Hmm... zadelvraag maar weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Hmm... zadelvraag maar weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:31

Mijn bijrijdhaflinger is een lastig beestje als het om zadels gaat. Zoals de meeste haflingers heeft ze weinig schoft, maar daarbij is ze ook nog eens niet al te breed.
De zadels die ik kan gebruiken passen geen van allen perfect. Degene die ik nu gebruik drukt niet, maar heeft wel de neiging om wat naar voren te schuiven zodat ik binnen een kwartier ongeveer op haar nek zou zitten als ik geen staartriem zou gebruiken.

Wat zou nu een geschikt zadel zijn voor deze pony? Dus smal, en weinig schoft...
Oh ja... mijn budget is ook niet al te groot, dus dressuurzadels van 1.500 Euro zijn niet voor me weggelegd Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:41

Ik weet dat er veel negatieve reacties over zadelmarkt zijn, maar ik heb er toch een zadel gekocht voor mijn haflinger, omdat ik ook niet veel geld te besteden had. Ik rij een haflinger die weinig schofte heeft en helemaal niet breed is. Ik heb een merano dressuur zadel gekocht, en tot nu toe bevalt het mij prima. Het zadel schuift helemaal niet, en zit ook goed.
Je kunt het niet vergelijken met de duurdere merken, maar ik vind het een fijn zadel voor niet al teveel geld.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:55

misschien kun je een wintec zadel proberen. kunsttof zadels passen vaak ook wat makkelijker en bij de wintec kun je de boombreedte aanpassen. Met zadelmarkt heb ook ik goeie ervaring. Mijn zadel is nu 2 jaar oud en ik rij er nog steeds lekker op ( al moet ie nu wel opgevuld worden)