Manege HC Rottemeren in Bleiswijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjef

Manege HC Rottemeren in Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 12:44

Wie kent deze manege??

Ik ben namelijk daar in de buurt op zoek een stalling voor mijn paardje en heb daar een poosje geleden eens rondgekeken.
Zag er allemaal goed uit

Is het een beetje een leuke / gezellige manege??
(zijn er hier toevallig bokkers die daar staan?)
Wordt er een beetje leuk les gegeven?
Het ligt aan de rand van het bos, da's natuurlijk wel ideaal, nou ben ik niet zo'n buitenrijder, maar voor zo nu en dan is het best makkelijk.

Dus wie o wie kan mij wat meer vertellen Lachen

Groetjes Sjefan

Leeann

Hc Rottemeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:56

Hai!
Toevallig ben ik ongeveer drie maanden geleden daar weggegaan...Knipoog
Ik heb er vier jaar gestaan, maar met de wisseling van eigenaar, ben ook ik vertrokken. Ik heb de nieuwe eigenaar nog een jaar het voordeel van de twijfel gegegeven, maar het beviel uiteindelijk zo slecht, dat ik ben vertrokken.Boos! Ik kom er nog wel erg vaak(vrienden en vriendinnen en een SUPER-vereniging), het terrein is aanzienlijk verbeterd, ik kon alleen totaal niet opschieten met de bedrijfsleider. Persoonlijke kwestie dus...In het begin zijn ze een beetje bezig geweest met het wegpesten van de 'oude garde', geloof dat dat nu over is en de sfeer verbeterd is. En geloof mij: Zodra je een bos naast je hebt, WIL je buiten rijden:DIk sta nu nog steeds in Bleiswijk gestald met mn paarden en pony*s, ik moet nu alleen een stukje verder rijden naar het bos...Beetje jammer, want het is voor de jonge paarden wel erg goed!En nu ik vrij weinig tijd heb, komt het er niet vaak meer van...
Kortom ideale accomodatie, maar je moet met de mensen op kunnen schieten, of je totaal afzijdig kunnen houden...Knipoog
Groetjes

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:21

Tja, ik heb er ook gestaan (de 'oude garde') en heb de wisseling van eigenaar meegemaakt. Met beide eigenaren kon ik goed opschieten. De nieuwe pakt het zakelijker aan en dat is natuurlijk prima. Een manege/pension met > 150 paarden vereist goed bestuur en aan regels ontkom je niet. Daarnaast, op elke manege is wel wat.

Van wegpesten heb ik niets gemerkt. Mijn paardje is er weg omdat ik meer weidegang wilde (dat is wel een probleem) anders was ik wel gebleven, perfecte binnenbak, mooie grote buitenbak, prachtige ligging aan de Rottemeren (foto's: http://dealer.informatierijk.nl/html/rottemeren.html )
Alleen de prijzen zijn er wel naar. Het is niet de duurste maar ook niet de goedkoopste manege.

Veel plezier daar...

Sjef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 09:49

Dank jullie wel voor de info... wat ik al zei, ik heb daar even rondgelopen en het lijkt me een zeer mooie manege. De bedrijfsleider heb ik nog niet ontmoet, maar voordat ik mijn besluit definitief neem wil ik toch eens een gesprekje aangaan. (heb eigenlijk geen idee of er een wachtlijst is of dat ik zo terecht kan).

@dealer: mooie foto's zeg!! de natuur daar is zeker mooi en goed om te genieten Haha!

Verder nogmeer mensen die daar info over hebben??

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:36

Het is daar idd prachtig! De omgeving, heerlijk rijden! Op de manege ben ik nog nooit geweest, maar wel is langsgereden, het ziet er netjes en verzorgd uit, bij eerste indruk!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:03

Ik ben ooit eens bij een les van een vriend wezen kijken en volgens mij was het op deze manege dat de binnenbak van 20x60 tijdens de lessen gesplitst werd naar 20x40 en 20x20.
Het 20x40 gedeelte wordt dan gebruikt voor de les, de rest voor de pensionklanten. Lijkt me, zacht uitgedrukt, erg vervelend rijden als je in de buitenbak ook niet terecht kan.
Voor de rest kan ik er niets over zeggen Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:17

Er is een goed gedraineerde enorm grote buitenbak met verlichting dus je kun bijna altijd buitenrijden als je de bak te klein vind.

Ik sta er niet maar kom er regelmatig voor een bakkie. En soms voor een wedstrijd dus.

