Wie heeft ervaring met de NIEUWE lick-it (agradi)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cojo79

Wie heeft ervaring met de NIEUWE lick-it (agradi)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:56

Hallo,

Aangezien mijn paard die dingen verkracht en binnen 2 min op heeft koop ik ze niet meer.

Maar nu blijkt er een nieuwe Lick-It op de markt te zijn en Agradi verkoopt ze ook.

Deze zijn 800 gram (iets zwaarder dus) en zijn in de smaken zout en Electrolyte of zoiets.

Gaan deze stenen langer mee en hangen ze ook in zo'n lick-it houder of niet??

Groetjes: Corina
Laatst bijgewerkt door cojo79 op 18-01-05 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:13

zout en electrocyt? electrocyten zijn witte bloedcellen!haha, liojkt me sterk dus. Heb er trouwens nog niet van gehoord....

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:22

Nee geen electroCyt maar ElelectroLyt.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:24

ow haha

ben ik weer...maar een electtrolyt is ook iets met bloed geloof ik hoor. Even opzoeken

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:29

Ik ken ze niet, die nieuwe lik-its... Sorry...
maarre ikmoest wel even lachen toen ik Lonnié's reactie zag electrocyt een witte bloedcel??? Je hebt erythrocyten (rode bloedcellen) en leukocyten (witte bloedcellen), electrocyt bestaat volgens mij niet. Een elektrolyt is een soort van zout. Als je zelf ernstoge diarree hebt krijg je ook elektrolyten voorgeschreven, om de vochthuishouding op peil te hoden. Bij paarden worden elektrolyten voorgeschreven als ze erg hebben gezweet, bv tijdens endurance.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:31

Riëtte schreef:
Ik ken ze niet, die nieuwe lik-its... Sorry...
maarre ikmoest wel even lachen toen ik Lonnié's reactie zag electrocyt een witte bloedcel??? Je hebt erythrocyten (rode bloedcellen) en leukocyten (witte bloedcellen), electrocyt bestaat volgens mij niet. Een elektrolyt is een soort van zout. Als je zelf ernstoge diarree hebt krijg je ook elektrolyten voorgeschreven, om de vochthuishouding op peil te hoden. Bij paarden worden elektrolyten voorgeschreven als ze erg hebben gezweet, bv tijdens endurance.

haha klopt zag het net zelf ook, ben weer helemaal in de war met idd leukocyten en erytrocyten in combinatie met electrolyten.

Electrolyten zorgen idd voor toevoeging van bv natrium of kalium.

The point is: het is iig geen smaak Haha! Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:35

ik heb zo`n electro ding maar ze vinden hem niks aan. is btw wel goedkoper Tong uitsteken

Mini2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:37

mijn paarden kijken helemaal niet naar die likit om.
wat kan ik hier aan doen

Mini2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:38

maakt dus niet uit welke smaak appel, honing enz

corland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:41

mijn pony vreet ze dus ook binnen 5 m inuten op als ik hem er niet uit haal.... heb ze ook in het foldertje van agradi zien staan! was idd ook erg benieuwd wat de ervaringen hier mee zijn, maar ik weet niet of er al wat mensen die dingen hebben!

electrolyten is idd goed voor de darmen. nja kalfjes die in de diaree zijn krijgen ook vaak electolytenmix zodat ze meer vocht vast houden en de het houdt de darmen schoon en in werking!

weet iemand of ze die dingen ook in een ruitersport zaak te koop hebben?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:46

[quote="corland"]. nja kalfjes die in de diaree zijn krijgen ook vaak electolytenmix zodat ze meer vocht vast houden en de het houdt de darmen schoon en in werking![quote]

jaa daar ken ik t van. Dat moesten we laatst voor ons pas geboren kalf hebben die niet bij de moeder dronk en diarree had

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:48

ik heb hem anders gewoon in de ruitershop gekocht

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:49

corina schreef:
Nee geen electroCyt maar ElelectroLyt.

