Mijn paardje staat echt heel dik in d'r vacht. Ze heeft bij de vorige eigenaar ook een half jaar alleen maar buiten gestaan (wel met dek). Nu bij mij staat ze wel weer aan het werk (sinds 1,5 mnd). Ze is dan heel snel nat en blijft ook onwijs lang nat. Nu willen we haar dus gaan scheren. Ze staat alleen wel elke dag buiten. Wel gewoon met dek op, maar moet ik nou nog iets extra's doen ofzo? Is de overgang anders niet te groot? En zal ik haar helemaal scheren, of de benen niet ofzo?
Hoop dat iemand tips heeft...
Aramat
Geplaatst: 18-01-05 20:37
Nu nog scheren? Ze beginnen al bijna weer met zomervacht aanmaken toch??
ilufprincess
Geplaatst: 18-01-05 20:37
zou ze niet meer laten scheren...
Auke07
Geplaatst: 18-01-05 21:33
ik zou ook niet scheren!! Mijn paardje begint al wat haren te verliezen!!
PolitieTed
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-05 22:48
Ze staat ook al wat beter in d'r vacht dan toen ze kwam, maar als ik gereden heb, is ze na 2 uur nog steeds nat (en ik heb een goede zweetdeken). Dat schiet gewoon echt niet op.
Huisvrouw
Geplaatst: 18-01-05 23:55
Mijn paard begint ook al zijn haren te verliezen maar dat komt door het extreme warme weer. Je zou je paard ook gedeeltelijk kunnen scheren of niet? Volgens mij moet het kunnen als je maar een onwijs dik dek op doet. Maar goed, ik begin wel te twijfelen gezien de reacties hierboven.
supersambo
Geplaatst: 19-01-05 00:52
ben zelf ook niet zo gek van scheren..maar verkouden paarden is erger scheer anders de benen niet en waarschijnlijk moet je wel een onderdeken onder je normale dek doen mijn paard is ook geschoren en staat met een 200 gr onderdeken en een 370 gr waterdichte deken elke dag buiten.. gaat prima.. ze is niet meer nat na het rijden en de gewone deken kan er zo op
TheSam
Geplaatst: 19-01-05 08:16
Is er misschien een mogelijkheid om je paardje niet nat te rijden?? Dan hoef je geen 2 uur te wachten en hoef je ook niet te scheren
PolitieTed
Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-05 16:44
Ze staat nu al onder een behoorlijk dik dek (weet niet precies hoe dik), maar het het idee dat die nu misschien zelfs wel iets te warm is voor d'r. En het niet nat rijden, ik doe m'n best en soms doe ik het ook wel rustig aan, maar ze is altijd wel een beetje nat. En bovendien wil ik haar af en toe ook wel wat meer aan het werk zetten en omdat ze conditie aan het opbouwen is, is ze dan toch wel nat. Ze is van zichzelf ook heel erg vlot en om dat bij elkaar te rijden is voor haar natuurlijk ook best wel intensief. Kortom er zit best wel pit in en dan staat ze toch ook al sneller in het zweet. Ik doe m'n best om haar niet té nat te rijden, maar soms ontkom je daar gewoon niet aan...
tenemieken
Geplaatst: 20-01-05 16:58
zou nu ook niet meer scheren denk dat het al wat laat is. de mijne is ook geschoren en staat ook overdag buiten dus dat zou geen probleem zijn maar ze beginnen idd al hun wintervacht te verliezen
fietje
Geplaatst: 21-01-05 10:16
Hallo Ik heb juist hetzelfde probleem zoals jij en ik ga wel nog scheren. De mijne staat nu met 2 dekens op en derna zal ie er dan drie tot vier opkrijgen. Het ziet er niet simpel uit maar dan zweet ie ook niet meer,dus kan ie ook niet verkouden worden. De benen speelt geen rol als de rug en de nieren maar zeker geen kou hebben. Maar het is zo ontgoochelend als je paard na idd 2 uur nog niet droog is . groetjes xxx