Bijrijdpaard erbij.. Kans aannemen of?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Bijrijdpaard erbij.. Kans aannemen of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 19:52

Ik zit eigenlijk in een luxe positie Haha! Een meisje heeft mij gevraagd om haar paard een a twee keer per week bij te rijden. Leuk zou je zeggen.. alleen heb ik Lady al en die gaat natuurlijk voor alles!

Nou doe ik een opleiding paardenhouderij en daar werd advies gegeven met rijles om zoveel mogelijk uren in het zadel te maken...

Maarja ik weet niet hoe mijn rooster straks is en ik wil zeker niet dat Lady er onder "lijd" wat zouden jullie doen?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:59

Als het te combineren valt met school en lady. Zou ik het zeker doen.
Is alleen maar goed voor de ervaring.

Ken ik het paard toevallig ???

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:01

Als het niets kost zou ik het gewoon gaan doen. Wanneer je het idee hebt dat je eigen paard er op een gegeven moment onder lijd gewoon zeggen tegen de eigenaresse van het andere paard en stoppen. Proberen kan altijd toch. Enige nadeel voor haar is dan dat ze de kans loopt na een tijdje geen bijrijdster meer te hebben en weer een nieuwe moet zoeken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:06

gewoon proberen zou ik zeggen..
maar dan wel duidelijk met dat meisje afspreken dat voor jou Lady voorgaat en dat zodra jij het gevoel hebt dat het allemaal te veel wordt, dat je er dan mee kan stoppen..

zij kan dan zelf beslissen of ze jou nog als bijrijdster wil, of dat ze toch liever verder kijkt.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:13

Ja inderdaad, duidelijk uitleggen hoe de situatie zit, dan weet zij ook waar ze aan toe is.

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:19

als je het probleem aan haar uitlegt en zei gat er mee akkoord zou ik het gewoon proberen

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:28

Als je genoeg tijd over houdt voor Lady & school gewoon doen Haha! En idd. eigenaresse van nieuwe paard situatie uitleggen zodat ze wel alles weet. En zodra je het niet denkt te redden stop je er mee Lachen Misschien dat ze dan gelijk al zegt dat ze dan liever een 'vaster' iemand heeft.

Ik ben zelf ook aan het twijfelen of ik naast Nico nog iets erbij zal nemen. Maar ik heb aankomend blok een K-rooster waardoor ik heel weinig tijd heb dus nu even niet. Ja of het moet een relaxde stal zijn waar ik 's avonds laat ook heen kan. Misschien straks wel weer als ik een beter rooster heb. Dat heb ik destijds met Salsa van Belker ook gedaan! Die mocht ik ook 1x in de week rijden, wat ik echt heel lief vond, maar zij wist ook dat ik Nic nog steeds deed en dat hij wel voorging!

Is dat die fries waar je het over had?

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:39

zeg eerst dat je het een eindje kunt proberen.
dat je niet weet of je genoeg tijd zal hebben.
Ik zou het doen hoor.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:56

Leuk Melis, dat je iets aangeboden hebt gekregen. Ken ik het paard. Steffi heeft het over een Fries, is het de ries van Wendy zeker of niet?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:56

Je zou kunnen overleggen of je het een bepaalde periode zou mogen proberen. Zo kan je kijken of het echt allemaal lukt me de tijd, en of naar jou idee Lady er niet onder lijdt.

Voor je school is het ook erg handig om meer ervaring op te kunnen doen!

Zelf heb ik een half jaar geleden ook een aanbod gekregen voor een extra bijrijdpony. Deze heb ik toen aangenomen, met de mededeling dat Nancy (pony die ik al lang bijrijd) altijd voor zou gaan. En dat vond ze ook meer dan logisch.

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:46

Ik zou gewoon heel lief aan suus vragen of je lady wat vaker mag doen.....de maandag en donderdag zijn natuurlijk helemaal vrij..... Haha!
vindt ze vast wel goed!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:12

Nou Melis, ik ben nu toch wel benieuwd welk paard je mag bijrijden hoor!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:18

Als het te combineren valt en niet te veel tijd opslokt zou ik het zeker doen hoor

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 21:23

Sjors, idd friesje van Wendy.

Ik denk dat ik het toch niet doe, als ik suus lief vraag Knipoog of ik lady vaker kan doen kan dat en dan heb ik niet het probleem dat ik voor een van de 2 geen tijd heb! En ik ben allang blij dat ik lady mag doen dus doe er alles voor om dat zo goed mogelijk te doen!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:52

Sorry, maar een opleiding en 2 paarden moet toch wel te doen zijn? Ik ken natuurlijk je situatie niet, maar het is maar voor 2 keer in de week, toch?

Ik werk 's avonds en overdag doe ik paarden. Ik rijd er soms wel 4 per dag. Dus dat moet toch allemaal wel te doen zijn??

Gewoon proberen, lukt het niet, dan lukt het niet.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:51

Dat moet idd kunnen Xono, alleen zouden ze beide op een andere stal staan, ik heb ook nog les op een ander paard, heb nog een pony die ik altijd kan pakken en daarbij werk ik ook veel Haha!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:40

Plus niet te vergeten de reistijd van huis naar school en weer terug... Scheve mond