*LOL*

Ik zou niet te pas en te onpas een electrolyten liksteen gaan geven. Electrolyten geef je in de regel als je paard zwaar inspannend werk doet en daarbij veel vocht verliest.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:51

tsja, wij hadden vroeger altijd een liksteen hangen, die ze naar believen konden gebruiken. Ik neem aan dat deze lickit iets vergelijkbaars is. Electrolyten door het voer mengen vind ik idd ook niet nodig. Ik gebruik het trouwens wel vóór de cross, zodat ze beter drinken.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:53

Maar hier gaat het toch om een electrolyten liksteen???? Door het voer doe ik het ook voor de wedstrijd maar nooit continue. Meestal een dag of drie ervoor begin ik. Moet ik er wel bijzeggen dat er verschil is tussen SGW/Endurance of dressuur/springen. TEnminste, dat lijkt mij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:55

Fasel schreef:
Maar hier gaat het toch om een electrolyten liksteen????

zo'n ding dat ik vroeger dus een zoutblok noemde Knipoog en nu gemoderniseerd is Voordeel ervan is dat ze het naar eigen believen kunnen 'eten' dus ik zie het niet als zo'n probleem.

Citaat:
Door het voer doe ik het ook voor de wedstrijd maar nooit continue. Meestal een dag of drie ervoor begin ik. Moet ik er wel bijzeggen dat er verschil is tussen SGW/Endurance of dressuur/springen. TEnminste, dat lijkt mij.

ik ook niet continu, idd een paar dagen ervoor en alleen voor een cross.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:57

Maar een zoutblok zie ik niet echt als electrolyte. Tenminste, wel maar de 'commerciele' electrolyten zit wel iets meer in tegenwoordig. Ik maak mijn electrolyten overigens zelf hoor maar dat terzijde. Vandaar dat ik zoiets had van 'dat zet je niet 24/7 bij de knol'.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:02

toch is het belangrijkste bestanddeel van electrolyten gewoon zout, zeezout en druivensuiker. (NaCL, KaCl en fructose).

corland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:50

alja schreef:
ik heb hem anders gewoon in de ruitershop gekocht

welke ruitersport zaak heb jij heb jij het gokocht dan? ben wel benieuwd!

ze hebben die niwuwe liksteen in 2 smaken toch? electrolyten en zout. zou die lick-it in zout smaak anders zijn dan een gewone zoutblok? met een gewoon blok doet mijn pony helemaal niets! behalve schuren soms....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:52

ik heb hem in emmen gekocht, daar zit in een nieuwe winkel die hem verkocht

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:20

He Alja, is dat di nieuwe Zadelmarkt waar je bent geweest? Ik heb gehoord dat die nu ook in Emmen zit. Zijn die verkoper wel wat beter? In Urk vond ik de verkoopster namelijk prut met haar onzinverhalen...

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:48

corina schreef:
Hallo,

Aangezien mijn paard die dingen verkracht en binnen 2 min op heeft koop ik ze niet meer.

Mijn paard deed dus dus ook 2 minuten weg hele ding op ik heb nu bij jordan's hippo een rekje gekocht waar de likkit achter valt dus ze kunnen we niet meer in bijten en hij doet er nu lekker lang mee OK dan! misschien is dat een goeie oplossing?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:41

nee ik ben niet bij de zadelmarkt geweest, gewoon een ruitershop in het centrum.
voor mij geen zadelmarkt meer

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 09:28

Alja: Wil je me een keer het adres geven? Ik kom nog wel eens in emmen (dierentuin, en mijn broer en schoonzus (nee, geen apen) wonen in Emmen...

Ik heb Des nog noiit een liksteen gegeven. Ik hebdus ook geen flauw idee wat ze ermee zou doen. Ik heb vroeger een verzorgpony gehad endie deed er iig helemaal niets mee.
Zijn er meer mensen die hun paard nooit een liksteen geven? Op zich krijgt des 2 kilo onerhoudsbrok op een dag, daar zitten ook zouten en dergelijke in, volgens mij is het dan ook niet helemaal nodig !?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:37

het adres weet ik niet, maar het zit de buitengevel van dat winkelcentrum vlakbij de AH