Ik ben verziekt met ons eigen stukkie maar voor een manege vind ik hem zeker niet slecht!!!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:18

ik heb van horen zeggen, dat de bedrijfsleider en zijn vriendin niet echt van die leuke mensen zijn en daar rond lopen of ze het uitgevonden hebben.
ik heb er zelf ook gestaan toen het nog van de vorige eigenaar was ook ik ben er weggegaan.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:18

ik heb er westernles gehad, toen de manege nog van de oude eigenaar was. geen idee of het kwam doordat ik geen klant van haar was, maar altijd gezeik. ik ging dat mens gewoon uit de weg en liep liever helemaal om dan dat ik haar tegen moest komen, ze begon standaard tegen me te gillen terwijl ik haar niet eens kende en gewoon alleen door de gang liep.

de sfeer vond (en vind, kom er nu nog heel af en toe, absoluut geen idee van hoe de nieuwe eigenaresse is) ik er echt om te snijden. walgelijk. Scheve mond ben echt eerlijk gezegd nog nooit zo blij geweest dat ik ergens weg was, liep altijd zo gespannen rond daar.... heel zonde, want ik had het in de lessen heel erg naar me zin, was gek op de paarden daar en kreeg leuk les. maar ik zou liever het paardrijden opgeven dan daar weer heen moeten eerlijk gezegd...
toen verknald voor me, en dat gevoel blijft toch hangen.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:20

Sannah schreef:
Ik ben ooit eens bij een les van een vriend wezen kijken en volgens mij was het op deze manege dat de binnenbak van 20x60 tijdens de lessen gesplitst werd naar 20x40 en 20x20.
Het 20x40 gedeelte wordt dan gebruikt voor de les, de rest voor de pensionklanten. Lijkt me, zacht uitgedrukt, erg vervelend rijden als je in de buitenbak ook niet terecht kan.
Voor de rest kan ik er niets over zeggen Haha!

daar heb je gelijk in.... maar dat lijkt erger dan het is, ik reed ook wel eens los (geen les dus), maar dat stukkie is toch groter dan je denkt als je er in rijd... tenzij er meerdere rijden natuurlijk

Sjef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:08

Best lastig, ik hoor nu toch een hoop verschillende dingen over die manege Scheve mond
Helaas heb ik geen reacties gekregen van mensen die daar momenteel staan met hun paardjes.... iemand enig idee of hier bokkers zijn die daar staan??

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:02

Misschien moet je er is heen gaan, en pensionners aanspreken?
En zoiezo is met de eigenaren gaan praten, dan weet je ook wat meer hoe of wat. Succes ermee! Lachen

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:18

Uhm, ik geloof dat Megantju of zoiets daar staat. 2 Vriendinnen van mij staan er maar zitten niet op bokt.

En ik denk idd dat het het handigst is om er even een paar keer langs te gaan op verschillende dagen/tijden. Misschien krijg je dan een indruk.

Over de sfeer weet ik eigenlijk niks te zeggen. Ik ben geen klant natuurlijk en de bedrijfsleider en zijn vriendin ken ik al jaren dus dat geeft natuurlijk ook een vertekend beeld.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:10

Ik heb er ook wel eens gekeken. Super dat het direct naar de ruiterpaden ligt, maar dat was dan voor mij ook het enige goede eraan. De boxen zijn klein, en dan dus kleiner dan 3 bij 3 meter en dat is veels te klein voor een fatsoenlijke kwpn-er. Kleine kastjes, hele steile wanden in de binnenbak. Ook mij te groot en jammer in combi met een manege (tenzij dit ondertussen is verandert). Tevens is bij de overgang naar de huidige eigenaren de kwaliteit voer giga terug gegaan en de prijzen goed omhoog. De verhoudingen zijn scheef gegaan. Maar ja, er staan genoeg mensen, dus men is bereidt het te betalen alleen ik niet.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:33

Een stalgenootje van ons was er ook heen gegaan maar was binnen 3 weken weer terug.

Sjef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 16:54

taverno schreef:
Een stalgenootje van ons was er ook heen gegaan maar was binnen 3 weken weer terug.

Weet je toevallig waarom???

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:02

Ik sta daar nu sinds juli vorig jaar en het bevalt mij prima. De bedrijfsleider en zijn vriendin zijn aardige mensen. Ze proberen het allemaal zo goed mogelijk te regelen. De lessen zou je toch echt zelf moeten ondervinden. Ik leer elke les veel (maar ben ook niet echt een topruiter). Ondanks dat het een manege is kan je eigenlijk overal terecht zonder lang te wachten (spuitplaats, longeerbak, stapmolen en paddocks).
Of er een wachtlijst is dat weet ik niet, daar zou je over moeten bellen.
Op de website staat het telefoonnummer van de bedrijfsleider, kan je al je vragen aan hem voorleggen.
Succes met je keuze.

