Hoelang staat een paard gemiddeld te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miekie

Hoelang staat een paard gemiddeld te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:03

Omdat ik eind juni waarschijnlijk zonder voldoende werk kom te zitten (bezuinigingen), zal ik tegen die tijd mijn paardje verkocht moeten hebben..

Ik wil dat ze heel goed terecht komt en dat ze alleen naar mensen zal gaan waar ik zeker van weet dat ze goed voor haar zullen zijn..
Ik zal dus een zeer kritische verkoper zijn..

Omdat ze dus tegen eind juni te duur voor mij zal zijn geworden, wil ik graag weten hoe lang een paard (haflinger) zo ongeveer te koop staat voor hij is verkocht..
Dan kan ik een beetje inschatten wanneer ik een advertentie moet gaan zetten, of kan ik dat nu het best al doen?

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:09

Ik denk dat je dat nu zeker wel moet gaan doen.. het kan soms heel lang duren! Kan natuurlijk ook snel gaan, maar dan kan je altijd zeggen dat je dr pas in mei of juni weg wilt doen!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:10

Ik denk dat dat niet zo te zeggen is, het verschilt heel erg. Het ene paard staat een half jaar te koop en het andere nog niet eens een maand. Er staan vast genoeg haflingers te koop maar als jou haf bijv. ergens in uitblinkt kan het zijn dat ie snel is verkocht als daar net iemand naar op zoek is. Als je paard een gebrek heeft zal die ook wel langer te koop staan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:24

Onze pony (13-jarige, bom-vrije NF D-pony) was binnen een week verkocht....

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:02

Tja, het is moeilijk te zeggen. Sommige paarden zijn zo verkocht en anderen staan echt maaanden te koop. Afhankelijk van wat je haflinger allemaal kan, braaf, lief, gezond, de prijs enz. Als je heel kritisch bent met de plaats waar hij terecht komt, zou ik nu zo ongeveer beginnen.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:04

Begin alvast maar.... De markt is echt verzadigd op het moment, mensen hebben erg veel keus. Je pony moet echt al een uitblinker zijn wil ie opvallen tussen de massa. Succes met de verkoop !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:15

De meeste mensen die een haflinger zoeken, zoeken een braaf, verkeersmak, knap paard wat ook nog eens leuk kan lopen Haha! Het liefst niet al te duur. En ook helemaal gezond.
Heb je zo´n paard, dan zijn kopers meestal iets makkelijker te vinden. Heb je een paard waar 1 van deze punten ontbreekt, of een haflinger met iets te veel haflingerstreken dan zijn kopers vaak moeilijker te vinden.
En vooral nu, het is een rottijd om nu een paard te verkopen. Veel ´handelaars´en particulieren houden zelfs hun paard wat langer vast om straks in het voorjaar een hogere prijs te kunnen krijgen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:57

Mijn pony (E-pony, merrie, geen papier, mooie sportpony, geen koopje) was binnen 1 1/2 week verkocht, maar dat was ook wel heel erg snel.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:57

Ligt eraan waar jij allemaal gaat adverteren...Als je adverteert in de Hoefslag en Het Bit enzo dan heb je meer kans op snelle reacties dan op een site die maar door een beperkte groep mensen word bekeken.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:00

Bij mij op stal was stond een haflinger te koop die binnen 2 weken verkocht was.. en het was geen bijzondere ofzo, gewoon een doorsnee pony (en behoorlijk eigenwijs Haha! )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:04

Nou mijn pony staat al een tijd te koop, het is gewoon een rot-tijd nu. Zou dus alvast begin als hij/zijn dan verkocht MOET zijn.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:40

het is een superbrave haflinger van 6 jaar en rond de 1.47m. ze heeft geen papieren en zomerexceem, maar daar heeft ze geen last van zolang ze haar boett-deken op heeft.
Ze is 100% verkeersmak en vind het heerlijk om buitenritten te lopen. Springen kan ze ook goed en een beetje dressuren ben ik haar nog verder aan het leren.
Omdat ze zo'n geweldig karakter heeft, ben ik niet van plan om haar voor weinig te verkopen omdat ze toevallig zomerexceem heeft. Wil haar gewoon voor gemiddelde haflingerprijs te koop ze zetten.

Denken jullie dat het dan lang zal duren?
Heeft verder echt geen streken. bokt niet, stijgert niet, gaat er niet vandoor. heeft gewoon heel koel karakter.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:01

toch denk ik dat je de prijs wat lager moet houden, idd door de zomerexeem en doordat er geen papieren bij zijn. Als je ze voor een normale haflingerprijs wilt verkopen dan mag je nu wel beginnen met adverteren.
En verder moet je maar net iemand treffen die 'het klikje' voelt met de pony.
o.h.a. is het voorjaar, als het weideseizoen weer begint, de beste tijd om een paard te verkopen.

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:12

Je Kan het nooit tevoren zeggen. Ik heb mijn pony binnen twee dagen verkocht(e-pony zonder papieren), en nog veel andere reacties gehad, maar het kan net zo goed zijn dat het slecht helemaal niet loop. Je kan nu die advertentie alvast zetten met het risico dat ie binnen een week weg is, maar dan heb je in ieder geval wel meer zekerheid dat hij voor juni weg is...

edit: typo

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:26

Ik heb mijn haflinger een jaar te koop gehad, of bijna een jaar moet ik zeggen. Ze is nu verkocht en ze gaat zondag weg. Ik denk dat je haar in jou geval beter eerder kunt verkopen dan dat je het risico loopt dat je haar niet in juni kwijt bent.
Die van mij was qua exterrieur en gangen wel een uitblinker, deed het altijd goed op keuringen, stond altijd bovenaan en toch raakte ik haar niet kwijt.

Wat wil je er zelf voor hebben?? Ik heb die van mij hoog ingezet en ben tenslotte 4000 euro naar beneden gegaan, en dan nog heb ik voor deze tijd een hele goede en hoge prijs gekregen.
Dat ze voor jou heel erg belangrijk is en dat ze een gouden karakter heeft is heel erg mooi, maar ze heeft ook zomereczeem en als de menden een keuze kunnen maken tussen een paard met of zonder eczeem voor dezelfde prijs, kiezen alle mensen toch voor het paard zonder.
Je zal toch goedkoper moeten gaan zitten met je prijs.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:52

onze haflinger heeft ook lnag te koop gestaan...deze is iegenlijk niet verkocht uieindelijk maar we hebben via ene handedlaar inruil kunnne doen...godzijdank...ze heeft meer als een jaar te koop gestaan..