Waar goedde kwaliteit kuil te koop (pakJES)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Waar goedde kwaliteit kuil te koop (pakJES)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:38

Ik wil proberen om mijn paard over te laten stappen van hooi naar kuil ivm met zijn luchtwegen, nu heb ik via een vrienddin kuil kunnen uitproberen om te kijken of het hem smaakt, het smaakt hem *LOL*
Alleen waar zij het vandaan heeft hebben ze alleen hele grote pakken, ik ben op zoek naar een goed adres in de omg. van Betuwe/Arnhem/Veenendaal, waar ze kleine pakjes verkopen, zodat de boel niet binnen een paar dagen beschimmeld is omdat ik dat nooit opgevoerd krijg in zo'n korte tijd.

Kan iemand mij daar aan helpen?
Ik ga morgen ook zelf bij mij in de buurt op zoek bij de fourage en veevoederbedrijven, maar ik vind het fijn om ook van andere paardenhouders te horen waar je goede kwaliteit kunt kopen Knipoog, alvast bedankt!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 07:22

Bij mijn weten bestaan er geen kleine pakjes kuil. ZE worden namelijk in plastic gewikkeld en dat wordt alleen met grote pakken gedaan.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 11:38

wkoekoek schreef:
Bij mijn weten bestaan er geen kleine pakjes kuil. ZE worden namelijk in plastic gewikkeld en dat wordt alleen met grote pakken gedaan.

Het is wel te krijgen in kleinere pakjes (gelukkig Knipoog ), ik heb een adres gevonden in Wageningen/Ede, maar ik vind die kuil wat zuurig, ja sorry ik ben een beetje een zeikerd ik weet het, maar als mn paard het niet eet schiet ik er nog niks mee op.
Ik ga zo weer door met zoeken, op Marktplaats zag ik ook wat aanbieders, maar helaas allemaal te ver van mij vandaan Verdrietig

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:57

er zijn zeker wel kleine pakjes kuil,die hebben wij ook alleen wij wonen in friesland

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:27

Kun je niet steeds wat overkopen van die vriendin? Of zeg ik nu iets heel stoms:o

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:29

Lijkt me ook een goed idee. Of je doet samen met een aantal andere mensen met paarden een baal.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 18:10

Marinke schreef:
Kun je niet steeds wat overkopen van die vriendin? Of zeg ik nu iets heel stoms:o

Haha ....nou zij heeft voor 1 keer wat mee kunnen nemen van de pensionstal waar zij met haar paard staat Schijnheilig .

Ik heb thuis nog meer ponys lopen 6 in totaal die gaan als dat kan ook over op kuil omdat ze met zn alleen buiten staan en gezamelijk eten.
Ik wil graag een paar pakjes kopen om te kijken of de rest het ook lust en dan groter in gaan slaan, ook kleine pakjes want ik heb teweinig paarden/ponys om die grote balen/pakken op te kunnen voeren. Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:24

Jazeker, deze worden idd verkocht.

Ik weet niet of je de beschikking over een eigen wei hebt, maar dan kan je ook kleinere pakken kuil laten wikkelen.
Mijn loonwerker maakt ze van ong. een meter doorsnede en daar doe je met 1 paard en 1 pony anderhalve week van.
Ik laat het ook wel bijna zo droog of even droog worden als hooi, voordat ik het in laat wikkelen.

Zo heb je goede kwaliteit die niet schimmelt en toch nét iets smakelijker en voedzamer is als hooi.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:43

Ik heb ook kleine pakjes kuil.
Het is eigenlijk net zo droog als hooi maar dan in plastic.

Dit hoef ik niet nat te maken wat ik eerder wel altijd met gewoon hooi moest doen!

Ik vind ze wel vreselijk duur 7,50 per baal en daar doe ik ongeveer een week mee.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 18:45

Imker, we hebben helaas niet genoeg weide om zelf kuil te maken dat het mooiste zijn, maar gaat helaas niet.

Judith weet je hoeveel de pakjes wegen?

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:56

cissie schreef:
Imker, we hebben helaas niet genoeg weide om zelf kuil te maken dat het mooiste zijn, maar gaat helaas niet.

Judith weet je hoeveel de pakjes wegen?

Ehh... nou ik moet als ze gebracht worden samen met die meneer sjouwen(ieder aan een kant zeg maar).
Dan is het goed te doen maar om ze alleen te tillen zijn ze te zwaar voor!