Benen afsteken doordat het zadel achterover kantel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Benen afsteken doordat het zadel achterover kantel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:42

Als ik op m'n bijrijdpony rijd, dan steek ik m'n benen af... volgens mij komt het door het zadel... Verward (ik heb het namelijk niet bij m'n andere bijrijdpaard)
Het zwaartepunt van het zadel ligt niet in het midden... het zadelt kantelt iets achterover... kan het dat ik hierdoor m'n benen afsteek?
En helpt zo'n bontje dat een zadel aan de achterkant ophoogt (tennisracketvorm bijvoorbeeld)

Ik hoor graag reacties

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:49

Ja klopt, ik heb het probleem ook met mijn bijrijfries. Steek mijn benen ook heel erg af alleen op hem, andere paarden niet, en mijn houding gaat er ook niet op vooruit.
Ik weet niet of een bontje helpt... Ik heb er nu iig een heel dik pad onder liggen, zodat het zadel wat gunstiger ligt en ik ook wat beter zit kwa houding

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 08:18

Past het zadel dan wel als het achterover kantelt? Ik heb zo'n tennisracket al gebruikt bij het springen, maar niet omdat ik mijn benen afsteek maar de neiging heb om achterover te vallen, maar misschien helpt het ook wel bij jou probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:15

het zou inderdaad heel goed kunnen dat het zadel gewoon niet goed past opn je bijrijpaard

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 11:04

als ik het zadel aan de achterkant iets omhoog houd (zo'n centimeter of 3) ligt het volgens mij wel beter...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:11

Dan moet je dus niet gaan knutselen met corrigerende onderleggers maar er gewoon een goede zadelmaker bij halen die het zadel aanpast...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:01

ArwenLune schreef:
Dan moet je dus niet gaan knutselen met corrigerende onderleggers maar er gewoon een goede zadelmaker bij halen die het zadel aanpast...

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:32

Wel een probleem natuurlijk als het een bijrijdpony is Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:51

ArwenLune schreef:

dat is niet altijd even makkelijk als het niet je eigen paard is Tong uitsteken . je kan voor 18,- een schuine onderlegger halen. Is een soort schuimrubber en hoogt de achterkant van je zadel op waardoor het achterover kantelen van je zadel een heelstuk minder word. Misschien kan je anders in over;leg met de eigenaar kijken of je kussens niet van achter oopgevuld moeten worden. Succes ermee!! OK dan!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:34

als ie kantelt naar achter zal hij voor te mal zijn.. en daar werkt een onderlegger niet tegen..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:34

mal= smal Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:15

Het zal niet altijd mogelijk zijn maar dat is waarschijnlijk wel het probleem Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 23:20

ja idd is wel een beetje lastig, aangezien het mijn eigen pony niet is.. En die man rijd er niet zelf op... hij ment er alleen mee.. Ik ben de enige die erop rijd... Maar iedergeval bedankt voor jullie reactie! Lachen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:35

Praat dan met de eigenaar. Je hebt het hier over de rug van het dier - het is goed mogelijk dat het nu pijn heeft en mogelijk permanente spierblokkages opbouwd waardoor het zelfs kreupel kan gaan lopen. Een goed passend zadel is *essentieel* voor een gezond paard. Daar moet de eigenaar toch ook wat voor overhebben?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:38

ArwenLune schreef:
Praat dan met de eigenaar. Je hebt het hier over de rug van het dier - het is goed mogelijk dat het nu pijn heeft en mogelijk permanente spierblokkages opbouwd waardoor het zelfs kreupel kan gaan lopen. Een goed passend zadel is *essentieel* voor een gezond paard. Daar moet de eigenaar toch ook wat voor overhebben?

Ik ben het volledig met je eens. Wat vaak wel zo is als de eigenaar bijv. het paard nooit rijdt zal hij of zij ook het nut niet inzien van een goed passend zadel Verward Er zijn ook een hoop mensen die een goed passend zadel maar onzin vinden, want een zadel is een zadel zeggen ze dan