worden ze veel losser in de rug en uiteindelijk ook veel lichter in de mond. Oprichten kan daarna altijd... Soms vind ik dat het bij een paard moet, door 2 dagen achter elkaar met een slof te rijden kan je veel verbetering veroorzaken! Maar ik vind het ook van zin dat je een galopaapuyement kunt uitvoeren met een trensje...
Ik vind het zever, dat je "niet kan rijden als je een hulpteugel gebruikt" bla bla bla... want als je weet hoe je ze moet gebruiken zie ik geen probleem... naar mijn gedacht moet je naargelang welke tak van de paardensport je beoefent (in mijn geval dressuur) elke dag rijden en er discipline op houden... (je ambitie hangt hier natuurlijk ook vanaf) Ik gebruik soms slofteugel en ja dat helpt en ik gebruik hem voor een kwartiertje max. halfuur en ik zie meteen verschil. Maar ik vind net zo goed dat je niet moet overdrijven met het gebruik van een hulpteugel!
Laat nu al jullie gedachten de vrije loop... maar zorg wel dat stel je er super hard tegen bent dat je erbij schrijft Waarom? Omdat;.. want ik kan ook zeggen ik ben er tegen of voor... gewoon omdat ik het van iemand heb gehoord snap je...
Dit wordt zeer interessant denk ik
!!! Heel leerzaam!!!Alvast bedankt voor de komende reacties
XXX