DeeDee verkopen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martinedd

DeeDee verkopen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:56

Ik zit nog steeds met het idee in men hoofd om DD misschien toch te verkopen, omdat ik niet het gevoel heb dat we echt verder komen.
Sinds ze weer is opgeknapt van haar been is ze heel erg veranderd.
Het is niet erg om met haar te rijden, maar veel geduld en training is wel nodig.
Ik had verwacht nu al wedstrijden te kunnen rijden en ik weet je kan een paard niet zomaar wedstrijdklaar maken.
Maar soms als ik rij en ze is weer klierig dan zou ik haar zo wegdoen, maar zo hoor je toch niet over je paard te denken.
Ik heb vorig jaar een paard van Flemmingh gehad voor een kleine tijd maar daar kon niet op gereden worden.
En dat paard beviel me heel erg qua karakter.
Heel kalm en beheersd. DeeDee is fel en onrustig. Een temperamentvol paardje zal ik maar zeggen.

Maar toch wil ik DeeDee ook weer niet kwijt want op stal enzo is het zo'n schat van een paard. Goudeerlijk want ze is vroeger lichtelijk mishandeld en daarom vind ik het ook zo mooi dat ze me vertrouwd. Iets waar ik een half jaar aan heb gewerkt.

Wat vinden jullie dat ik moet doen? Ik heb ook zitten denken aan een 2e paard, maar dan ben ik bang dat als dat paard beter bevalt dat ik DD weer verwaarloos. Een 2e paard kan ik betalen en alles daar hoef je niet over in te zitten.

Wie heeft een oplossing?

-=X=- Martine

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:02

Tsja..
Het is tenslotte toch een keuze die je zelf moet maken. Je zou eens kunnen rondkijken of je misschien ergens een leuker paardje kunt vinden. En dan alsnog besluiten DD te verkopen.
Ik zou haar in ieder geval niet verkopen voordat je een ander paard op het oog hebt!

Het is natuurlijk super leuk om een goede band te hebben met het paard, maar het rijden is ook belangerijk! Je moet er ook lol in houden, en als je dat niet hebt, dan is de lol van alles er gauw af.. Verdrietig

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:02

Misschien kan je begeleiding nemen? Iemand die je van de grond helpt, en die er als het nodig is ook even opgaat? Misschien kunnen jullie dan met z'n 3en verder komen! Succes! Lachen

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:06

Ik rij wel bij een vereniging en heb 1 keer in de week les, maar dan ben je met meerdere mensen en dan kan je niet alle aandacht voor jezelf opvragen.
Ik heb 5 keer ofzo priveles gehad en dat heeft toen veel geholpen alleen is dat 21 euro per les voor 3 kwartier.
Toch wil ik proberen wedstrijden te gaan rijden dit jaar, gewoon om te zien hoe DD het doet.

-=X=- Martine

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:23

Martinedd schreef:
Ik rij wel bij een vereniging en heb 1 keer in de week les, maar dan ben je met meerdere mensen en dan kan je niet alle aandacht voor jezelf opvragen.
Ik heb 5 keer ofzo priveles gehad en dat heeft toen veel geholpen alleen is dat 21 euro per les voor 3 kwartier.
Toch wil ik proberen wedstrijden te gaan rijden dit jaar, gewoon om te zien hoe DD het doet.

-=X=- Martine

je kunt miss. nog een paar privélessen nemen , wie weet helpt dat.
een 2e paard kan ook, als je geld tijd en liefde voor twee hebt. Knipoog

succes verder OK dan!

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:28

ik zou kijken voor een ander paard, als je er toch geld voor hebt...
je kan daarna asltijd nog zien of je DD verkoopt!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:33

Hoe lang heb je DD nu al? Als het niet uitmaakt of je er een tweede bij neemt kan je altijd nog kijken of blijkt dat je DD dan gaat verwaarlozen. Als dat zo is kan je d'r altijd nog weg doen.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:12

ik heb nu DeeDee nu bijna 2 jaar.
En ik zal in ieder geval nog wat lessen nemen.
Ook heb ik mijn oog op een paard hier in de buurt.
Maar dat is er 1 van Gribaldi, maar hij spreekt me wel erg aan.
Binnenkort zal ik eens te kijken.

-=X=- Martine