Pessoa-teugel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Pessoa-teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:16

Hoi,ik zie wel eens topics erover enzo. en nouja omdat ik toch nie zo snugger ben,ik doe toch alleen maar have/vwo Haha! Haha! Haha! had ik effen dit vraagje:

Kunnen jullie mij echt vertellen wat een Pessoa-teugel is (of Pessoa) en misschien een foto en wat het doet of verhelpt ofzo??? Verward
Groetjes van Niet Snugger Haha! Tong uitsteken

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:19

zie de link in m'n onderschrift bij Bram@work.. hier zie je mijn pony aan het werk met een pessoateugel

het is bedoelt om een paard bewuster te maken van zijn benen en zijn spieren...

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:00

maar welk deel is de pessoa??? of allemaal inclusief dat bontje-ding?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:07

Alles behalve het hoofdstel, de singel en de longe. Dat bontstuk achter de achterhand is wat het een Pessoa-longeerhulpteugel maakt.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 19:45

oh oke,super thanks, maar nog een vraagje wanneer zou je zo iets gaan gebruiken, of nodig hebben?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:14

echt nodig hebben is natuurlijk altijd de vraag, maar ik ben er mee begonnen, omdat mijn paard moeite heeft/had om zich te ontspannen. Dat bleek deels te komen omdat ze overbouwd is en gewoon meer kracht in haar achterhand moet hebben om te zakken.

Eerst longeerde ik met touwtjes, maar toen heb ik de Pessoa eens geprobeerd en mijn paard reageert er erg goed op. Ze vindt het zelfs leuk! (Ik heb hem als aanbieding gekocht van IR)

Ik gebruik hem vooral om haar voorwaarts neerwaarts mee te laten lopen. Nu het allemaal wat beter gaat in de training gebruik ik de middenstand ook wel eens, maar toch echt vooral voor het rond omlaag gaan met achterhand gebruik.