Mesthoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Mesthoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:03

Heei..
Ik had een vraagje voor de mensen die hun paard bij huis hebben staan.
Hoe doen jullie dit met de mesthoop? En wonen er dicht naast jullie mensen? Laten jullie het ophalen en hoeveel kost dat? Hoevaak laten jullie het ophalen/wegbrengen? En als jullie het wegbrengen waarheen?
Beetje veel vragen Schijnheilig
Groetjes Emma

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:18

Niemand?
offtopic:
Emma hoop zoo dat t doorgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:56

Wij hebben drie mestputten waarvan 1 in gebruik, daar gaat de mest van 1 paard en ongeveer 2-3 koeien in. De naaste buren wonen op ruim een halve tot een hele kilometer weg. In het najaar wordt het door de loonwerker opgehaald, kosten zou ik niet zo snel kunnen geven.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:01

in ons vorige huis woonden de buren niet ver (rijtjes huis) direct daarachter stond onze pony , de mest deden we toen in een afgesloten bak , stal stond in de tuin op ongeveer 10 meter van de huizen

nou gebruikte wij wel dat hele dure spul (hout schors dus geen snippers ) en dat rook je absoluut niet

nu staan de paarden weer in de tuin maar de mesthoop op ongeveer 60 meter van het huis gebruiken vlas ruikt ook veel minder dan stro en veel minder afval , vlas zelf is in 3 weken compleet verdwenen (de mest dan nog niet maar zijn genoeg mensen die het willen voor hun tuintje we komen eigenlijk te kort hebben al een aanbod tot ophalen afmoeten zeggen ,,zoveel schijten die beesten ook weer niet)

paarden dicht bij huis mag maar als mensen last hebben van de stank niet ! houd daar rekening mee , in de winter ruik je ze ook veel minder dan zomers

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:04

vlak bij ons achter zit wel een pensionstal.. en als de wind dan goed staat (en vooral 's winters is dat het geval) als ze dan uit hebben gemest dan ruik je dat echt als je over het fietspad gaat..

bij het paard wat ik een tijdje bijgereden heb deden ze de mest in vuilniszakken, maar wat ze er daarna mee deden weet ik eigenlijk niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:10

Ik heb zelf thuis een mestvaalt en die wordt als hij vol is, meestal een keer in het halfjaar, geleegd bij een mesthandel hier buiten het dorp. Kost verder niets, en als je het op laat halen een euro of 45 geloof ik.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:12

wij wonen net 150 meter buiten de bebouwdw kom.
als we uitmesten[elke dag dus] gaat het gelijk op een aan hanger en dat word 1x in de 4 a 5 dagen weggebracht naar een boer.
weinig stank zo en je krijgt het ook niet 3x in je handen.
werkt goed.

TinusTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:12

Ik gooi de mest op een "mest-aanhager" en breng dat 1 keer in de week naar een boer in de buurt en gooi het daar op de mesthoop.
De aanhanger heb ik achter de schuur staan, dus van de geurtjes hebben we weinig last

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:20

Oke bedankt!
Emma dat van dei aanhanger kunnen wij ook doen

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:20

dat moeten we maar even aan je vader voorstellen Haha!

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:21

NaNi schreef:
vlak bij ons achter zit wel een pensionstal.. en als de wind dan goed staat (en vooral 's winters is dat het geval) als ze dan uit hebben gemest dan ruik je dat echt als je over het fietspad gaat..

bij het paard wat ik een tijdje bijgereden heb deden ze de mest in vuilniszakken, maar wat ze er daarna mee deden weet ik eigenlijk niet..

of vuilniszakken..
maar waar meoten we die vuilnis zakken laten..?
maar dat stinkt niet zo..

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:24

Wij vullen altijd een aanhanger vol (4 stallen elke dag) en dat wordt dan 1 keer in de week naar tuintjes gebracht Lachen

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:07

Countrygurl schreef:
Wij vullen altijd een aanhanger vol (4 stallen elke dag) en dat wordt dan 1 keer in de week naar tuintjes gebracht Lachen

Dat is echt een goed idee wij krijgen dan waarschijnlijk 3 stallen en dei worden dan ook elke dag gemest dus dan kunnen we he tnet als jullie in een aanhanger scheppen en die dan weg brengen daar in de buurt zijn vast ook wel van die tuintjes die groenten verbouwen enz. die he twillen hebben *LOL*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:19

Ja en boeren.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:19

Tong uitsteken Maar die aanhangwagen kan wel denk ik. Mijn vader zei zo ja dan moeten we het wel een beetje achter in de tuin doen daarachter is een school Tong uitsteken

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:25

Emmz schreef:
:P Maar die aanhangwagen kan wel denk ik. Mijn vader zei zo ja dan moeten we het wel een beetje achter in de tuin doen daarachter is een school Tong uitsteken

OK dan! Top!
hoop egt dat alles door (kan) gaan!

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:26

Emmz schreef:
Ja en boeren.

Ja precies voor het bemesten van t land

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:26

Jah.. Maarja moet eerst men stiefmoeder mar over zien te halen..

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:34

ik heb weinig mest omdat m'n paarden veel buiten staan. M'n mesthoop ligt tegen de stal aan en er is rekening gehouden met de windrichting (bij ons altijd vanaf het water). Ik heb nog nooit last van stank gehad.
Ik heb btw zaagsel en het is zo weinig dat ik het uitrij over het eigen land. en gebruik voor in de tuin.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:39

wij hebben het naast de paddock en we gaan een grote container halen. ik weet niet hoe duur het is. er woont ook niemand dicht naast ons

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:41

Wij hebben hem achter de rijbak, hij ligt wel praktisch naast de tuin van de buren maar die hebben er geen last van omdat ze alleen maar in de eerste 30 meter van hun tuin bezig zijn en er geen stank overlast oid is.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:00

Wij hebben de mest de paarden( 25) gewoon op onze oude mestkelder liggen. De buren wonen op een paar honderd meter afstand. Ik geloof dat vanaf februari de mest weer uitgereden mag worden. Dan gaat alles op onze weilanden.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:05

Ik had een mesthoop, zo'n 10 meter van ons eigen huis. Ik gebruik vlas en dat is haast niet te ruiken. Nu staat alles in zakken en komen er elke keer mensen met volkstuintjes de mest ophalen.
Ik hoop eerdaags iemand hier in de buurt te vinden (kweker) die het wil gebruiken en die dan een oud aanhangertje neer kan zetten, maar dat wil nog niet echt opschieten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:32

Aan het einde van de straat staat nog een schuur met paarden en een mesthoop. Daar mogen wij onze mest ook dumpen.
Wij hebben zaagsel en doen de vieze mest in de zaagselzakken en brengen deze 1x per week naar die mesthoop met de auto.

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:31

Emmz schreef:
Jah.. Maarja moet eerst men stiefmoeder mar over zien te halen..

ja.. Huilen