ineens deken eraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ineens deken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:07

Hallo mensjes

Als een fjord met een deken op s';nachts nog binnen staat ( in de winter natuurlijkk ) en ineens word de deken eraf gehaald ( midden in de winter ) en dag en nacht naar buiten gegooit.....

Hoe denken jullie daar nou over?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:10

dat is niet zo heel erg gezond volgens mij. Gelukkig zijn fjorden nogal harde paarden en kunnen nog wel ergens tegen maar hij heeft nu ws geen wintervacht aangemaakt en zijn vacht is dus niet bestemd voor koud weer en regen. Ook komt er nog bij dat wanneer paarden een deken op hebben ze sowieso minder huidvet aanmaken wat ze nodig hebben om zich te beschermen tegen de regen. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens om midden in de winter alles eraf te gooien. Zoiets moet je op en afbouwen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:45

Huisvrouw schreef:
dat is niet zo heel erg gezond volgens mij. Gelukkig zijn fjorden nogal harde paarden en kunnen nog wel ergens tegen maar hij heeft nu ws geen wintervacht aangemaakt en zijn vacht is dus niet bestemd voor koud weer en regen. Ook komt er nog bij dat wanneer paarden een deken op hebben ze sowieso minder huidvet aanmaken wat ze nodig hebben om zich te beschermen tegen de regen. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens om midden in de winter alles eraf te gooien. Zoiets moet je op en afbouwen.

sluit ik me helemaal bij aan. Lijkt me niet echt een slimme zet

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:55

dat is heel slecht!! ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar dan moet je hem er onmiddelijk weer op doen!! ik zal je vertellen waarom. een paard maakt met een deken geen wintervacht aan. en als je hem dan in 1 x zonder deken buitenzet, krijgt hij het heel koud omdat hij geen wintervacht heeft!! erg dom dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:20

het ging ook niet om mijzelf Knipoog ik ben niet gek heheh maar om een bekende van me Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:21

Het paard zal niet veel haar hebben en ook niet echt een vetlaag op zijn vacht hebben kunnen opbouwen.
Vooral met deze regen en wind gaat het paard het erg koud krijgen...ik hoop voor de Fjord dat ze niet ziek wordt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:24

Lijkt me niet zo slim, zeg maar gerust dom Tong uitsteken
Eerst dag en nacht binnen met deken, en dan dag en nacht buiten zonder dek? En dan ook nog midden in de winter... Lijkt me verstandiger om rustig af te bouwen, eerst een dunner dek op binnen, dan zonder dek binnen, dan af en toe zonder dek buiten, en dan gewoon naar buiten. Hoop inderdaad voor die fjord dat hij niet ziek wordt...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:02

idd erg slecht....myn fjord heeft voor de winter ff een deken opgehad voor de regen enzo(had toen geen schuilstal oid)....dikke wintervacht haddie al haha....heb het toen wel afgebouwd zeg maar

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 08:21

Hmmm, zoals je al kan lezen... geen slimme zet!! Ik denk niet dat je hier nog 'positieve' antwoorden/reacties op ga krijgen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:40

Pebblesje schreef:
idd erg slecht....myn fjord heeft voor de winter ff een deken opgehad voor de regen enzo(had toen geen schuilstal oid)....dikke wintervacht haddie al haha....heb het toen wel afgebouwd zeg maar

Ja maar jouw fjord staat nu wel zonder deken buiten in de rege? Als ie toen een deken op had heeft ie ook geen vetten op kunnen bouwen hoor.......... Schijnheilig

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:26

Cinnepin schreef:
Ja maar jouw fjord staat nu wel zonder deken buiten in de rege? Als ie toen een deken op had heeft ie ook geen vetten op kunnen bouwen hoor.......... Schijnheilig

jawel hoor (hij had al genoeg kunnen opbouwen en heeft van zichzelf ook al vetten.....) maar hij heeft um maar ff opgehad en heb het toen langzaam afgebouwd Lachen hy staat nu met zn dikke vacht met elk weer buiten(met beschutting) en hys kerngezond hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:40

Pebblesje schreef:
jawel hoor (hij had al genoeg kunnen opbouwen en heeft van zichzelf ook al vetten.....) maar hij heeft um maar ff opgehad en heb het toen langzaam afgebouwd Lachen hy staat nu met zn dikke vacht met elk weer buiten(met beschutting) en hys kerngezond hoor

ik vond toen je bij ons stond niet echt dat je het afbouwde maar ook ineens de deken eraf haalde..maargoed meningen zijn verschillend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:46

Als je naar Sam (fjord van Pebblesje) kijkt dat zie je dat hij een heel erg dikke wintervacht heeft waar je handen in verdwijnen.
En ik zie hem elke dag dus ik kan het weten..
Sam kan makkelijk buiten staan nu hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:48

Alacairion schreef:
Als je naar Sam (fjord van Pebblesje) kijkt dat zie je dat hij een heel erg dikke wintervacht heeft waar je handen in verdwijnen.
En ik zie hem elke dag dus ik kan het weten..
Sam kan makkelijk buiten staan nu hoor!!

