ervaringen met Wintec zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

ervaringen met Wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 18:01

Ik ben opzoek naar een dressuur zadel en nu kan ik van een vriendin een wintec zadel overnemen. Nieuwstaat weinig gebruikt, ziet er super uit, Wintec Pro Plus Nog wat.
Nou had ik het liefste een leren zadel.. Maar dit is natuurlijk wel makkelijk. Ook omdat ik het kan passen en even mee kan rijden om te kijken of het lekker zit e.d. Dart vandaag gedaan en het rijd best aardig
Toch hoor ik vaak negatieve reacties over wintec zadels.

Wat is jullie ervaring hiermee?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:08

In het begin vond ik het niks. Ik was leren zadels gewend en vond zo'n Wintec maar raar zitten; ik schoof erin! Verder leek het me veel eerder stuk gaan dan een leren zadel en ik dacht dat je het niet kon laten opvullen of wat dan ook.
En dat blijkt allemaal niet waar te zijn: het zadel is heel licht wat ik eigenlijk heel goed vind voor mijn arab. (ik ben zelf al zwaar genoeg Lachen ), makkelijk in onderhoud, op te vullen indien nodig en niet zo duur om te vervangen als een leren zadel.
Hoewel ik, als ik het geld ervoor heb, heel graag een mooi, goed passend, leren dressuurzadel zou willen hebben voor mijn andere paardje., zou ik toch gaan voor een Wintec dressuur voor mijn arabiertje!

Nikitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:11

Ik heb zelf een wintec veelzijdigheidszadel. Hij is erg makkelijk in gebruik en blijft er lang goed uitzien! verder is hij erg licht en blijft hij goed liggen op mijn paard. Ik zou hem zeker aanraden!

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:13

hele goede zadels lekker licht makkelijk in onderhoud en blijft ook goed liggen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:14

Ik vind een wintec veel fijner zitten dan een leren zadel. Doordat het overtrokken is met equisuede voelt het aan alsof je een rijbroek aan hebt met leren stukken erop. Het glijdt helemaal niet. Bovendien zijn ze licht en makkelijk in onderhoud. Ik zweer erbij!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:15

Ik heb sinds kort een wintec pro dressuur, en moet zeggen ben er voorlopig heel blij mee, opvullen is goed mogelijk, boom is aan te passen, en het is een licht zadel. Maar goed, ik heb hem vandaag pas 3 weken.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:20

ik ben het er mee eens.. anders kijk een in mijn pro.. daar staat mijn paard op met een wintec vzh

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:25

Ik heb liever ene leren zadel...vooral de singelstoten van de wintec vind ik iritant ( ja klinkt gek maar ja ) vedrer zijn ze inderdaad lichter...maar mijn voorkeur gaat uit naar een leer zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:46

heb een oud wintec zadel ben er zeer tevreden over..! Hij zit lekker, Lekker licht en geen onderhoud ideaal!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:55

Ik heb ook een wintec. Ik vind m echt heerlijk (het is wel vzh). Lekker makkelijk in onderhoud (bijna niet), zit heerlijk, en super licht Lachen Ik vond het in het begin wel wennen, maar zou nu niet zo snel iets anders willen Lachen

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:01

het was even zoeken, maar gevonden
Sjonniej heeft hier een tijdje geleden ook een topic over geopent misschien heb je er wat aan: [VMR] Wintec 500 (dressuur)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:11

Wij hebben toen het het zadel van onze Haf bij hem erbij gekocht en dat is een wintec pro 2000. Een licht veelzijdigheidszadel en inderdaad heel makkelijk in het onderhoud. Hij zit heel lekker en voel ook weinig verschil met leren zadel. Voorlopig hoef ik even geen andere OK dan!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:21

Ik heb oa ook een wintec zadel, en vind het heerlijk rijden zit lekker en helemaal makkelijk schoon te maken/houden Clown
Heb nu ook een leren zadel, vind het vreselijk en rij ook liever op me wintec.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 19:26

Kijk wat een positieve reacties!
De singelstoten van deze wintec zijn erg goed en wel zoiets als leer dacht ik, dus goed te doen Wat hebben jullie hier voor problemen mee dan?
Ik ga hem even proberen en dan zie ik het wel. Vandaag had ik hem op in het bos, Maar Kronos maakte zich zo groot en ging heel hoog zn benen optillen enzo, alles was eng, dus heel lekker kon ik zowieso niet zitten Haha! ga wel ff in de bak rijden morgen Lachen
Mrieke, bedankt voor de link Lachen

