Nu is er dus de vraag, hoe verder te gaan? In principe willen ze er alles aan doen om te proberen het paard weer goed te krijgen, maar hij is niet verzekerd dus het kost hun wel heel veel geld op deze manier(vind ik totaal niet handig van ze, maar ja, kunnen ze nu ook niets meer aan doen).
Ze zijn al met de vorige eigenaar gaan praten(een grand prix ruiter, zal verder maar geen namen noemen), maar daar is verder niet echt een oplossing uitgekomen.
Nou weet ik dat er een termijn is voor het terug brengen van een paard met een verborgen gebrek, maar wat die termijn precies is...
Een andere stalgenoot zei dat het een jaar was, maar ik dacht een keer op bokt gelezen te hebben dat het veel korter was.En wanneer is het precies een verborgen gebrek, het betreffende paard is wel goedgekeurd(iig klinisch, waarschijnlijk ook röntgenologische, maakt dat nog verschil?)
En is de vorige eigenaar verplicht het paard terug te nemen?Of alleen als dat ergens in de voorwaarden staat ofzo(het is een soort van handelsstal)
Kortom: als iemand me wat meer uitleg kan geven over deze kwestie, graag..