Paard speelt met automatische drinkbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Paard speelt met automatische drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 22:04

Felix was af en toe kreupel en het ligt na onderzoek van de veearts toch echt aan rotstraal.
Daar behandel ik m voor, maar t is moeilijk want de oorzaak is dit:
Hij staat elke dag in een zeiknatte stal ( overdag in de wei) omdat ie speelt met zijn drinkensbak en die helemaal laat overlopen, zo erg dat t water onder de deur door naar buiten loopt!

We dachten een oplossing te hebben: een steen onder de lepel.
Dat heb ik geweten.
ALLE stallen stonden smorgens blank, hij is er net zo lang mee aan t rommelen geweest zodat t nu weer bleef overlopen, en dus is blijven hangen. Cool

De drinkensbakken uitzetten is geen optie want dan heeft de rest ook geen water meer.

Iemand nog een andere oplossing?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:05

emmers water in de stallen zetten en elke keer bij vullen ik weet het ook niet erg moeilijk...

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:08

Emmers water. Of ipv een bak met lepel een vlotterbak ophangen, maar ik weet niet of hij dan het water er uit gaat scheppen met zijn neus

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:14

Idd een vlotterdrinkbak in jouw box, of zijn waterleiding afdoppen en hem met emmers water geven! Wat een speelse dondersteen heb jij zeg, lastig!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:19

Ha ha...wij hebben op stal die juist met een vlotterbak er een grote smeerbende van maakt. Hij speelt er net zo lang mee totdat de vlotter overstuur is en hij blijft stromen...ook onder de staldeur heen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 22:22

paars schreef:
Idd een vlotterdrinkbak in jouw box, of zijn waterleiding afdoppen en hem met emmers water geven! Wat een speelse dondersteen heb jij zeg, lastig!

Ja zegt dat wel! Hij wordt 18 en gaat zijn 2e jeugd in denk ik.

Alleen zijn waterleiding afsluiten gaat niet.
En als ik alles afsluit heeft de rest ook niks meer........

Met emmers water sjouwen is geen optie in een grote stal.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:23

vlotterdrinkbak? wij hebben op stal wel een paard met een drinkbak zonder lepel, maar met een "staafje" waar ie met de neus tegenaan moet duwen om het water te laten komen... weet niet of dat hetzelfde is?
anders is de tip van de emmers denk ik wel een goede tip....

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:52

Mijn verzorgpaard doet t ook. Dat steentje hielp ook niet. Boos! Helaas. Rare beestjes die paarden Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 23:09

SmithsGirl schreef:
vlotterdrinkbak? wij hebben op stal wel een paard met een drinkbak zonder lepel, maar met een "staafje" waar ie met de neus tegenaan moet duwen om het water te laten komen... weet niet of dat hetzelfde is?
anders is de tip van de emmers denk ik wel een goede tip....

Ja goede tip he! hahaha!Jij denkt goed voor de lijn van Mel. Schijnheilig
Ik heb t al zo druk en dan 9 paarden met emmers water gaan bedienen, die ze weer omgoooien etc etc.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:16

Hoofdleiding afsluiten, kraantje op een hoge plek in de leiding zetten net onder de afsplitsing naar de waterbak, leiding weer open draaien en alleen zijn kraantje dicht draaien Lachen

Ik heb express bij alle stallen een kraantje tussen de hoofdleiding en de waterbakjes laten zetten, per stal kan ik een bakje afsluiten indien nodig.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:29

Natasha schreef:
Ja goede tip he! hahaha!Jij denkt goed voor de lijn van Mel. Schijnheilig
Ik heb t al zo druk en dan 9 paarden met emmers water gaan bedienen, die ze weer omgoooien etc etc.

dan moet je de emmers in een autoband zetten.. Haha! Tong uitsteken

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 23:32

MarijeR schreef:
Hoofdleiding afsluiten, kraantje op een hoge plek in de leiding zetten net onder de afsplitsing naar de waterbak, leiding weer open draaien en alleen zijn kraantje dicht draaien Lachen

Ik heb express bij alle stallen een kraantje tussen de hoofdleiding en de waterbakjes laten zetten, per stal kan ik een bakje afsluiten indien nodig.

Tja, hier moet dus een handig iemand aan te pas komen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:57

Natasha schreef:
Tja, hier moet dus een handig iemand aan te pas komen.

Valt mee, kan zonder laswerk.
Bij de doe-het-zelf heb je van die setjes die je heel eenvoudig er tussen kan zetten.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 00:23

Als je een emmer om zijn drinkensbak heen duwt kan hij er ook niet meer bij. Eentje die net past zeg maar. Dan hoef je alleen nog maar bij hem water te zetten.
Het moet dan niet zo'n donderstraal zijn dat hij die er ook weer afsloopt, want dan weet ik het ook niet meer.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 00:47

Stacey schreef:
Als je een emmer om zijn drinkensbak heen duwt kan hij er ook niet meer bij. Eentje die net past zeg maar. Dan hoef je alleen nog maar bij hem water te zetten.
Het moet dan niet zo'n donderstraal zijn dat hij die er ook weer afsloopt, want dan weet ik het ook niet meer.

Tja, ik moet dus ergens een klein emmertje zien te bemachtigen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:08

Bij de blokker zijn die te koop, weet de prijs niet om eerlijk te zijn. Of iemand moet er nog een over hebben. Want waarschijnlijk kan je hem hierna niet meer gebruiken. Schijnheilig

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:26

Bij ons staat een luchtzuiger die een muilkorf aan zijn halster heeft. handig tegen het luchtzuigen, maar nadeel voor hem dat hij niet meer in de automatisch drinkbak past met dat ding om. Hij krijgt emmers water.

Zijn nadeel zou wel eens jouw voordeel kunnen zijn?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:35

miepmiep schreef:
Bij ons staat een luchtzuiger die een muilkorf aan zijn halster heeft. handig tegen het luchtzuigen, maar nadeel voor hem dat hij niet meer in de automatisch drinkbak past met dat ding om. Hij krijgt emmers water.

Zijn nadeel zou wel eens jouw voordeel kunnen zijn?