Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fredt schreef:Het FNRS ruiterbewijs bestaat uit 3 certificaten die je moet halen. Per certificaat moet je 4 (dacht ik ) buitenritten maken, en dan ook nog dat examen afleggen. Tussen het halen van de verschillende certificaten moet 3 maanden (dacht ik ) tussen zitten. Je bent er dus best lang mee bezig.
Als je alle 3 de certificaten hebt gehaald staat dat gelijk aan het ruiterbewijs. Daar komt ook nog bij dat het hartstikke duur is om die 3 certificaten te halen. Ik weet nog dat het halen van 1 certificaat in verhouding nog duurder was dan het halen van mijn ruiterbewijs (incl overnachting, lessen en gebruik van paard ).
Als ik jou was zou ik dus voor het gewone ruiterbewijs gaan, omdat het toch op hetzelfde neer komt!
Schatjes schreef:Ik had een vraagje over het FNRS ruiterbewijs. Ik zelf zou het graag willen halen, maar maakt het uit of je wedstrijden rijd of niet, want op dit moment ben ik gewoon een recreatie ruiter met eigen verzorgpaard en manege lessen. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? En hoe duur kost het. Misschien dat iemand het mij kan vertellen die het zelf gehaald heeft, of het weet wat het allemaal inhoud. Vinden jullie het FNRS ruiterbewijs zinvol om te hebben???