Meer reacties altijd welkom Lachen
Laatst bijgewerkt door Blackje op 18-01-05 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:40

Ik rij veel liever met een leren zadel maar voor mijn nieuwe pony heb ik nu ook een wintec (is toch een stukje goedkoper) en ik ben er heel tevereden over, het is niet hetzelfde als een leren maar komt toch ver boven mijn verwachtingen. Ik vind de singelstoten ook vervelend Lachen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:15

Ik heb speciaal voor de verschillende ponies die ik rij een Wintec met verwisselbare boom gekocht. Op de eerste pony, waar ik hem iop gepast en gekocht heb lag ie goed. Op de andere 2 lag het zadel voor geen meter. Ik krijg het op beide pony's ook niet passend. Zelfs niet met zadelmaker.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:30

Een wintec past niet op mijn paard

Maar ik heb wel eens op met een wintec op een ander paard gereden, dat reed prima. Ken eigenlijk alleen maar mensen die er positief over zijn

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:59

Ik heb sinds 2 maanden een wintec dressuur pro. Voorheen heb ik altijd met leren zadels gereden, maar ik moet zeggen dat ik de wintec veel fijner vind zitten. het is alsof je vaster in het zadel zit.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:05

Blackje schreef:
Kijk wat een positieve reacties!
De singelstoten van deze wintec zijn erg goed en wel zoiets als leer dacht ik, dus goed te doen Wat hebben jullie hier voor problemen mee dan?

Ik heb ook zo'n wintec dressuruzadel, maar laatst was wel een singelstoot afgebroken. Die van wintec schijnen niet zo stevig te zijn als die van gewoon leer. Verder ben ik er heel tevreden over. Hij past goed, is verstelbaar, rijdt heerlijk, ziet er nog goed uit na 2,5 jaar intensief gebruik, en natuurlijk lekker makkelijk schoon te maken.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:05

ik heb er ooit eentje gehad en het enige goede wat ik er over te zeggen heb is datie makkelijk schoon te houden was... verder vond ik het een onding. na een paar maanden was hij al hartstikke scheef en kon niet fatsoenlijk opgevuld worden... verder vond ik de losse kniedingen (kan even niet op de echte naam komen) ook niet echt iedeaal, ik kreeg ze nooit zo dat ze precies gelijk zaten Scheve mond

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:07

Ik heb een wintec altijd lekker vinden zitten maar nu ik een paar maanden op een lederen zadel heb gereden vind ik dat toch prettiger.
Ik heb de singelstoten van mijn vorige wintec laten vervangen voor lederen,dat was een stuk beter.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:03

Ik heb een wintec pro vzh zadel. Ik heb het zadel gewoon voor "erbij". Opzich wel een fijn zadel. Goede prijs-kwaliteits verhouding. Maar ik heb wel leren singelstoten er aan laten zetten. Ik vind mijn leren dressuurzadel en springzadel toch wel fijner, maar daar betaal je dan ook wel voor.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:16

Ik heb een Wintec Dress, beetje ouder model (is nu een jaar of 17) dat wel, maar super hoor, mijn nicht heeft een iets moderne versie veelzijdheid en die heeft hem nu 10 jaar ofzo en dat zadel is nog steeds prima, het rijd lekker en is licht, makkelijk in onderhoud.

Een leren zadel vind ik wel mooier staan, voor bv op wedstr, al heb ik met de mijne altijd wedstr gereden, mn póny had een erg hoge schoft die Wintec lag als een huis dus de keus was snel gemaakt toendertijd.

Voor mn huidige paard heb ik een leren kieffer zadel, ook en hele fijne zit en sterk zadel, maar die wintec zat toch ook wel fijn.

Wat gezegt wordt over die singelstoten, dat probleem had ik ook en mn nicht ook, dus dat is niet toevallig, ik heb ze 1 keer moeten vervangen, dus op zich valt dat nog mee, maar een nadeel is het wel, ik weet niet hoe dat met de utra moderne wintecs gesteld is.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:17

Ik heb ooit op een blauwe maandag een wintec gehad met een soort suede laagje. Hier reed ik dus mooi mijn billetjes aan open!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:50

ik heb ook een wintec veelzeidigsheidszadel van kunstof ik vind het een fijn zadel en makkelijk in de onderhoud je kunt er gerust een paar uur mee rijden zonder en pijnlijke kont te krijgen.. Haha!