EFO paarden verzekering ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

EFO paarden verzekering ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:49

Zijn er mensen die hun paard verzekerd hebben bij EFO? Wat zjin jullie ervaringen hier mee? Zowel goed als slecht

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:52

Die van mij is sinds een half jaar verzekerd bij EFO. Ik heb er geen problemen tot dusver mee gehad. Het duurde wel vrij lang voordat er iemand is komen kijken en dus alles rond was. Maar ja, ondertussen is hij dan toch al verzekerd en toen hij uiteindelijk wilde komen is hij alleen gegaan, omdat ik niet kon. Totaal niet moeilijk gedaan. Ik hkeb geen ziektekosten meeverzekerd, dus met die afhandelingen heb ik geen ervaring. Succes ermee!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:54

Ik heb mijn merrie verzekerd bij EFO.
Tot nu toe heb ik ze (gelukkig) nog niet nodig gehad, maar ik vond dat het in het begin nogal stroef verliep. Ik had naar ze gebeld, ik was in de "voorlopige verzekering" opgenomen en een inspecteur zou contact met mij opnemen.
Niets gehoord, ik weer gebeld. Stond ik niet eens bij hun in het systeem en óók niet in de voorlopige dekking. Dus ik werd weer in de voorlopige dekking opgenomen en ik moest wéér een keer bellen, omdat ik niet werd gebeld door de inspecteur. Na dit laatste belletje is er wel snel met mij contact opgenomen en is de inspecteur langsgekomen.
Daarna heb ik er eigenlijk niets meer mee te maken gehad, behalve de rekeningen betalen dan Knipoog.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:58

Ik ben bij de EFO verzkerd, maar ben niet tevereden.
Ze hebben mij het b-pakket (beperkte ziektekosten) aangesmeerd. Nu mijn paard een peesblessure heeft moet ik alles zelf betalen, ze vergoeden niets.
Ik wil zodra mijn paardje weer beter is overstappen naar de amev.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:59

Ik heb goede ervaringen met EFO: mijn vorige paard werd afgekeurd voor de sport: dat werd netjes afgehandeld, snel uitgekeerd en ik kon haar ook gewoon terugkopen van de verzekering, zonder enige problemen.
Wat mij betreft dus alleen maar goede ervaringen met EFO.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:13

ik heb 1 hele slechte ervaring met EFO Boos!
de enigste en gelijk de laatste

lang verhaal........

rigoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:49

Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met EFO. Ik ben er inmiddels 10 jaar verzekerd. Toen ik vroeger het uitgebreide ziektekosten systeem had was het heel fijn. Rekening van erkende vee-arts indienen en de 80 procent werd keurig uitgekeurd. Later werd deze verzekering veranderd, het zou niet meer rendabel zijn voor de maatschappij. Mijn toen 11 jarige merrie zou alleen nog uitgebreid verzekerd zijn als ik haar liet keuren (was bij aanvang al gebeurd). Of ik moest overstappen naar beperkte ziektekosten. Ik was het daar niet mee eens, paard laten keuren op eigen kosten en dan ook nog meer premie betalen voor de verzekering die ik al 6 jaar had. Toen de merrie met koliek naar de kliniek moest heb ik woorden gehad met een inspecteur die me niet erg aardig behandelde (ik had eerst toestemming moeten vragen om mijn doodzieke paard naar de kliniek te brengen). Mijn vee-arts heeft hem zelf maar opgebeld omdat ik stond te trillen op mijn benen.
Na het overlijden van mijn paard had ik wel binnen een week het geld op mijn rekening. Toen ik mijn huidige paard kocht heb ik eerst met EFO gesproken. Ik heb nu een andere inspecteur waarvan ik van de vee-arts weet dat hij daar nooit problemen mee heeft. En vanwege de kosten gekozen voor de beperkte ziektekosten verzekering.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:36

Ben al jaren verzekerd bij de EFO zonder problemen, heb geen ziektekostenverzekering dus kan daar niet over meepraten maar bij afkeuren keurig netjes afgehandeld.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:20

Ik ben ook verzekerd bij EFO en nadat ik mijn paardje heb moeten laten inslapen is er netjes en vlot uitbetaald, ik ben zeer tevreden en de rest van mijn paarden zijn er nog steeds verzekerd.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:00

Wij zijn ook bij EFO. Maar heb ze (gelukkig) nog niet nodig gehad. Dus heb niet echt ervaring.

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:54

Ik heb goede ervaringen. Star is uitgebreid verzekerd en ik krijg keurig binnen een week de kosten weer vergoed tot 80%. Het afgelopen jaar heb ik meer dan 400 euro teruggekregen, dus ben blij dat ik hem in de verzekering heb gehouden!!!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:57

Bij ons bleek dat voor mijn friese merrie het verzekeren bij de EFo duurder zou zijn, dus hebben we haar bij de Amev-Hippo verzekerd.
Meer ziektekostendekking voor minder geld!!!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:59

kunnen jullie ongeveer de kosten ervan zeggen? (bij welke verzekering dan ook)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 02:04

de kosten is makkelijk uit te rekenen in procenten.
de procenten van het te verzekeren bedrag is op te vragen op de site.
www.efo.nl dacht ik.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:02

ik had mirage ook bij de efo verzekerd en ik heb alleen maar super fijne ervaringen ! Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen contact wilde met die prutsmuts van een inspecteur uit zuid holland en toen kreeg ik netjes een ander. Maar ik ben nogal wat met Mirage in de kliniek geweest en ik kreeg altijd alles heel netjes heel snel weer op m'n rekening gestort !!! Echt super. Ze waren voor mij de goedkoopste met een uitgebreide ziektekostenverzekering !

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:02

Ik ben ook verzekerd bij EFO echt super tevreden over mijn paard je was volledig verzekerd toen hij met 1 voet op de laad klep van onze trailer stond (toen we hem gingen kopen) en in de tweede maand had ik meteen al voor 900 euro aan ziekte kosten, wel even een briefje laten sturen door de veearts dat de behandeling boven de 500 euro uit zou komen... binnen twee weken had ik mijn geld... ben er echt heel erg tevreden over

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:08

naadje24 schreef:
ik heb 1 hele slechte ervaring met EFO Boos!
de enigste en gelijk de laatste

lang verhaal........

Same here! Boos!