Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

lowara schreef:maar stel je zorgt voor alle veiligheids maatregelen die er zijn? alleen met cap rijden, tuig goed in orde, alleen in veilig omheinde bak op eigen erf etc? en dan toch valt per ongeluk de ruiter eraf, en breekt haar/zijn nek. ben je dan verzekerd? want technisch gezien valt het toch onder je WA verzekering omdat het OP je erf is gebeurd?
MickysHootie schreef:Wie kan mij onderbouwd vertellen of je nu gediplomeerd moet zijn om les te geven verzekeringstechnisch. Eerder heb ik hier eens een topic over gelezen, alleen kan ik die niet meer terug vinden en bovendien stonden daar vooral antwoorden in die gebaseerd waren op verhalen van verhalen en niet op feiten.
Ik hoor zo vaak dat je niet zonder diploma mag lesgeven, want dan ben je niet gedekt voor de verzekering als er wat gebeurt. Maar het gebeurt wel heel vaak.
Wie weet waar ik dit zwart op wit kan vinden of waar kan ik hier meer info over vinden.
. Phynix schreef:Ik denk ook dat het aan de situatie ligt. Laat je mensen op jouw paard rijden, is het jouw verantwoording, dus ook als je lesgeeft. Maar ik geef mensen les op hun eigen paard en moeten dan ook cap op. Dan zijn hun gewoon voor zichzelf verzekerd. Zoals al eerder genoemd, je kan het dan ook gewoon adviseren noemen. Kijk en een volwassenen die er al verstand van heeft, weet heus wel of jij goed bezig bent en zal zelf ook geen risico's nemen. Ik weet dus niet in welk verband je het bedoeld, misschien een idee om te zelf onderling kort te sluiten met degene die je les wilt geven.