het weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

het weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 08:02

gister heb ik gereden.
het paardje waar ik op reed was helemaal kriegel.
ik dacht dat het aan mij lag, want 2 weken geleden heb ik ook met haar in de storm gereden en toen ging het een stuk beter dan gister.
maar ik heb gister nog 2 andere paarden zien lopen en die waren ook kriegel. terwijl die normaal rustig zijn.

waren jullie paarden gister (maandag 17/1) ook 'fris' en springerig?

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:25

meestal als er storm is of harde wind zijn de paarden ook wat drukker of kijkerig. Maar ligt ook aan het karakter van je paardje. Die van mij reageert er altijd wel heftig op.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:54

Bij ons waren de paarden ook wat onrustig, dat kan door de wind komen of misschien omdat er weer een koudere periode aan zit te komen? Wie zal het zeggen?....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:02

vaak als de wind draait, en vooral als je oostenwind hebt, dan zijn paarden wat drukker.
komt omdat oostenwind fris is

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:05

aha want ik vond het al zo raar. met die storm was ze wel rustig maar gister was er geen land mee te bazuilen

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:07

Esperanto stond gisteren echt te dansen in de wei. Steigeren, galoperen zijn achterwerk even laten vliegen door de lucht. Ik had spijt dat ik een camera bij had want het mooien foto's opgeleverd.

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:16

redina schreef:
gister heb ik gereden.
het paardje waar ik op reed was helemaal kriegel.
ik dacht dat het aan mij lag, want 2 weken geleden heb ik ook met haar in de storm gereden en toen ging het een stuk beter dan gister.
maar ik heb gister nog 2 andere paarden zien lopen en die waren ook kriegel. terwijl die normaal rustig zijn.

waren jullie paarden gister (maandag 17/1) ook 'fris' en springerig?

Die van mij (Welsh Cob) was ook gisteren ook anders dan anders, ze sprong zelfs even weg.
Ze was net een elastiekje zo gespannen, ze deed me even denken aan mij draver die was net zo.
Vreemd, hoor.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:34

Als ik rij en het waait dan hoef ik ook niet erg veel prestaties van mijn paardje te verwachten. Gisteren nog gereden maar het viel nog wel mee.

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:35

het viel me eigenlijk wel mee..