Sjef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 09:54

Dank je wel voor je antwoord Mistic, ik was al even bang dat er alleen maar negatieve antwoorden zouden komen.
Vandaar dat ik hard op zoek was naar mensen die naar NU staan Haha!
Ik zal dit weekend eens gaan kijken en proberen een afspraak te maken met de bedrijfsleider. Ik hou jullie op de hoogte!!

(als er intussen nogmeer mensen willen reageren die daar momenteel staan... GRAAG Knipoog )

tibert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:51

hoi allemaal,

ik wil jullie bedanken voor de positieve en negatieve reactie's want van de negatieve kunnen wij ook alleen maar van leren.
verder zou iedereen zijn eigen keus moeten maken over wat hij/zij wel of niet goed vind.
een afspraak is altijd met ons te maken en wij hopen dan ook dat er mensen op stal komen en blijven die met ons er een mooie gezellige manege van maken waarbij kwaliteit en netheid op nummer 1 komen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:42

Ik heb er met mijn oude bijrijdpaardje bijna 3 jaar gestaan. Maar toen was het nog van de oude eigenaar. Met de nieuwe eigenaar kan ik het wel goed vinden en heb nooit problemen met haar gehad. Bedrijfsleider en vriendin heb ik ook rare verhalen over gehoord, maar ik ken ze verder niet. Dus ik kan daar niet over oordelen. Je betaalt een hoop geld. Maar je hebt wel alles wat je nodig hebt. En het bos ernaast is inderdaad heerlijk. Sinds ik daar weg ben, heb ik niet meer buitengereden (behalve een paar keer daar een paard gehuurd). Het nadeel is wel dat met de lessen de bak gesplitst wordt. En aangezien er veel mensen op de manege staan, is het op dat kleine stukje altijd erg druk (mijn ervaring toen ik er stond en wat ik de laatste keren heb gezien toen ik op de manege was). Wat ik ook een groot nadeel vind, is dat er soms dubbele lessen zijn. Dan wordt de bak in tweeen gesplitst en kan je dus niet die bak in. Dan heb je dus de keus uit de andere bak ('s winters buitenbak, maar die is erg slecht dan hoor, en 's zomers binnenbak of buitenrijden). Op de dag heb je wel bijna altijd de hele bak voor jezelf. En volgens mij wordt de bak iedere dag getrokken, dus geen ingesleten hoefslagen. Wat ik nog een ander nadeel vind, is dat de boxen best wel klein zijn. Het zijn mooie boxen, maar alle andere stallen waar ik ben geweest zijn de boxen een stuk groter. Maar voor een pony of een klein paard is het voldoende. Voor een groot paard vind ik het zelf te klein. Je moet kijken wat jij het belangrijkst vindt en gewoon een gesprek aan gaan met de bedrijfsleider of eigenaar. En de voor en nadelen tegen mekaar afwegen.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:03

volgens mij is het best een leuke manege, er staan zoiezo ook een aantal bokkers.. ik weet even uit m´n hoofd niet precies wie allemaal maar volgens mij wel iets van een stuk of 6-7

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:10

Megantjuh weet ik zeker. Mistic ook. En verder weet ik het eigenlijk niet.

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:48

hallo allemaal ook ikzelf heb op deze manege gestaan
en zelfs lang gewerkt!!!!
en ik vind dit zoiezo een rare vraag ga er heen en ondervind!
ik heb er altijd naar mijn zin gestaan en zeker mijn paard,
kwam er echt niets te kort.
alles is bespreekbaar en ja alle mensen houden niet van hetzelfde toch.
er is daar een leuke groep mensen .
dus ga er niet vanuit dat hier alle reakties rieel zijn
gr. daan Haha!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:48

nou ik zou er gewoon eens gaan kijken, neem aan dat even hierboven de eigenaar heeft gereageert en dat komt wel goed over.
Citaat:
ik wil jullie bedanken voor de positieve en negatieve reactie's want van de negatieve kunnen wij ook alleen maar van leren.

ken de manege niet maar wat voor de een goed is vind de ander weer niks dus ik zou zeggen gewoon eens gaan kijken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:02

spokie79 schreef:
Dan wordt de bak in tweeen gesplitst en kan je dus niet die bak in. Dan heb je dus de keus uit de andere bak ('s winters buitenbak, maar die is erg slecht dan hoor, en 's zomers binnenbak of buitenrijden). Op de dag heb je wel bijna altijd de hele bak voor jezelf. En volgens mij wordt de bak iedere dag getrokken, dus geen ingesleten hoefslagen.

Ze hebben nog niet zolang geleden alle bakken onder handen genomen. Nu is de buitenbak prima begaanbaar en er wordt veel gebruik van gemaakt als er binnen dubbele lessen zijn. Er wordt beetje bij beetje van alles veranderd en verbeterd.