paard loopt achteruit zodra de trailerklep opengaa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

paard loopt achteruit zodra de trailerklep opengaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:54

haai,

Gisteravond had ik weer les, Wouter loopt (gelukkig) heel makkelijk de trailer op. Ik moet hem dan direct vastzetten anders loopt hij doodleuk er zo weer uit Verward Ik had de zekering (ringetje bij de stang) eraan gedaan. Maar toen waren we bij de bestemming en mijn broer deed de klep op wouter naar achter drukte hij zo de stang eruit (had de zekering neit goed gedaan) Maar strax als ik op wedstrijd ga, en het is slecht weer wil ik graag in de trailer opzadelen. Maar dit wil dus niet want wouter loopt direct achteruit...

iemand tips?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:00

Euh zekering na laten kijken dit is erg gevaarlijk als die er zomaar uitspringt. De stang is er om het paard op te vangenals hij achter uit gaat. De stang zit dus niet goed op een of andere manier want hij mag er niet zomaar uitspringen.

Pas op dat hij met gelijk vastzetten ook niet gelijk achteruitloopt en gaat hangen. Zorg dat zodra hij erop staat iemand de stnag erachter doet zodat hij dat voelt en blijft staan. Paard mag pas lopen als jij het zegt dus hij moet leren wachten.

Denk dat dit eerder een trailer probleem is dan een laad probleem.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:33

Inderdaad voor een goede stang zorgen die erachter zit.
En hem eerst van voren losmaken en dan pas de stang los. Betekend dus wel dat je altijd met zijn 2en moet zijn.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:39

Misschien kun je proberen om als je alleen bent, het touw alvast een slag om de voorstang te maken, dat ie blijft staan, maar in een noodsituatie heb je hem zo los. En laat idd iemand erachter staan die heb tegenhoudt en dan met veel oefenen zal het moeten lukken.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:27

Zorgen dat de stang wel gioed vast komt te zitten!!
En oefenen Knipoog Als hij achteruit wil lopen een tik op de billen zodat ie weer stukje naar voren gaat en blijft staan.
Succes ermee

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:21

Hoe is hij aan de hand dan?
Ik zou dat eerst ook eens proberen, dat hij mee loopt, en blijft staan zodra jij dat aangeeft, en ook achteruit.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:25

dat heeft die van mij ook helaas Scheve mond
Zo erg, dat toen wij de stang niet erachter hadden ivm kapotte stang, hij zowat de klep afvloog en m'n vriend net op tijd weg sprong.
Nu hebben we de stang erachter. Ik maak hem los, m'n vriend laat de klep zakken en ik wacht net zo lang met uitladen tot hij met z'n kont van de stang is en gewoon stil blijft staan... gaat gelukkig een stuk beter

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:26

Dat probleem heb ik ook gehad....wisper ging als een gek in de achteruit, zelfs ook een keer bijna onder de stang door!
Bij ons hielp het erg veel te oefenen en vaak met de trailer op pad te gaan.
Elke keer als ze achteruit wou lopen, hohoho roepen op een strenge manier hielp een beetje en de bezem erachter houden hielp ook.