vliegendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:31

Hallo ik heb een vraagje over mijn vliegendeken.
ik heb zo eentje met allemaal gaatjes. In de zomer doe ik die altijd op als mn fjorden in de wei staan, want ze hebben dan heel erg last van vliegen. Maar ze krijgen het ontzettend warm onder die deken, en beginnen dan heel erg te zweten. Terwijl het zo'n luchtige netdeken is.

Weten jullie hier iets op? hebben jullie paarden hier ook last van?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:34

ik spuit beauty altijd af voordat haar deken erop gaat...

maar ik weet niet of het helpt bij jou...
beauty staat ook niet lang buiten in de zomer dus dat is wat anders Haha!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:56

hmm ja ik zou ze kunnen afspuiten, maar dat is natuurlijk maar van korte duur dat ze het koel hebben. Ze staan bij mij altijd buiten ja.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:08

.... het is nu winter!!.....

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 15:31

ja en ik heb het inderdaad over een zomers probleem. maar dat is toch niet zo erg?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:48

Mijn paardje heeft ook altijd onzettend last van horzels, ik had vanalles geprobeerd, allerlei vliegenspullen, een gewone vliegendeken maar dan zater de vliegen nog onder haar buik en ze was dan nog helemaal gestrest door de wei aan het rennen.. en ze was maar wat blij als ze naar binnen kon, helemaal bezweet.
Toen heb ik haar een bucas deken gekochten ( met hals en buikstuk, word ook wel als exceemdeken gebruikt) het is geen goedkope oplossing maar hij werkt super! Ze staat rustig in de wei, en heb haar er eigenlijk nog niet onder zien zweten, alleen beetje bij borstuk ( daar zit een verdikking van stof) toen het deze zomer heel warm was. Maar voorheen kon ik haar nooit langer als een uur buiten zetten, ze werd echt helemaal gek, dreigde zelfs over de omheing te springen, afgelopen zomer heeft ze 24/7 buiten gestaan ( overdag met deken, snachts zonder ) en ze had nergens last van.. een echte aanrader dus

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:32

Ik heb een deken van imperial riding voor tegen zomerexzeem. Ik merk niet echt dat mijn pony zweet. Als het echt warm is zweet ze zowieso ook wel zonder deken.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:26

Ik heb een reflective vliegendeken. De buitenkant "reflecteert", en dat kaatst de zon af. Gevolg: heerlijk koel, vliegenvrij paard.