Het valt me op dat ze voor heel veel dingen heel bang is. Als ik haar longeer en op de rechterhand de zweep pak steigert ze. Ik denk dat dit angst is maar weet het niet zeker. Het kan ook puur verzet zijn. Op de linkerhand doet ze het niet. Als ze stilstaat en ik ga rustig met de zweep om haar heen om haar te laten voelen dat het geen pijn doet, is ze ook bang. Als ik erop zit en met zweep rij en die over haar heen laat gaan is ze weer niet bang en vindt ze het heel normaal. Wat denken jullie is deze angst echt of gespeeld?
Ook heeft ze een grote angst voor onze goed verlichte wasplaats, ze wil er niet in. En wat een fries niet wil doet ze niet
ze wil nu alleen achterwaards de wasplaats in. Iemand een idee om haar voorwaards erin te krijgen zodat ze gewoon doet wat ik zeg? De wasplaats is breed genoeg, er kunnen zelfs twee paarden naast elkaar in staan.En als laatste het grootste en engste van alles: De trailer
Als ze maar een trailer ziet draait ze al door. Laatst een buitenrit gemaakt en ze is niet bang voor vrachtwagen trekkers enz. maar als er een trailer langs rijdt draait ze helemaal door. Ze durft er niet langs ook al staat hij stil en dicht op het erf.
Moet je nagaan hoe het gaat als ze erin moet. Dat is me dus ook niet gelukt. Zo lang ik haar heb heeft ze geen angstige ervaring meegemaakt met trailers, maar ze wil er niet in. Ze blijft voor de laadklep koppig staat, ook als de trailer verlicht is. Zoals veel mensen aanraden hebben wij het ook met twee touwen om haar geprobeerd om haar in te sluiten maar dit lukt ook niet, ze staat als een huis.
Dit is het allergrootste probleem en ik hoop dat er wat aan te doen is. Heeft iemand nog een goede tip voor de angsten van mijn paardje? Alle tips zijn welkom!!!!
Alvast bedankt!
had ik nooit aan gedacht...
Eens een keer goed brommen en haar duidelijk zeggen dat dat niet de bedoeling is zonder haar te slaan en zo nog banger te maken.