singelbontje tegen zweten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

singelbontje tegen zweten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:17

Hoi,

Zou een singelbontje ( van echt lamsvel ) helpen om het zweten onder de singel tegen te gaan ?

Mijn paard is namelijk na het rijden vaak erg nat onder zijn singel, maar hij loopt wel heel de dag buiten .......... Als hij zo nat is zet ik hem dus niet meer buiten, maar daar is meneer het niet zo mee eens !

Groetjes,

Maris

burnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:40

Het lijkt mij dat als je zon singelbontje gebruikt dat het warmer is als alleen een singel en dat ze dus meer gaan zweten, maar ik kan het ook mis hebben hoor.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:44

Een singelbontje helpt tegen drukkingen wondjes of schuren van de singel, het zal misschien iets beter absorberen, maar daat staat tegenover dat ze met bontje ook meer gaat zweten (is ook logisch want het is veel warmer)

Ik dnekdat het helemaal niks uitmaakt tegen het zweet

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:45

Zo een bontje helpt daar inderdaad niet tegen.
Als je hem na het rijden afsponst op de zweetplekken, dekentje op, dan is hij zo droog. Dan kan hij daarna weer naar buiten.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:57

daar helpt het niet tegen. het is bedoel om schuur en druk plekken tegen te gaan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:07

Oke, dank jullie wel !

Ik dacht dat het misschien zou helpen omdat wol goed vocht opneemt en ook gemakkelijk lucht vervoert.
Kan me voorstellen dat neopreen/leer totaal niet ademt en wol wel, vandaar ......

Groetjes,

Maris

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:04

je kan wel proberen gewoon met een oude badstof handdoek goed droog te wrijven na het rijden, misschien dat dat een beetje scheelt. Als het alleen de singel is, dan geeft het niet zo hoor als hij dan nog een beetje nat op stal gaat, als zijn hals en rug maar droog genoeg zijn.