prednison

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

prednison

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:13

mijn paardje zit aan de prednison om de dag 3 capsules!!kan da tkloppen da tze daa rmee energie van krijgt ik kan ze in het bos niet meer houden zo snel wil ze gaan Verward wie herkent het?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:22

ik heb het nog nooit gezien bij een paard maar onze hond kreeg het die werd inderdaad ook wel wat actiever (alleen is het bij honden zo dat hun levensduur na het slikken van prednison een stuk korter word)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:21

wie weet wel of het bij paarden ook kan??

Baytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:22

ja Emaartje, dat kan. uit een ander topic kan ik me herinneren dat ze Prednison krijgt vanwege t hoesten, toch? als je meer lucht krijgt, krijg je vanzelf ook meer energie Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:29

oke baytje bedankt voor je reactie!!!ja ze krijgt de prednison vanwege hoesten...blijft da took naar de prednison zo dat ze zo druk blijft want heeft ze normaal nooit namelijk...

Baytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:34

nee hoor, dat zwakt wel weer af. t duurt natuurlijk wel even voor t uitgewerkt is, maar ze wordt wel weer de oude.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:38

oke dan alvast bedankt..............duurt normaal toch zo'n 3 weken voordat het uitgewerkt is of niet??ik geef nou om de dag 3 capsules tot en met zaterdag dus het was eerst 10 dagen lang elke dag 3 capsules...had jou paard het ook dandat die zo druk was??

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:39

Misschien zou je nu wat minder energierijk kunnen voeren?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:46

ja of minder brok geven
Ze krijgt nou 2kilo per dag en kuilvoer

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:50

Die van mij heeft ook net op 3 capsules per dag gestaan..Maar ik merkte helemaal niet dat ze er drukker of gekker van werd, en die van mij stond echt stil.. Helemaal geen beweging..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:53

ow mazzel,,die van mij reageerd er hevig op

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:26

is prednison bekent met bijwerkingen?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:42

Zover ik weet, zijn er geen echte bijwerkingen aan Prednison of Prednisolon.
3 tabletten om de dag is niet extreem veel. Mijn paard kreeg er eerst per dag 3 en toen hebben we dat in 3 weken langzaamaan afgebouwd.
Extra energie krijgt hij er echt niet van.

Je moet er echter wel rekening mee houden, dat als je nu niet met je paard rijdt, dat je dan minder brok gaat voeren en meer ruwvoer.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:29

Misschien voelt je paard zich gewoon beter door die prednison waardoor ze zich zo gedraagt.(zoals Baytje ook al aangaf Knipoog )

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:45

- pijnstillend? weet ik niet eens zeker
- verbetering alle functies van lichaam
- in jouw geval betere longfunctie
- meer eetlust en misschien daarom ook meer energie..?
Kweet het allemaal niet zeker hoor, bij mensen werkt het wel ongeveer op die manier.
maar bij mensen is het ook SUPERBELANGRIJK dat het weer goed afgebouwd wordt, dus niet in 1x stoppen....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:28

Prednison heeft veel bijwerkingen, veelal negatief, je weet wat het met mijn paard gedaan heeft bij langdurig gebruik, gelukkig kan jou paard het bij een kuur houden (daar waar PD ook voor bedoeld is) en blijven de evt bijwerking beperkt of zijn er helemaal niet.

Ik denk dat Emara niet frisser is door de Pd, ze voelt zich beter en als gevolg daarvan loopt ze wat frisser, daarmee speelde het weer van afgelopen zondag ook mee, dat deed haar bijzonder goed, uitkijken dat ze zichzelf niet overvraagt.

Ik denk dat in haar geval de PD niet bijdraagt in haar gedrag van afgelopen zondag, ze gebruikt dit medicijn al langer en op een hogere dosis het lijkt mij vreemd at nu je aan het afbouwen bent dat ze van de Pd ineens fel zou worden.
Kan misschien wel dat ze minder last heeft van de bijwerkingen, zoals sloomheid of duf en dat ze weer meer energie krijgt, doordat de PD afgebouwd wordt.
De evt bijwerkingen nemen af en daardoor kan het zijn dat Emara zich beter voelt, het is denk ik niet de PD die haar frisser maakt, zoals jezelf al eerder zei ze wordt er juist lomer en duffer van, nu ze minder krijgt wordt ze wellicht juist minder duf.

Een paard wat zich ziekjes voelt is vaak minder fanatiek en slomer, Emara voelt zich de latste tijd juist goed en heeft daadoor ook meer energie, die energie moet ze kwijt, en dat is best lastig als ze nog even rustig aan moet doen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:39

cissie bedankt

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 23:05

ik heb zaterdag al de laatste dus!!en dan is ze tot nu toe van de medicijnen af...hopelijk blijft het goed gaan...