wie rijdt er op manege...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joeygurll

wie rijdt er op manege...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:04

wie rijd er op manege nes of wie komt daar veel?
want ik vraag me af of iemand mij ook kan helpen opzadelen!
als jij dat wil tenminste!
ik heb nog maar 12 lessen gehad en niemand wil me helpen! Verdrietig
ken je er misschien ook iemand?

Cassielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:51

ik niet.... Haha! maar je kunt van internet een handleiding zoeken over hoe je moet opzadelen... klinkt heel erg dom maar als niemand je wil helpen zou dit misschien een goede oplossing zijn. je weet maar nooit!!! Haha!:D:D:D:P:P:P:PD:D:D:D::D:D:D:D::D:D:D:D:D::D:D:D:D::D

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:59

is er niemand op de manege die de paarden voor beginners opzadeld?
bij ons is dat zo
en gevorderde ruiters? of mensen die dat kunnen?

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:23

nee, alleen woensdag en ik heb gevraagd of ik in die les kon maar die zat vol... maar ik kan geen handleiding vinden, maar k weet ook wel hoe het moet alleen ik ben bang dat ik gesplet wordt omdat we stands hebben. het is de oudste manege van friesland! en elske heeft wel een keer gebokt toen ik de singel vast wou maken. en ze vinden me dom omdat ik het zelf niet zo goed kan. het hoofdstel lukt me wel als ze meewerken, zadel niet!

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:34

Volgens mij kan je beter een andere manege zoeken, als er al niemand is die je wil helpen opzadelen....

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:54

tja, kan je niet een instucteur ofzo vragen hoe het moet?
zoals ik he zo hoor is het niet zo'n supergoede manege meestal leer je het wel van de anderen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:40

joeygurll schreef:
nee, alleen woensdag en ik heb gevraagd of ik in die les kon maar die zat vol... maar ik kan geen handleiding vinden, maar k weet ook wel hoe het moet alleen ik ben bang dat ik gesplet wordt omdat we stands hebben. het is de oudste manege van friesland! en elske heeft wel een keer gebokt toen ik de singel vast wou maken. en ze vinden me dom omdat ik het zelf niet zo goed kan. het hoofdstel lukt me wel als ze meewerken, zadel niet!

de mensen die je daarom dom vinden zijn degene die dom zijn. Is niet echt netjes om je ruiters niet de juiste manier van opzadelen te leren. Is toch het behoud van je paarden en van je klanten.

zonnetje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:19

Dit is pas irritant, niet geholpen worden.
Eigenlijk gewoon niet naar behoren, omgang met je paard, poetsen, zadelen zijn toch de eerste dingen waarvan je zou verwachten dat die je geleerd worden.

Jammer , maar die manege loopt duidelijk zijn doel mis, de basis.

Misschien vind je iets op internet of kun je iemand vinden die bereid is jou te helpen.
Desnoods (als het in je mogelijkheid ligt) een andere manege.
Succes!

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 12:49

er is geen andere manege in de buurt, das ook heel erg jammer, maar de instructeurs zijn wel heel erg aardig, vooral de baas, en die moet ik wel vragen, maar dat durf ik niet echt,,,en de intructeurs vinden mij niet dom maar juist, Robin en nog een paar. Robin is iets van 14/15 en die denkt dat ze de beste is!!! en dat haat ik zo! eerst was ze heel aardig maar toen maakte ik een foutje en ik kwam een keer haast te laat voor een les en toen was ze ook heel boos,!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:19

Ik zou lekker een keertje naar die aardige baas toe gaan, en vragen of hij je een keer wil leren opzadelen. Doe dat dan niet 5 minuten voor je les, maar vraag gewoon eens wanneer het het hem uitkomt, en maak desnoods een keer een afspraak daarvoor.
(of bel hem een keertje op, vraag of hij tijd heeft, en leg je probleem uit. Dan hoef je hem niet aan te kijken, en kijken er ook geen andere meiden mee als je het vraagt!)

Het is geen schande hoor, iedereen heeft vroeger moeten leren opzadelen! Ik denk dat de baas het alleen maar fijn vind als je het aan hem vraagt. Het is toch ook in zijn voordeel als zijn paarden goed behandeld worden? Niks aantrekken van Robin of andere meiden, lekker je eigen vriendinnen zoeken!

Hebben ze geen wachtlijst voor de les op woensdag waar je op gezet kunt worden? Misschien is dat wel een leukere les voor jouw niveau!

Veel plezier met lessen!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:29

Op welke manege rijd je?

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 18:30

manege Nes. zo heet het helemaal Jettie! en ik zal vragen of er een wachtlijst is.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:34

jeetje, is daar niemand die je helpt of het voordoet? leuke manege (not)(soorrrry)

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 19:04

ja, maar ik ben vandaag wel geholpen door een meisje van de pensionstal, heel aardig, haar paardje is een tinker: kaylin, misschien kent iemand haar, ik werd vandaag wel geholpen! daar ben ik blij om! en het is geen rotmanege, maar er zijn echt heel erge pestkoppen bij. maar ik vind het wel rot dat ze geen stalhulpje hebben, alleen op woensdag, maar die loopt stage!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:18

Fijne manege dan, op een manege kom je toch om te leren paardrijden, maar niet alleen om te paardrijden, maar ook om andere dingen te leren waar opzadelen bij hoort... Rolleyes Bij ons helpt iedereen elkaar zo ongeveer wel als het niet lukt of als iemand het niet kan, lijkt me wel zo aardig Lachen Hopelijk krijg je gauw hulp, ik kan je niet helpen, woon aan de andere kant van Nederland zo'n beetje, maar anders zou ik ergens anders gaan rijden waar je wel geholpen word!

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 19:21

ja, maar ik heb al gezegd dat er geen andere manege in de buurt is.

jobiene14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:02

joeygurll schreef:
ja, maar ik ben vandaag wel geholpen door een meisje van de pensionstal, heel aardig, haar paardje is een tinker: kaylin, misschien kent iemand haar, ik werd vandaag wel geholpen! daar ben ik blij om! en het is geen rotmanege, maar er zijn echt heel erge pestkoppen bij. maar ik vind het wel rot dat ze geen stalhulpje hebben, alleen op woensdag, maar die loopt stage!

HAHA ja die pestkoppen zitten volgens mij op elke manege van die snotterige paardenkenners whaaa shut up!!!
Die stands waar je t over had vind ik ook al zo lastig! Wij hebben die gelukkig niet op onze manege maar op ponykamp wel rotdingen je wordt gewoon geplet en je moet elke keer achter die kont langs nou nee dank je Verward

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:24

ja, boeh!!! Die stands moeten Boxen worden!!!!

joeygurll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 12:58

k weet ook niet echt waarom ze die stands niet in boxen omtoveren, de pensionstal heeft wel boxen. maar ik kan het hoofdstel beter dan zadel want ik wordt meestal gesplet. whaha