sinds kort rij ik de merrie Nalienke die drachtig is en heel laat in het jaar haar veulen hoopt te krijgen. nu heb ik haar vandaag laten enten omdat dat alles was verlopen maar nu adviseerde de DA mij om haar niet uit te gaan brengen ivm Rhino.
wat zouden jullie doen? en als de eigenaars zeggen dat het gewoon kan?
groeten alja
Kitty
Geplaatst: 18-01-05 14:13
Ik heb mijn merrie tot in haar achtste maand uitgebracht op wedstrijd (in de Z). Natuurlijk is de kans op ziektes wel wat groter als je op wedstrijd gaat, maar ik weet niet of het risico zo groot is dat je haar helemaal niet mee moet nemen. Er gaan zoveel drachtige merries op concours waar alles ook goed bij gaat.
Alja
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-05 14:22
idd zo denk ik er ook over maar onze Da ( wel een beetje een oude stempel DA) deed erg paniekerig en werd zo een beetje in verwarring gebracht.
Sanet
Geplaatst: 18-01-05 14:22
Tsja... als de eigenaren zeggen dat het geen probleem is, en niet er later op terug komen dat het jouw schuld is dat ze ziek geworden is, dan zou ik gewoon gaan rijden.
Remember
Geplaatst: 18-01-05 14:24
Tja, de merrie die ik rijd is tot nu toe ook meegegaan en die blijft meegaan tot het te veel voor haar wordt. Ze is eind april uitgerekend maar nog zo fit als het maar kan. Het is wel een 'risico', maar van de hoeveel zieke paarden zou het terug te voeren zijn op de wedstrijden waar ze geweest zijn? Ik denk weinig...
Pluutje
Geplaatst: 18-01-05 14:30
Als er Rhino heerst in de buurt(ook al is het niet op de stal waar je wedstrijd hebt) zou ik niet gaan, maar anders kan het denk ik wel hoor.