hoe pony verkeersmak maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe pony verkeersmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 21:47

ik vraag me vaak af hoe je een pony verkeersmak kan maken.Ik bedoel wat is het beste
bijv eerst op een rustige stuk met halster lopen. enz wie kan mij uitleggen hoe dit ongeveer in zijn werk gaat

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:59

Het makkelijkste is denk ik dat je eerst aan de hand langs niet al te drukke wegen gaat lopen, of een weg met een fietspad ernaast zodat de auto's eerst nog niet vlak langs je pony hoeven te rijden. En dat gewoon veel doen totdat je pony eraan went..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:15

is het een groen paard of al een paard wat onder het zadel is?? als je er al op kan rijden ga dan rustig aan met een ander paard samen op pad zodat je paard wat steun heet.

een groen paard langzaam laten wennen en veel wandelen als je de mogelijkheid hebt om dat op een veilge manier te doen

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:32

Hoe is de oprit van jou stal? Bij ons grenst die gewoon aan de weg en wat Sanne altijd met de jonge paarden doet om verkeersmak te maken is rond de tijd dat de meeste autos langskomen met paard aan de hand op de oprit gaan staan, richting verkeer. Ze worden allemaal verkeersmak Hyper! op deze manier!