Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cijsalover schreef:nou, ze zeggen wel dat het verplicht is. op een manege is dat meestal ook zo. maar thuis moet je het zelf weten. ook al vind ik het verstandigst als je hem wel draagt!!
piggeljay schreef:het is niet verplicht een cap te dragen sterker nog het is jou eigen verantwoordelijkheid een cap te dragen.
op een manage is het verplicht te rijden met cap (als de manege dat tenminsten zo stelt) stellen ze het niet verplicht en er gebeurd iets tijdens de les of bij het vrij rijden en iemand loopt daar ernstige schade bij op ongeacht of het jou eigen paard is of een manege paard, stelt de verzekering de manege aansprakelijk.
rij je in je eigen bak of maak je een buiten rit en je draagt geen helm en er gebeurd een ongeval betaalt jou WA verzekering niets uit omdat je zelf geen voorzorg maatregelen heb getroffen om je te beschermen.
laat je iemand anders op je paard rijden en je verplicht hem of haar niet met een helm te rijden ben jij verantwoordelijk en betaalt je WA ook weer niets uit.
jojootje2005 schreef:HOI !!!
IK BEN 100 procent voor een CAP!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar als je geen cap wilt dragen moet je dat zelf weten, maar als er een keer wat gebeurd.....
![]()
Geekje_lover schreef:ik vind het vooral dom als je geen cap op doet...
en zeker bij een buitenrit...als je nou op asfalt rijd en je paard schrikt en vliegt er vandoor.... en je valt met je hoofd op et asfalt... dat gaat toch behoorlijk pijn doen...

esperance schreef:nouja we proberen natuurlijk mensen ervan teovertuigen dat is beter een cap kunnen dragen!!! ik weet dat ze er voor af nog niet goed over denken, maar als er iets gebeurt en als je het dan nog kan navertellen dan zeg je had ik mijn cap maar op gehad!!!