Naar pensionstal met mot bij vader weggegaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonja11

Naar pensionstal met mot bij vader weggegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:35

Ik heb een klein dilemma.
Ik heb op een pensionstal gestaan waar ik ben weggegaan. Had nooit wat ondertekend en had maand opzegtermijn. Heb me er niet aan gehouden en heb nooit meer die maand betaald.
Nu wil ik bij zijn dochter,die heeft wat verderop een manege gaan staan. Maar ik zit dus met dat ik bij die vader niet betaald heb. Was in aug 2004. Hoe pak ik dit aan? Alsnog betalen aan die vader met excuses?En aan dochter vertellen als ik morgen kom kijke?(heb mezelf lekker in nesten gewerkt) groetjes sonja

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:50

Tsja, niet zo handig he? Haha!

Eeeh.. Heeft die beste man nog achter je aan gebeld, dat je die maand moest betalen of helemaal niet meer?
Hoelang is dat precies geleden allemaal? Misschien zijn ze het allang vergeten.. Verward OK dan!

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:51

Ja die man heeft 2 keer herinnerning gestuurd. Ik dacht hij kan me niks maken,want ik heb niks getekend. Toen gaf ie het ook op. Dit is van aug tot okt gebeurt 2004.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:54

Eeeeh..
Jah, toch maar naar die man toe gaan. En de zaak voorleggen, net doen alsof je neus bloedt ofzo. En dan naar die dochter toe gaan.. met hetzelfde verhaal.

Maar persoonlijk, zou ik op zoek gaan naar iets anders Haha!

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:57

Is weinig keuze hier,tenminste wat ik ook echt leuk vind. Dus das een beetje probleem. Ik denk dat ik maar alsnog betaal aan die man en excuses aanbied.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:02

Ik bekijk dit even als eigenaar van een pensionstal.Ik denk dat ik blij zou zijn als iemand waar ik nog geld van krijg uiteindelijk toch nog komt betalen;Ik verdien mijn brood met mijn werk.
Als ik jou was zou ik met het geld en een lekkere taart bij de man langsgaan met mijn excuses.Ik denk dat dat voor je gevoel ook beter is.Ik heb zelf ervaring met iemand die plotseling(zelfs stiekum)vertrokken was met 2 maanden stallingsachterstand.Ik kom haar regelmatig tegen op wedstrijden en dergelijke en ik kan me voorstellen dat ze zichzelf niet gemakkelijk voelt op die momenten.

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 21:08

Bedankt voor de antwoorden,heb ook spijt dat ik niet betaald heb ,zoiets zou ik nu niet meer doen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:21

Betalen en je excuus aanbieden is het minste wat je kunt doen. Nu hopen dat die dochter jou nog op stal wil hebben.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:57

mag ik vragen waarom je niet betaald hebt? Want als alles er goed was enzo, dan is het toch normaal dat je betaald?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:32

heb je die maand ook op stal gestaan, of ben je,nadat je alle tijd die je er had gestaan wel had betaald, zomaar vertrokken, dus zonder die maand opzegtermijn?
want als je die maand die je niet hebt betaald er ook niet hebt gestaan, vind ik je 'overtreding' minder erg! je hebt die man dan die maand ook niets aan voer etc gekost

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:41

jeetje is dat wel erg doorzichtig als je ineens die man betaald en daarna bij die dochter wilt gaan stallen.
ik zou persoonlijk ergens anders heen gaan

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:48

@Renske: dat is natuurlijk ook niet geheel waar... een lege box leverd ook geen geld op, terwijl ze die maand opzegtermijn aangehouden had de pensionhouder dus en een paard op stal had staan en een vervanger kunnen zoeken... en zo met de noorderzon vertrekken is niet echt aardig....
Ik zou zeker die maand betalen/excuses aanbieden en dan niet omdat je nu bij zijn dochter wilt staan maar omdat je wel zoveel vertrouwen had om je paard daar te stallen maar niet het fatsoen de regels na te leven, contract of geen contract.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:53

ja klopt, het is iig niet netjes dat zeer zeker niet! maar het zou nog onbeschofter zijn als ze er die maand wel had gestaan, en hem dus nog meer geld had gekost, zonder te betalen, dat bedoelde ik.

sowieso excuses aanbieden en de maand alsnog betalen!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:01

Als er niks op papier staat hoef jij echt geen maand opzegtermijn te betalen. Erg netjes is het niet maar je staat absoluut niet in je onrecht. Zelf heb ik wel een extra maand betaald toen ik weg ging bij mijn vorige stal en ik had ook geen contract. Achteraf best zonde van het geld Bloos!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:05

Je accepteerd toch de "regels" daar op stal als je er gaat staan op stal... die pensionhouder is dusdanig van vertrouwen dat hij je niet eerst een contract laat tekenen of een maand in voruit vraagt... en dan krijgt ie daarvoor dit terug...
Mischien wel zonde geld maar onterecht vind ik het niet... van de andere kant zal dan wel gelden dat die opzegteermijn wederzijds is en dat hij je ook niet zomaar op straat kan zetten....

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:20

Huisvrouw: Als er geen afspraken over zijn heb je automatisch een maand opzegtermijn. Dat is trouwens wederzijds, een stal mag jou ook niet zomaar op straat zetten.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:22

Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldige overeenkomst.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:25

ja, als het afgesproken is dan is volgens mij wel rechtsgeldig maar als dit niet zo is heeft volgens mij geen van beide partijen verplichtingen. Contractjes zijn toch niet onverstandig. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 07:00

Er is idd ook nooi mondeling afgesproken dat er een maand opzegtermijn is.Wel had ie een formulier met stalregels maar die kreeg ik pas later te zien,toen ik daar al stond. Ik heb er trouwens maar 2 maanden gestaan met mijn paard.Had beter wel kunnen betalen is ook niet netjes. Maar nu mijn vraag:Als die dochter er achter komt kan ze mij dan op straaat zetten?Ik ben wel van plan om die vader te betalen als ik naar die dochter ga.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 08:24

Ze kan je, met in achtneming van een eventuele opzegtermijn, zelfs zonder reden op straat zetten, cq weigeren je op te nemen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 08:48

als je een opgelucht gevoel wilt krijgen moet je gewoon betalen. Simpel zat, iedereen maakt fouten, daar is niks mis mee als je ze maar weer wilt rechtrekken. Van excuses aanbieden is nog nooit iemand slechter geworden.

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 08:59

Ja ik betaal ook gewoon,maar dan de vraag is daar de kous mee af

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:24

Dat kun je alleen maar hopen. Voor jezelf zal, wat de uitkomst ook is, het toch een zekere rust brengen dat je aan je verplichtingen hebt voldaan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:28

Persoonlijk acht ik de kans dat je "een plezierige tijd" op die nieuwe stal krijgt in op NUL.

Als pensionhouder zou ik je überhaupt nooit toelaten (tenzij ik in grote geldproblemen zou zitten) en vanaf de andere kant zou ik het als aankomend pensiongast niet eens "durven" vragen.........

sonja11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 09:32

maar tis nog met haar vader gebeurt.(is ook wel erg maar geld betaal ik alsnog)Zal wel zien hoe het loopt