Ik zeg toch ook niet dat ie binnen moet staan?
Maar ze haalde net zo goed plots zijn deken eraf..en das gewoon niet zo gezond..doe hem dan helemaal geen deken op als je toch van plan bent hem er weer af te halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:51

Hoe wou je het afbouwen dan.

eerst de deken helemaal op,
dan alleen over zn kont en dan niet meer? Haha!
Of om de dag op?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:56

tsjah... ik snap jou probleem niet.....sam had al een dikke vacht en heeft um maar ff omgehad(was trouwens gewoon een regendeken) omdat hy op z`n oude wei geen beschutting had en het een periode erg hard regende......toen had ik hem dr weer afgehaald toen hy s nachts op stal ging en over dag de wei op......zo kan ik ook wel een boekje over jou gaan openen.....toen sam balou "zogenaamd" had kreupel getrapt longeerde je hem de dag erop alweer en zat je er al weer op....maarjah dat zal ik wel niet doen Lachen
Laatst bijgewerkt door Zamora op 19-01-05 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:56

ehm wat dacht je van de grammen van de dekens?? das ene optie...

Ehm eerst op stal zonder deken zetten zodat ie al wat op kan bouwen met z'n vacht..en later met een dunnere regen deken op de wei..en zo bouw je het steeds verder af

En niet ineens hatsjiekiedee deken af....lees dit topic maar eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:58

Pebblesje schreef:
tsjah... ik snap jou probleem niet.....sam had al een dikke vacht en heeft um maar ff omgehad(was trouwens gewoon een regendeken) omdat hy op z`n oude wei geen beschutting had en het een periode erg hard regende......toen had ik hem dr weer afgehaald toen hy s nachts op stal ging en over dag de wei op......zo kan ik ook wel een boekje over jou gaan openen.....toen sam balou "zogenaamd" had kreupel getrapt longeerde je hem de dag erop alweer en zat je er al weer op....maarjah dat zal ik wel niet doen Lachen

pardon???????????? gaan we nu ineens dingen roepen die niet eens waar zijn???

Zo akan ik ook wel zeggen...toenw e je hadden weggetrapt van stal hebben je paarden anderhalve dag zonder water gestaan....we hadden onze spullen weggehaald bij die van jou..dus ook ONZE waterbak uit jullie wei..je had tenslotte zelf een waterbak..neej maar die zette je niet in de wei...en de volgende dag kwamen jullie je paarden pas halen!

en wat zoigenaamd??? al jouw paarden vielen aan..die van mij niet hoor..maarja die van mij kregen ook meer te vreten..wat dacht je van voernijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:25

Dat paarden elkaar aanvallen is gewoon kuddegedrag... Lisa bijt en slaat ook andere paarden omdat ze gewoon dominant is. En die heeft ook geen voernijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:27

Alacairion schreef:
Dat paarden elkaar aanvallen is gewoon kuddegedrag... Lisa bijt en slaat ook andere paarden omdat ze gewoon dominant is. En die heeft ook geen voernijd..

misschien...maar het is niet normaal dat Sam Balou kreupel trapte en erop in bleef hameren toen dat arme dier schreeuwend op de grond lag van de pijn ( Edwin en mijn moeder ware getuigen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:33

Hmm.. Sam kan wel bij Lisa.. die trapt em lekker terug en Sam houdt zich gedeisd Haha!
Ik geloof Edwin wel hoor, ik denk dat ik er alleen anders tegenaan kijk (paarden die elkaar de hersens inslaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:36

Nou balou werd op z'n achter benen ingehamert en pleurde op de gronmd...kan het dier niet meer trug slaan...En alleen maar omdat Balou een wortel kreeg van mijn moeder.....terwijl ze sam er ook 1 had geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:41

Tja.. maar ik denk zo: paarden zijn geen mensen, die denken niet van "hm.. is wel banketstaaf alstie zich niet kan verweren"

Maarja, mijn gedachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:44

Alacairion schreef:
Tja.. maar ik denk zo: paarden zijn geen mensen, die denken niet van "hm.. is wel banketstaaflig alstie zich niet kan verweren"

Maarja, mijn gedachten

Nee..maar wel een rede om hem weg te halen bij dat beest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:46

Cinnepin schreef:
Nee..maar wel een rede om hem weg te halen bij dat beest Knipoog

Daar zeg ik ook niets over, ookal zou ik het anders doen, iedereen heeft zn eigen manier dus daar houd ik totaal mn mond over Lachen

Het beest heeft overigens een naam, hij heet Sam..