poepen in de voerbak, waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

poepen in de voerbak, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:43

Hee,
vandaag zag ik dat mijn paardje in zijn voerbak had gepoept, dit heeft hij ook wel eens in zijn waterbak gedaan.
Zou dit een reden kunnen hebben of zou het toevallig zijn?

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:45

Toeval volgens mij. Bij mij gebeurt één van de twee ook regelmatig. Maar één van mijn paarden die het doet, heeft onder haar drinkbak haar mestplek gemaakt. Dus dan kan het weleens fout gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:34

Ik denk ook toeval verkeerd gemikt ofzo...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:35

Partout poepte volgens de vorige eigenaar altijd in zijn voerbak.. Bij mij heeft hij dat nog niet 1 keer gedaan.. Dus ik denk dat daar wel een reden aanvast kan zitten, maar wat dat is zou ik niet weten..
Al zou ze het vaker gaan doen zou ik is gaan kijken wat er veranderd is..?!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:36

Misschien is het ook wel een gewoonte als ze het vaker doen. Mijn paard poept altijd voor de deur Verward

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:47

Anouar15 schreef:
Misschien is het ook wel een gewoonte als ze het vaker doen. Mijn paard poept altijd voor de deur Verward

Dan is dat haar/zijn poepplek miss wel??
Partout probeert altijd de toren van piza na te maken achterin zijn stal.. Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:49

Ze doen het niet met opzet hoor. Wat ik niet zou doen is proberen het af te leren door er gewoon voer overheen te gooien (of bij het poepen in de waterbak de waterbak een dag niet schoon te maken)
Ze leren er echt niet van. Mocht dit vaker voorkomen is het misschien een idee om de voerbak op een andere plek op te hangen.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:56

ahja, dat komt wel eens voor dat er wat poep in de voerbak ligt.. dat komt omdat ze rondloopt in dr stal en tja als ze moet moet ze, waar het ook terecht komt.. ik haal t er gewoon uit, zoals cassidy zegt: ze leren er niets van als je het laat liggen, ze hebben in principe ook niets verkeerd gedaan.. als er een kindje in zn bedje poept ga je het ook niet laten liggen hé

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:12

die van mij gister ook *LOL*
echt vies!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:20

die van mij hebben het nog nooit gedaan Haha! gelukkig maar

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:25

Die van mij stopt de stukjes hooi die hij niet lekker vind (met takjes enzo) in z'n voerbak Verward

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:32

de meeste paarden hebben ook een vaste plek waar ze poepen mijn eerste paardje deed het ook altijd in haar drinkensbak toen heb ik haar in een andere stal kunnen zetten waar de drinkensbak aan de andere kant stond en toen was het over!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:42

purdy schreef:
de meeste paarden hebben ook een vaste plek waar ze poepen

Helaas gaat dat voor die van mij niet op...(heb er twee)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:44

wezentjeu schreef:
ahja, dat komt wel eens voor dat er wat poep in de voerbak ligt.. dat komt omdat ze rondloopt in dr stal en tja als ze moet moet ze, waar het ook terecht komt.. ik haal t er gewoon uit, zoals cassidy zegt: ze leren er niets van als je het laat liggen, ze hebben in principe ook niets verkeerd gedaan.. als er een kindje in zn bedje poept ga je het ook niet laten liggen hé

Ik heb pas gezien hoe Partout het doet.. En dat is best lachwekkend.. Hij gaat eerst kijken waar die hoop ook alweer ligt met zijn neus ernaar toe en dan zo omdraaien dat je met je kont erboven staat en lossen maar.. Clown
Dus ze doen het niet altijd wanneer ze gewoon moeten, Tout houdt het met rijden ook op en als hij op stal staat gaat hij wel gelijk..

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:02

Mijn shetties schijten de hele stal onder die hebben geen vaste plek jammer genoeg. plassen doen ze altijd in het midden (lekker handig kan er er in slapen Lachen ) Soms gooi ik het wel eens allemaal op 1 hoop in de hoek en dan maar duimen dat dat de "poephoek" wordt maar nee....... Het is elke ochtend weer feest in de stal Haha!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 17:40

nee, tuurlijk laat ik het niet liggen!
Maar ik vond het gewoon een beetje gek..